1
Vraag
2
Reageer en help mee
Tonie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefonisch benaderd door een derde partij

Hallo

 

Vandaag weer met privé nummer gebeld door Telekom bedrijf dat zegt dat ze namens vodafoon bellen vroegen naar iemand met een naan die op de mijne lijkt.

Als ik nu niet verleng zou ik afgesloten worden en meer dreigementen.

Wie heeft hier ook mee te maken gehad.

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Tonie 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat goed dat je hier een melding maakt en wat vervelend dat je hier een nare ervaring mee hebt. Het kan kloppen dat er een bedrijf belt om je te vragen of alles bevalt en het kan zijn dat ze je dan een aanbieding doen om te verlengen. Maar een bedrijf dat je belt, een naam noemt die niet volledig lijkt op die van jou en ook nog eens dreigementen uiten om af te sluiten, dat kan niet en kan me ook haast niet voorstellen dat dit Vodafone is geweest. Het kan zijn dat je gegevens, dan natuurlijk niet via Vodafone, gelekt zijn. Dus een hack bij een ander bedrijf waar al je gegevens bekent zijn en dan proberen ze je over te halen met allemaal informatie zodat ze je gegevens kunnen misbruiken. Dit is natuurlijk wel ver gedacht, maar tegenwoordig helemaal niet zo gek als je hoort wat mensen allemaal meemaken aan fraude.

Ik heb het nog nooit meegemaakt, ook niet dan Vodafone me belt, maar dat wil niet zeggen dat er mensen zijn die het wel hebben gehad. Zou zeggen, goed dat je hier een melding hebt gemaakt, dan kan iemand van Vodafone dit doorgeven aan het bedrijf dat voor Vodafone uit belt, maar hou ook in gedachten dat het fake kan zijn en gewoon geen privé nummers meer opnemen. En anders zeggen dat je geen interesse hebt en ophangen.

In je My Vodafone omgeving kan je aanvinken dat je niet gebeld wenst te worden door Vodafone. Dat kan je doen via deze link. Bedankt voor het bellen en hele fijne feestdagen. Even een melding, ik ben niet werkzaam bij Vodafone, mensen van Vodafone komen hier ook online en pakken je bericht op en zullen het doorsturen naar de juiste afdeling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic