Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes

Blokkades - Alle ins & outs

Soms is het handig om even een dienst te blokkeren. Bijvoorbeeld om hoge kosten te voorkomen.
Het kan ook gebeuren dat Vodafone zelf een blokkade plaatst op jouw nummer. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Lees hier meer over de verschillende blokkades.

 

Blokkade door achterstallige betaling
Heb je het vermoeden dat je nummer geblokkeerd is door problemen met je betalingen? Dan verwijzen we je door naar speciaal topic hierover.

 

< Ik heb een blokkade door een betaling >

 

0900 nummers

Wil jij een blokkade plaatsen op bellen naar 0900 nummers? Of dit juist deblokkeren? Dat kan je in allebei de gevallen zelf regelen in My Vodafone. Klik op onderstaande button om direct naar de juiste pagina te gaan.

 

< (De)blokker 0900-nummers >

 

Let op: het blokkeren van alle betaalde nummers kost eenmalig € 17,23 (excl. btw). Blokkeer je alleen erotische nummers? Dan is het gratis. Ook het deblokkeren van 0900-nummers is gratis.

 

Diefstal

Is jouw mobiele telefoon gestolen of ben je deze kwijtgeraakt? Ook deze blokkade regel je zelf via My Vodafone.

 

< Blokkeer mijn simkaart > 

 

Heb je je telefoon terug en wil je juist deblokkeren? Binnen 24 uur én via My Vodafone is een deblokkade altijd gratis. En ook als we binnen 10 werkdagen een proces-verbaal van je ontvangen. In alle andere gevallen betaal je voor deblokkeren € 20,84. Voor meer informatie over de procedure na verlies of diefstal van je telefoon verwijzen we je door naar dit topic.

 

Betaalde content

Zit je vast aan de dagelijkse horoscoop per sms of ontvang je wekelijks credits voor een game? Grote kans dat je een abonnement hebt op een commerciële sms- of contentdienst. Als je sms-jes krijgt die je niet langer wilt ontvangen, kan je je hier zelf voor afmelden via Payinfo.

 

< Content stopzetten via Payinfo > 

 

Heb je een dienst als Napster, Blendle of Netflix en wil je die uitzetten? Ga dan naar offers.vodafone.com/nl.

 

Internetblokkade in het buitenland óf in Nederland
We beschermen je tegen hoge kosten voor dataverbruik in Nederland én in het buitenland. In Nederland blokkeren we je internet zodra je voor € 100 buiten je bundel hebt verbruikt.

Wil je deze maand geen beperking op je internetgebruik? SMS dan NL DATA AAN naar 4000.

 

Let op: je bent dan niet meer beschermd tegen hoge kosten!

 

Ook in het buitenland willen we je beschermen tegen hoge datakosten buiten je bundel. Je kan zelf een datalimiet instellen van €60,50 of hoger. Standaard staat deze limiet op €60,50. Wij blokkeren je internet als je voor dit bedrag datakosten buiten je bundel gemaakt hebt. Wil je deze datalimiet verhogen? Klik dan op onderstaande button.

< Datalimiet wijzigen > 

 

Is het gebruik van data voor jou niet mogelijk maar heeft dit niks te maken met de datalimiet? Bekijk dan eens de instructies in dit topic.

 

Lijst met alle mogelijke blokkades 

Lees meer

Welke blokkades kan ik zelf plaatsen met een abonnement?

 

Al het inkomende en uitgaande dataverkeer

  • Alle inkomende gesprekken
  • Alle Inkomende gesprekken als je in het buitenland bent
  • Alle uitgaande gesprekken
  • Uitgaande gesprekken behalve naar nummers in het land waar ik ben
  • Uitgaande gesprekken behalve naar Nederlandse nummers
  • Alle oproepen naar betaalde (premium) nummers
     

Deze blokkades kun je zelf plaatsen via My Vodafone

Welke blokkades kan Vodafone plaatsen?

  • Voicemail
  • Datagebruik in Nederland
  • Datagebruik in het buitenland
  • Contentblokkade
  • Time out van je abonnement ivm tijdelijk verblijf in het buitenland
  • Betalingsblokkade (uitgaand) 
  • Betalingsblokkade (uitgaand en inkomend) 
  • 0800 nummers
  • 0900 nummers
  • 0800 en 0900 nummers

Hopelijk heb je nu een goed overzicht van alle blokkade-mogelijkheden en bijbehorende tips en tricks. Staat het antwoord op jouw vraag hier toch niet tussen? Open dan je eigen topic. De Community helpt je graag verder!

9 Reacties
Martha B

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik word in 1 week 9 x gebeld door een nummer kunnen jullie dat nummer op mijn vaste telefooon blokkeren?

 

030 2273598 dit is een nummer van een energy berdrijf ik heb al 9 x gevraagd mij niet meer te bellen en gewoon 8x terugbellen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Martha B . Wat vervelend. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt, 
 
Ik haal even het stukje tekst uit het topic dat voor jou van toepassing is: 
Ik word lastiggevallen. Kan ik het nummer dat mij belt blokkeren?
“Het is natuurlijk nooit prettig als je lastig gevallen wordt. Als je steeds ongewenst gebeld of ge-sms’t wordt door iemand, geef dat dan bij ons aan. Wij gaan dan hiermee aan de slag. Meer uitleg hierover vind je hier.

Bij sommige toestellen kun je bepaalde nummers blokkeren via je oproepinstellingen. Als je een directe oplossing wilt is dit een handige optie. Heeft je telefoon deze optie niet? Er bestaan ook apps waarmee je een nummer kunt blokkeren. Kijk hiervoor eens in je App Store/Play Store/Windows Store."

 

Heb je het bedrijf zelf ook al benaderd hierover? 

Carijnadriana

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wil graag naar Ziggo kunnen bellen dit is nu geblokkeerd,  kunnen jullie het deblokkeren?

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @Carijnadriana ,

Dat is vreemd, heb je al even gecheckt in de MyVodafone omgeving of je een blokkade hebt op 0900 nummers? Wellicht dat dit aangevinkt is.

florismk

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat ik hier mis is informatie over blokkeren van uitgaande sms. Alle blokkades lijken te gaan over gesprekken of binnenkomende sms. Wat kan ik doen als ik bijvoorbeeld alle sms náár het buitenland wil blokkeren?

 

Volgens Chat Support zou dat met de optie 'Uitgaande gesprekken behalve naar Nederlandse nummers' moeten kunnen, maar die gaat dus over gesprekken. Bovendien, als deze optie ook over sms gaat, zou ik dan alleen kunnen kiezen voor uitgaande gesprekken én sms blokkeren, kennelijk niet gescheiden?

 

Áls dit ook de optie voor uitgaande sms blokkeren is, dan is het denk ik wel handig om dat expliciet zo te benoemen bij de optie en in de helpteksten (waaronder dit artikel).

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 93Posts
  • 29Oplossingen
  • 37Likes

Hi @florismk 

 

Het specifiek blokkeren van alle SMS-berichten naar buitenlandse nummers is niet mogelijk. We hebben wel een optie waarbij je zowel uitgaande gesprekken als SMS-berichten kunt beperken tot bestemmingen in het land waarin je je bevindt (en Nederlandse nummers). De optie is dus inderdaad (helaas) niet gescheiden in te stellen. Je feedback nemen we mee, dank hiervoor.  

florismk

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt @Vincent . Als ik tussen de regels door lees, bevestig je dat de blokkeer-opties met 'gesprek' in de omschrijving ook voor sms gelden, klopt dat?

 

(Het is denk ik heel erg zinvol om dat dan in de tekst op die blokkeerpagina te zetten.)

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi @florismk
Bij het uitzetten van het uitgaande data verkeer (in zijn geheel of met uitzondering van Nederlandse nummers of nummers in het land waar je je bevindt) betreft het inderdaad zowel SMS-berichten als bellen. 

florismk

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank @Rikst , dan weet ik helemaal genoeg!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic