1
Vraag
2
Reacties
cecilio

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

kan niet bellen of gebeld worden op Bonaire.

Alles geprobeerd. Iphone gereset, aan en uit, provider geswitched. Soms doet hij het na een netwerk reset, maar na een tijdje weer nada.

Zit een eSim in, zou dat hier in de Cariben probleem kunnen geven? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @cecilio! Ik heb gelijk alle systemen erbij gepakt en zie dat je nummer correct op het netwerk staat. Ik zie dat je buiten Nederland mag bellen en gebeld worden en data mag verbruiken. Ook zie ik dat er nog genoeg tegoed in je bundel zit en er staat geen blokkade op je nummer. Ik heb voor de zekerheid je nummer even van het netwerk afgehaald en er terug opgezet. Start dadelijk even je toestel opnieuw op. Had je de stappen in het topic doorlopen? Wat is de uitkomst als je de simkaart in een ander toestel test? Werkt het dan wel? 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

 

Goedemorgen Cecilio, 
Welkom op de Communit van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat je ook bereikbaar wilt zijn op de Bonaire. Gelukkig lees ik dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Het netwerk in andere landen is helaas niet zo stabiel als hier. Het beste kun je alle stappen doorlopen in dit topic. Roaming hoeft hiervoor niet aan te staan. De eSIM kan niet voor problemen zorgen. Je telefoon daarin tegen wel. Denk hierbij aan de antenne, instellingen, etc. Ook van belang zijn de volgende vragen: Waar staan de netwerkmasten? Welk signaal sturen de netwerkmasten uit? hoe druk is het op de masten? Hoe is de omgeving? En zo zijn er nog een aantal opties die van invloed zijn op het netwerk. Helaas is dit niet iets wat wij kunnen controleren omdat wij alleen over het netwerk in Nederland gaan. Het enige wat ik nog voor je kan controleren is hoe je nummer op het netwerk is aangemeldt en of er geen blokkade op staat. 
Mocht je dit willen, kun je mij een privebericht sturen via hier? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.
In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
 

cecilio
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beste Steven, dank voor je bericht. Ik heb alle procedures zo'n beetje doorlopen. Ook met vodafone online gechat, ze hebben instellingen nagekeken: staan goed volgens hen.

De ene keer dat een Bonariaans nummer wel doorkwam kreeg ik als caller id +31 er voor. Dus +31 599 770xxxx (599 is landnummer) 

Nummerherkenning uitgezet etc helpt ook niet. Weet niet meer wat ik moet doen.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @cecilio

Logisch dat je met je handen in het haar zit, want het is ook een ontzettend onhandig probleem. In de meeste situaties ligt de oorzaak in de instellingen, hardware (toestel) of het netwerk in het buitenland. Op dit laatste hebben wij helaas geen invloed. 

Graag zou ik toch nog een dubbelcheck willen doen wat betreft de instellingen. Eventueel kunnen we je ook afmelden van het netwerk en opnieuw aanmelden. Stuur hiervoor een privéberichtje met de gevraagde gegevens naar mij of @Louis. Daarnaast ben ik ook benieuwd of je voor de zekerheid de simkaart in een ander toestel hebt getest? 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @cecilio! Ik heb gelijk alle systemen erbij gepakt en zie dat je nummer correct op het netwerk staat. Ik zie dat je buiten Nederland mag bellen en gebeld worden en data mag verbruiken. Ook zie ik dat er nog genoeg tegoed in je bundel zit en er staat geen blokkade op je nummer. Ik heb voor de zekerheid je nummer even van het netwerk afgehaald en er terug opgezet. Start dadelijk even je toestel opnieuw op. Had je de stappen in het topic doorlopen? Wat is de uitkomst als je de simkaart in een ander toestel test? Werkt het dan wel? 

cecilio
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha Steven, dank je voor je inzet. Lijkt het te doen. Kan bellen en gebeld worden. Fingers crossed. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat klinkt goed! Laten we het hopen dat het zo blijft werken @cecilio. Nog een heel fijn verblijf op Bonaire! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic