1
Vraag
2
Reacties
nokiagebruiker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

geen bellen over WiFi toch melding

Op bijvoorbeeld https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/Wat-is-een-IMS-service-melding/td-p/1000 staat beschreven waarom er een melding is over dat bellen alleen mogelijk is als er een netwerk is.

Ik krijg deze melding ook, terwijl ik bellen over WiFi uit(!) heb staan.

Hoe krijg ik die irritante melding weg, uitzetten van de melding lukt niet, en ik krijg nu dagelijks meerdere keren het icoontje PLUS geluid, super storend.

 

Help. Dit is de telefoon van mijn werkgever, dus kan deze niet rooten of iets dergelijks om de melding te overrulen.

 

Mvg,

 

Nokia gebruiker (7.2), net geüpgraded naar Android 11, daarvoor was dit probleem er niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
nokiagebruiker
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De conclusie van onze helpdesk na consultatie van de Vodafone helpdesk, is dat het aan de telefoon ligt.

Advies gekregen deze te laten vervangen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @nokiagebruiker
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Wat irritant dat je deze melding blijft krijgen ondanks dat je bellen over wifi hebt uitgeschakeld! Waar ik benieuwd naar ben is of je toevallig het volgende ook hebt geprobeerd?

  1. Ga naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.
nokiagebruiker
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Cecilia,

 

zoeken op ‘IMS service’ of alleen op ‘IMS’ levert niets op.

Ook geen grijs resultaat…

 

Ik heb nu de call uitstaan via onze helpdesk (het is zoals gezegd telefoon van ‘werk’) bij Vodafone, mocht ik daar oplossing krijgen dan zal ik dat wel hier melden.

 

mvg,

 

Nokiagebruiker

nokiagebruiker
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De conclusie van onze helpdesk na consultatie van de Vodafone helpdesk, is dat het aan de telefoon ligt.

Advies gekregen deze te laten vervangen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic