1
Vraag
2
Reageer en help mee
heca

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen internet buitenland samsung J7pro

hallo,ik heb GEEN internet in het buitenland met de samsung J7pro.  Ik had het simkaartje van kpn eruit en mijn nieuwwe sim van vodafone erin. Vanaf dat moment heb ik geen internet in het buitenland meer. Ik heb allerlei instellingen geprobeerd MAAR geen succes.

Het oude toestel van mijn vrouw a3 heeft wel internet toen ze haar nieuwe kaartje erin deed.

Wat moet/kan ik nog doen?

5 Reacties 5
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @heca.  Welkom hier! 

Even een paar checks; heb je de simkaart ook al in Nederland gebruikt, of nu in het buitenland pas voor het eerst? En je hebt het over de telefoon en nieuwe simkaart van je vrouw. Is hierbij de situatie hetzelfde? 
Kan je eens testen hoe het gaat wanneer je jouw simkaart in de telefoon van je vrouw gebruikt? 

Check ook in dit topic even of alles goed ingesteld is (staat roaming bijvoorbeeld aan?) 

heca
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toen mijn vrouw de kaartjes wisselde had ze gewoon 4g en met míjn toestel géén 4g Wat moeten de instellingen zijn van de J7pro want wordt er gek van. Én het kan toch niet zo zijn dat na het wisselen mijn J7pro ineens niet geschikt zou zijn???

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @heca 
De instellingen die je nodig hebt om in het buitenland te kunnen internetten en/of 4G te ontvangen kan je vinden op de link die Lycke je heeft gegeven. Dit is voor elk toestel hetzelfde dus er is geen verschil voor jou toestel of zie van een ander. Wat wel zou kunnen is dat je simkaart in Nederland nog niet is gebruikt en dat je deze pas in het buitenland hebt geactiveerd. Klopt dit of was je in Nederland toen je je nieuwe simkaart erin deed? En was je nieuwe simkaart al eens actief in Nederland?

Als dat niet het geval is kan het zijn dat deze niet goed is geactiveerd op het netwerk van Vodafone. Daarvoor zou je het best contact kunnen opnemen met de klantenservice om dit voor je na te laten kijken. Dit kan je doen door te bellen of gewoon via een chat, dat is misschien makkelijker?! 

En heb je ook de test al gedaan met je eigen kaartje in het toestel van je vrouw en andersom? 

heca
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In het andere toestel werkt t wel én ik had alle instellingen van mijn vrouw op mijn toestel gezet maar werkt nóg niet! Wat zouden ze in een winkel kunnen doen?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

In een winkel kunnen ze met je mee kijken of het allemaal goed staat en eventueel je SIMkaart resetten op het netwerk. Mocht het dan nog niet lukken dan zal het advies zijn om een backup te maken van je gegevens (je volledige toestel) en dan helemaal leeg te beginnen met een SIMkaart van Vodafone. 

Maar eerst even langs een winkel gaan kan wel slim zijn. Eventueel kunnen ze ook een nieuwe SIMkaart activeren en kijken of het daar aan ligt. Zoek je een winkel, kijk dan even op deze pagina van Vodafone

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic