1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2992Reacties
  • 866Oplossingen
  • 1026Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ik heb te vroeg gejuicht. Als mijn telefoon uit staat, dan kan ik niet gebeld worden en komen er geen meldingen binnen op de Watch. Ik kan wel zelf bellen, maar dan ziet de ander een compleet ander mobiel nummer. Het lijkt er dus op dat de Apple Watch een eigen telefoonnummer heeft. Maar daardoor komen berichten en telefoontjes niet binnen.

De Watch geeft wel aan “Abonnement vf nl” en Status “verbonden”, maar als ik naar Instellingen >> Algemeen >> Info ga, dan staat er “Netwerk niet beschikbaar” (met daaronder “Aanbieder vf nl 26.1”.

 

Hoe los ik dit op?

OK1

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik lees even mee! Ik kan ook niet bellen noch gebeld worden! Ook zie ik de status niet van mijn bereik. Dat hoor je te zien met die bolletjes….. ook staat de status op grijs daar waar die bij bereik op groen moet staan….

 

incoming-0E06AB1A-9516-4B5F-856A-0C10FDAD7FAE.png

incoming-6CB0095F-251E-48A4-98D2-D7E5DEB71A71.png

OK1

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik lees ook even mee! Ik heb alles up to date, ultra 2, one number er op…. Maar ik kan niet bellen noch gebeld worden. Ultra geeft ook aan dat ik geen verbinding heb…. Bij de Watch staat het icoontje voor bereik op grijs daar waar dat groen moet zijn…. Ik stuur even twee printscreen ‘s mee om te laten zien wat ik bedoel!

 

incoming-0E06AB1A-9516-4B5F-856A-0C10FDAD7FAE.png

incoming-6CB0095F-251E-48A4-98D2-D7E5DEB71A71.png

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ah, ik wist niet dat dat icoontje groen moest zijn. Bij mij is het ook grijs. Precies hetzelfde issue dus… @Cecilia ?

Egelantier

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

precies hetzelfde bij mijn ook grijs en niet groen kan ook niet bellen of gebeld worden als telefoon uit staat

OK1

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Het blijft lang stil vandaag, terwijl er kennelijk meerdere gebruikers met hetzelfde probleem kampen. Bij mij werkt het ook nog steeds niet, zoals hierboven aangegeven. @Cecilia kun je ons iets laten weten?

Fred1964!

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

:IMG_0003.jpeg

 

Dit krijg ik te zien. Gisteravond uren bezig geweest mt het terugzetten van Beta 17.2 naar 17.1 en nu dit. 

Fred1964!

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Maar mijn icoontje op de Watch is wel groen.

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Wanneer ik in de Watch app op mijn iPhone het mobiel abonnement aanklik, krijg ik exact hetzelfde scherm te zien als @Fred1964! hierboven heeft geplaatst. Maar bij mij dus geen groen logo op de Watch. 

Ik heb een iPhone 14 Pro die draait op iOS 17.1 en de Apple Watch Series 9 die draait op WatchOS 10.1. 

Dessi31

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoi allen,

ik heb net een uur aan de telefoon gezeten met de klantenservice (bad request foutmelding bij mij sinds twee dagen). Volgens de meneer dat ik had gesproken zijn er momenteel heel veel verschillende foutmeldingen en werkt het bij niemand… Dat werd er niet letterlijk uitgesproken, maar is de conclusie dat ik trek nav ons gesprek

 

Minime

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Voor iedereen die “geen netwerk beschikbaar “ ziet, maar wel aanbieder: vf 26 1:

ik had dit ook en het werkte niet TOTDAT ik mijn iPhone helemaal uit heb gezet en uit gelaten, waarna mijn horloge wel verbinding heeft gemaakt met het vodafone netwerk. Misschien een optie om te proberen?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi @Jrnholt en @Egelantier Zouden jullie onderstaande checks en stappen uitvoeren? We horen de uitkomst graag!
 

- Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
- Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?


- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

@OK1 Geldt voor jou ook dat je dit ervaart zodra je telefoon uitstaat? Zo ja, wil je dan ook bovenstaande stappen uitvoeren? 

@Fred1964! Ik heb wat aanvullende vragen. Klopt het dat het inmiddels wel gelukt is om One Number te bestellen? Heb je daarover van ons een SMS en e-mail ontvangen? Werkt de connectiviteit op je watch wel? Had je zowel je toestel als de watch al een herstart gegeven en op de watch gecontroleerd of er updates beschikbaar zijn? Welke OS heb je nu op de watch? Is dat nog steeds 10.2 of heb je dit ook aangepast naar 10.1?
 

OK1

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bij mij werkte die stappen niet. Vanochtend heb ik contact opgenomen met vodafone. Uiteindelijk was de enige optie dat de esim uit mijn account gehaald werd en dat ik opnieuw door het hele proces ging. DAT IS GELUKT🤩! Nu werkt het als mijn telefoon inderdaad uit staat en ik uit de wifi ben. Echter de actie korting van 3 maanden heb ik niet gekregen met mijn nieuwe one number. Ik heb voor jullie een prinsscreen gemaakt zodat je kan zien hoe het eruit ziet als het werkt.

incoming-F488FCA3-AB62-4BEB-9422-48AA13001924.PNG

Fred1964!

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb goed nieuws (m.n. voor mezelf). Als ik mijn telefoon uitzet verschijnen de groene bolletjes en kan ik gebeld worden. De tip van @Minime heeft de doorslag gegeven. Dank allemaal. Opvallend is dat mijn Watch wel nog een Beta-versie heeft, maar dat maakt schijnbaar niet. 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Bedankt voor de tips @Rikst ! Mijn problemen zijn opgelost na het uitschakelen van Bluetooth op mijn iPhone en van WiFi op mijn Apple Watch. Op dat moment kreeg ik 4G verbinding op de Watch. Daarna kon uiteraard de Bluetooth en WiFi weer aan, en nu blijft het werken. Als mijn telefoon uit staat of niet in de buurt is, schakelt de Watch netjes over naar 4G. Telefoontjes maar ook appjes komen gewoon binnen, en bij uitgaande gesprekken wordt nu mijn eigen nummer getoond. 

ik ben blij dat het nu werkt en hoop dat ook anderen hiermee geholpen zijn!

Egelantier

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

bij mijn werkt de tip van Rikst ook alleen als ik dit heb gedaan en ik zet mijn telefoon weer aan en ben buiten bereik of zet hem uit gaat het automatische omschakelen niet vanzelf ik moet dit elke keer handmatig doen door wifi uit e schakelen en de klikken op mobiel netwerk icoon dus gaat niet vanzelf is erg onhandig want je moet dan elke keer controleren of je wel verbinding heb

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

@Egelantier Dat klinkt niet handig. We gaan er voor je naar kijken!

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

Klopt, en zo hoort het ook te werken.

de volgorde van telefoneren en mobile data op de Watch is:

1- via de Phone;

2- is de Phone uit of buiten bereik, via een bekend WiFi netwerk;

3- geen bereik met Phone of bekend WiFi netwerk dan maak de Watch verbinding met Vodafone netwerk.

 

Dus thuis op de bank met je Phone uit is niet altijd de beste manier om te testen. Tijdens mijn rondje met het hondje kan ik met een gerust hard mijn telefoon thuis laten. Na een minuutje of 2 verschijnen de bolletjes van het Vodafone netwerk op het scherm van mijn Watch 😊

vdK

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 72Likes

@Dessi31 

Je conclusie klopt niet. Bij mij werkt het wel degelijk.

Aanmelden, aanvraagprocedure doorlopen en kort daarna ontving ik een SMS en e-mail ontvangen. Toen mijn Phone en Watch uitgezet en beiden opnieuw opgestart. Nu gewoon 4G op mijn Watch.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic