Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Mijn mobiele telefoon is gestolen of kwijt, wat nu?

Als je hier terecht komt, wil dat waarschijnlijk zeggen dat je je telefoon kwijt bent. Super vervelend! Of je deze nu zelf verloren bent of dat hij gestolen is; je wilt natuurlijk zo snel mogelijk weer mobiel bereikbaar zijn. In dit topic lees je welke stappen je nu moet nemen. 


Tip: Heb je een Samsung telefoon of een iPhone? Probeer dan zeker ook eens Find my mobile of Find my iPhone. Wellicht kun je de volgende stappen dan overslaan.

Blokkeer je sim! 
De eerste en belangrijkste actie is het blokkeren van je simkaart. Zo kan niemand misbruik maken van jouw toestel en/of abonnement. Dit kan op drie manieren: in My Vodafone, telefonisch via 0800 - 0094 (gratis) of in een winkel. Aangezien My Vodafone 24/7 beschikbaar is, ook vanuit het buitenland, raden wij deze optie aan. 

< Blokkeer mijn simkaart in My Vodafone >

Doe aangifte
Bij diefstal doe je binnen 24 uur aangifte bij de lokale politie. Je hebt het proces-verbaal nodig om je claim in te dienen bij je verzekeraar. Als je je telefoon zelf kwijt bent geraakt, hoef je natuurlijk geen aangifte te doen. 

Tip: sluit een toestelverzekering af
Met Vodafone Garant Basis of het Garant Top pakket verzeker je jouw toestel al vanaf €6 per maand. Meer over Vodafone Garant

Bel je verzekering
Heb je je toestel al verzekerd bij Vodafone? Neem dan met het claimnummer contact op met je verzekeringsmaatschappij. Welke verzekering dat is, hangt af van het moment waarop jij deze afgesloten hebt. 

Is dit voor 14 november 2018?
Bel dan Chubb via 043 - 387 02 72. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 - 18.00 uur en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur. 

Is dit na 14 november 2018?
Bel dan Assurant via 088 – 712 00 27. Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8.00 - 18.00 uur en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur.  

Als je het toestel niet verzekerd hebt of als je 'm zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Is dit na 1 februari 2021?
Dan kan je ook gebruik maken van onze Spoedservice! Bij Vodafone Garant Basis betaal je hiervoor €25 per gebeurtenis. Bij Garant Top zijn hier geen extra kosten aan verbonden. Registreer jij jouw verzekeringsclaim op werkdagen voor 14.30 uur? Dan haalt onze koerier je telefoon dezelfde dag nog op. De volgende werkdag heb je jouw gerepareerde eigen toestel of een gelijkwaardig exemplaar weer in de hand. 

Ik heb mijn telefoon terug
Heb je je telefoon onverhoopt toch weer teruggevonden of teruggekregen? Deblokkeer je simkaart binnen 24 uur kosteloos via My Vodafone. Dit geldt ook als we binnen 10 werkdagen een proces-verbaal van je ontvangen. In alle andere gevallen betaal je voor deblokkeren € 20,84.

Nieuwe telefoon
Wil je zo snel mogelijk een nieuwe telefoon maar kun je nog niet verlengen? Of heb je geen verzekering óf is deze niet dekkend genoeg? Maak dan gebruik van Vodafone NEXT. Hiermee kun je voortijdig verlengen én dus een nieuwe telefoon uitzoeken. 

< Ik wil Vodafone NEXT >

Vragen? 
Heb je nog vragen of zijn er dingen onduidelijk? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic over dit onderwerp. De Community helpt je graag! 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic