1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Reacties
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

@Marjolv 
Veel plezier in het buitenland, wat stoer dat je dit doet. Is voor werk en naar welk land ga je? Ik heb al vaker geschreven niets met Vodafone te hebben dan dat ik een klant ben, net zoals jij. Daar laat ik het bij. Ik ben zoals ik ben, een positief mens. 

Je maakt vast een spannende stap om te gaan verhuizen naar het buitenland. Heb er zelf ook wel eens over gedacht, ben er alleen nooit aan toe gekomen. 

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

Ik waardeer je positiviteit, kerel. Laat je niet van je stuk brengen.

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

@Energieboy  dit zijn details die ik hier helemaal niet wil delen en totaal niet relevant zijn. Waar het om gaat is dat ik denk dat je niet meer objectief bent. Het is maar een provider en die bestaan bij de gratie van hun klanten en ons zo aan het lijntje houden is niet correct. 

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

‘Betrouwbare bron’? 🤣🤣🤣🤣

Chezsuus1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb hier nog nooit een bericht geplaatst. Dus als ik dat doe dan doe ik dit niet zomaar zoals vele anderen. Je hoeft het niet te geloven. Maar je zult het wel zien. Waarschijnlijk wordt het deze maand al gepresenteerd

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

"waarschijnlijk deze maand" 😂. Dat is het verhaal sinds 2021, eerst zien, dan geloven.

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Zoals al vaker aangegeven is de business case voor Vodafone en Apple echt flinterdun. De markt is in NL niet zo groot en er zijn al 2 aanbieders. Er is vrijwel geen markt voor een derde aanbieder. 

 

Vodafone ondersteunt al meerdere jaren alle smartwatches die een eSIM hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model. De eSIM-implementatie van Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model. Apple moet dit dus vrij geven en Vodafone moet dit vervolgens implementeren. Dat zijn kosten die volgens mij lastig te verantwoorden zijn met zo'n business case. De tijd zal het leren.

 

Wat volgens mij veel belangrijker is, is het feit dat de markt misschien toch groter is dan het nu lijkt. Dit kunnen wij (de consumenten) aangeven door met zo veel mogelijk mensen te "klagen" over het feit dat dit onderwerp al meerdere jaren bestaat en dat er ogenschijnlijk niets mee wordt gedaan. Hoe meer mensen klagen, hoe beter de business case voor Vodafone er uit kan komen te zien.

 

Dus laten we elkaar niet aanvallen, maar laten we proberen zo veel mogelijk mensen op dit onderwerp te laten reageren zodat het voor Vodafone duidelijk wordt dat er wel degelijk een grote markt voor deze aanvullende functionaliteit op het GSMA Consumer Model is.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Bedankt voor je bericht @Nietrijker 
En ook ik heb iets vernomen wat veel lijkt op het verhaal van @Chezsuus1  😁 

** laat ik even duidelijk zijn: ik heb het NIET uit betrouwbare bron gehoord **

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

@Nietrijker  Dat die markt groot genoeg is, is denk ik al gebleken uit al die klanten die intussen zijn overgestapt naar de concurrenten KPN en Odido. Reken maar dat ze bij Vodafone ook de marktaandeel- en omzetcijfers nauwlettend in de gaten houden.
Dat is waar ze gevoelig voor zijn, niet een paar klagers op een forum. Dat is al meer dan  2 jaar lang gebleken.

 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

@Energieboy Verklaar je nader!

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Tweakers rapporteert hierover. Hebben nav een bericht in dit forum om bevestiging gevraagd bij Vodafone en daadwerkelijk gekregen. Helaas nog wel zonder datum, dus ik weet niet hoe waardevol deze melding is.

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

Heel veel mensen op deze topic plaatsen een reactie dat via vodafone of een 3e partij, VF dit misschien, waarschijnlijk, binnenkort of in de toekomst gaat ondersteunen, maar een officiële aankondiging van een VF moderator op deze topic is er niet…. Of wel?Dus mensen ik geloof er niet in. 

Nikes007
topicstarter
Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

@Françoise Ik volg dit nog steeds….😳 en nog geen ondersteuning 🤨 oktober 2023

ErwinLisanne

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Vodafone maakt zich al provider compleet belachelijk! 

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

Dat vind ik ook, er komt geen ondersteuning, want de VF moderator heeft hier nog steeds niks officieels gemeld en blijft zwijgen, ondanks dat er  wordt beweert dat het er echt aan komt via andere kanalen… 

Dit geloof je toch niet.. mensen KPN en ODIDO ondersteunen dit WEL… 😉👍👍👍

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@ErwinLisanne  Dat vind ik ook, er komt geen ondersteuning, want de VF moderator heeft hier nog steeds niks officieels gemeld en blijft zwijgen, ondanks dat er  wordt beweert dat het er echt aan komt via andere kanalen… 

Dit geloof je toch niet.. mensen KPN en ODIDO ondersteunen dit WEL… 😉👍👍👍

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Chezsuus1 als dat zo is, ( zelf denk ik van niet) dan had een VF moderator hier officieel een statement gemaakt over de waarschijnlijke prestatie deze maand.

misschien @Cecilia ..? 

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Je hebt volkomen gelijk. Je hoort alleen "...ik heb iemand gesproken..." of iets zoals "...ik hoorde dat...", maar nooit eens een statement van Vodafone zelf. Ze reageren af en toe wel op dit forum, maar tot nu toe nooit met iets concreets. Zo ook nu bij Tweakers: iemand heeft iets in dit forum gelezen en navraag gedaan bij Vodafone. "...ik heb iemand gesproken die kon bevestigen dat ze ergens mee bezig zijn...". Erg jammer dat Vodafone zo weinig reageert. Dit kan volgens mij alleen maar betekenen dat ze er helemaal niet mee bezig zijn, anders zouden ze het publiek wel warm houden. Dit forum bevat een enorm aantal uitnodigingen om naar een concurrent van Vodafone over te stappen. Hoewel, concurrent? Nee, KPN en T-Mobile (of hoe ze nu ook heten) zijn op dit vlak geen concurrenten...!!!

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

De laatste reacties hier verbazen mij een beetje. In het officiële statement staat inmiddels wel dat ze op dit moment weken aan ondersteuning voor smartwatches, en ook is er op de site van Vodafone zelf sinds kort de pagina waarop je je mailadres achter kunt laten om op de hoogte te worden van de ontwikkelingen rondom smartwatches bij Vodafone. Dat zijn allebei uitlatingen die officieel van Vodafone zelf komen, dus je kunt niet concluderen dat ze er helemaal niet mee bezig zijn. 

Dat neemt niet weg dat het allemaal lang duurt en dat meer informatie gewenst zou zijn. Het is jammer dat Vodafone en de moderators zo stil blijven. 

Rdeheld

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dit probleem speelt overigens ook bij andere smartwatches zoals de samsungs, in de UK hebben ze dit al lang werkend
Get Connected | OneNumber | Vodafone UK
En ik zelf ook met een beetje geknutsel PXL_20230830_192601527.jpg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic