1
Vraag
2
Reacties
Maranzano

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat is een IMS service melding?

Ik krijg om de zoveel tijd een melding van IMS service dat alleen noodoproepen mogelijk zijn in gebieden met mobiele dekking.
Hoe zet ik deze melding uit zodat ik deze niet iedere keer krijg ?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Maranzano

Welkom op de Community! Ik vertel je graag meer over de melding: noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking.
Je krijgt deze melding omdat je Bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.


Melding uitschakelen

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

 

Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht

Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

IMS staat standaard aan @Egeltjeprik2019 zodra je bellen over wifi aanzetten. Indien je bellen over Wifi uitzet dan krijg je deze melding ook niet. 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Maranzano

Welkom op de Community! Ik vertel je graag meer over de melding: noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking.
Je krijgt deze melding omdat je Bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.


Melding uitschakelen

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

 

Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht

Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic

Maranzano
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoe zet ik 'bellen over wifi' uit ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dit kan als je vanaf het beginscherm, van boven naar beneden veegt. En dan kun je naar links vegen. Daar kun je bellen over Wi/Fi uitzetten.
Laat je weten of het gelukt is?
Maranzano
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ongelooflijk dat ik dit over het hoofd heb gezien.. dankjewel het is gelukt
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super 🙂 Graag gedaan! Kan gebeuren!
vinvoda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, Ik wil wel wifi-bellen aan hebben, maar niet steeds lastig gevallen worden door deze melding. Hoe zet ik hem uit?
vr gr
D-2010

Stamgast
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
vinvoda wrote:
Hallo, Ik wil wel wifi-bellen aan hebben, maar niet steeds lastig gevallen worden door deze melding. Hoe zet ik hem uit?
vr gr

Zie deze topic waarin wordt uitgelegd hoe je deze melding kan minimaliseren:

https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/vodafone-nl-wi-fi-melding-299254#post315115
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
D-2010 en vinvoda ik heb het antwoord ook even hier toegevoegd omdat het andere topic gesloten is.

Via "zoeken in finder" op IMS service zoeken.,
naar Meldingen
ondanks dat imsicon_chanel_0 grijs lijkt en uit lijkt te staan toch op duwen
Selecteer dan stil en geminimaliseerd
Egeltjeprik2019

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
D-2010 en vinvoda ik heb het antwoord ook even hier toegevoegd omdat het andere topic gesloten is.

Via "zoeken in finder" op IMS service zoeken.,
naar Meldingen
ondanks dat imsicon_chanel_0 grijs lijkt en uit lijkt te staan toch op duwen
Selecteer dan stil en geminimaliseerd

Ik heb een Samsung Galaxy A5 2017. En ik krijg hem niet uit ik heb ook geen finder
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

IMS staat standaard aan @Egeltjeprik2019 zodra je bellen over wifi aanzetten. Indien je bellen over Wifi uitzet dan krijg je deze melding ook niet. 

Pfrancing

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:

IMS staat standaard aan @Egeltjeprik2019 zodra je bellen over wifi aanzetten. Indien je bellen over Wifi uitzet dan krijg je deze melding ook niet. 

Bij mij (op Samsung A70) is bij ‘bellen over wifi’ de uitschakelen-knop uitgegrijsd, er is dan nog een knop ‘Gedwongen stoppen’. Als ik daarvoor kies gaat ‘bellen over wifi’ even later vanzelf weer aan..

Maar ik wil het eigenlijk helemaal niet uitschakelen! Ik wil alleen die melding niet meer zien, het is een melding waar ik niets mee kan; ik kan niet bedenken hoe (met welke actie) ik op deze melding zou moeten reageren.

Liefst zou ik ergens een mogelijkheid zien a la ‘deze melding voortaan niet meer weergeven’

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas is de melding verplicht. In beeld komt in de melding te staan: Noodoproepen alleen mogelijk in een gebied met mobiele dekking.
Ik kan mij voorstellen dat je het aan de andere kant wilt uitschakelen.
 Onder instellingen - apps - IMS (kan zijn dat je hier voor  systeem apps eerst aan moet vinken via de instellingen), kun je de melding uitzetten. Let er wel op dat alle processen die aan IMS gekoppeld zijn,, hierdoor niet meer werken @Pfrancing 
 

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Vreemd ik krijg dit topic binnen als iemand heeft een vraag en hij is 3 maanden geleden beantwoord. Vodafone Huisspook misschien.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ah, dat zijn wij @Dave- 
We zijn topics aan het aanpassen omdat heel veel klanten op dit topic uitkomen.

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes

Oke Bedankt  @Steven 

Wunde023

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Steven, pas na het lezen van deze opmerking is het mij gelukt deze instelling terug te zetten.
Je zou ons een plezier doen om deze in je hoofdreactie te verwerken, want daarmee kwam ik geen steek verder....

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Welke opmerking bedoel je precies @Wunde023, dan pas ik het topic aan. 

Wunde023

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Steven: ik bedoel de opmerking dat de oplossing bij Android eigenlijk kinderlijk simpel is:
Gewoon vanaf het beginscherm naar beneden vegen (helemaal, soms 2 keer vegen nodig, scherm met allerlei instellingen als Zaklamp., Wifi, enz. opent), dan naar links naar het 2e scherm met instellingen waar de knop "Bellen met Wi-Fi" staat. Die functie uitzetten en het is opgelost.
Wifi wordt overigens ook hier verkeerd gespeld, de enige juiste spelling is gewoon 'wifi' en alleen met een hoofdletter aan het begin van de zin of voor een titel, bijv. de naam van een knop.
Bedankt voor je hulp en ik hoop hier ook weer een kleine bijdrage te hebben geleverd... 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zag dat de reactie over het uitzetten van bellen over wifi ook al als reactie er tussen stond. Ik heb deze als 2e antwoord gemarkeerd @Wunde023.
Dank voor je bijdrage! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic