1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
SebWillems

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

T-Mobile ondersteunt het.

SpeedyVodo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Alex, bedankt voor de eerlijke reactie. Ik begrijp dat jij persoonlijk niet meer kunt zeggen, maar het is wel heel dun wat je ons mag geven. 

Ik vind wel dat dit statement het gebrek aan visie van Vodafone benadrukt want jullie wachten tot de markt zich er allang naar toe bewogen heeft. Ook vind ik het getuigen van arrogantie dat er niet meer inhoudelijk gereageerd wordt. is jullie netwerk dan echt zo verouderd t.o.v. KPN en T-mobile en providers in omringende landen dat de investeringen zo hoog zijn dat jullie geen roadmap willen delen? Ik vind dat jullie dat verplicht zijn aan trouwe klanten, maar jullie product managers blijven in de ivoren toren zitten. Helaas hebben jullie in NL geen beursnotering en is het niet zo eenvoudig dit op jullie aandeelhoudersvergadering aan de kaak te stellen.

Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Als je zo de vage formulering leest, zou je denken dat er nog een marktafspraak is. Jaar monopolie voor T-mobile is afgelopen, nu nog een periode voor alleen T-mobile en KPN?

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

De naar schatting 2 miljoen apple watch gebruikers  in NL zitten nu op de andere 2 netwerken. Natuurlijk slechts een deel, want niet alle apple watches hebben gms ondersteuning. Misschien de helft? Per jaar zo’n 20% groei? Dan is er voor Vodafone slechts een markt van 60.000 potentiële abonnees. Ik weet niet of dat interessant genoeg is…

Cpio

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Vodafone is zo een groot bedrijf, die heeft geen klanten nodig blijkbaar. Typische Amerikaanse arrogantie in inbhun berichtgeving in deze. Ik had met mijn gezin 4 abonnementen bij Vodafone , alle 4 hebben we een Samsung 5, 3 ervan zijn al over naar T-Mobile, de 4e volgt in juni. Vodafone is al ruim 3 jaar de klantvraag aan het verkennen! Er blijken daar dus enkelt nog raamstaarders te werken, veel succes ermee!

Paul1973

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Vodafone,

Jullie zeggen dat er naar gekeken word….

Zou het niet handig zijn voor jullie klant te laten weten HOE jullie er naar kijken?

Zet een poll op de website, zet een vraag in de app, stel een vraag in de nieuwsbrief, ….. Er zijn zoveel mogelijkheden om jullie klant te vragen wat ze willen. 
De communicatie vanuit Vodafone is nu zo onduidelijk. “ Er word naar gekeken” is je klanten met een kluitje het riet insturen. 

Hoop dat er snel duidelijkheid komt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Paul1973 
Ik denk dat je nu wel zo langzamerhand weet wat de klanten willen. Daar hoef je echt geen poll of vraag via nieuwsbrief over te maken. Lees de community maar, en sommige andere websites, waar mensen hierover klagen. 

Vodafone wil niet duidelijker zijn dan de moderator nu heeft geplaatst aan informatie op deze topic. Daar moeten we het mee doen. Als je kan overstappen en je hebt er haast bij, gewoon doen. Kan je nog even wachten en heb je geen haast, wacht dan nog even. Maar ja, even kan 1 week zijn, 1 maand zijn, 1 kwartaal zijn of zelfs een half jaar. Je doet er niets aan hoe Vodafone dit wil communiceren. 

En nogmaals aan iedereen, het kan best zijn dat ze met Apple een contract hebben getekend en dat ze er helemaal niets over mogen zeggen. Zoiets blijft altijd vervelend voor ons als klant, maar dan ook voor Vodafone. Afwachten, dat is alles wat je kan doen, als je bij Vodafone deze dienst wil gebruiken. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Je wil toch niet eeuwig bij Vodafone blijven wachten tot ze een keer "ready for the future" zijn. En OOIT misschien een keer de Apple watch gaan ondersteunen. Ik heb mijn abonnement niet verlengd sinds jaren. Bij afloop en nog geen ondersteuning ben ik weg. 

Ray308

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Het is toch echt wel een argument om te gaan overstappen hier in huis, vier abo's en vier apple watches die een esim kunnen hebben....

Ik zat altijd een beetje in de 'of je nou door de hond of de kat gebeten wordt'. dat begint nu toch wel uit te maken.

 

Overigens als je op een Red Together zit, kan nu ook een duosim niet. Dus als het opeens wel kan en je hebt een Red Together, pis je alsnog naast de pot.

 

Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Volgens mij heb je geen duosim nodig, wanneer Vodafone alsnog koppeling met  WATCH mogelijk maakt. 

Ray308

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Dat zou alweer wat uitmaken natuurlijk. Eerst maar eens zien of het er op korte termijn van komt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je zo graag iets wil, verdiep je er dan ook in 😜🫣. Even je huiswerk doen. 

Je hebt een DuoSim en een MultiSim. De MultiSim is afgeschaft door Vodafone, waarschijnlijk voor de voorbereiding van horloges zoals Apple Watch. Want die is namelijk nodig als je wil koppelen (waar de MultiSim ooit voor bedoeld was). 

Met DuoSim, dus iets heel anders, ben je met twee verschillende telefoons op hetzelfde nummer bereikbaar zonder van simkaart te wisselen. Handig wanneer je een carkit gebruikt, of bijvoorbeeld voor in je tweede telefoon. Echter, als de een aan staat, moet de ander uit zijn, en weer andersom. Wat dus bij de MultiSim niet zo is. 

Dus als er al een Sim iets komt, dan is het in de trant van een MultiSim en geen DuoSim. 😉

Ray308

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Hoi Energyboy,

 

Heeft niet zoveel met huiswerk te maken, echter meer met een door mij verkeerd gebruikte term. Ik ben me bewust van het bestaan van een Duosim en multisim. Ik had de multisim vroeger in mijn iPad en in mijn laptop. (die beide een datasim (multisim) konden hebben). 😉

 

Ze leveren bij nieuwe abo's de multisim al een tijdje niet meer, maar deze werken wel gewoon als je deze nog hebt. Het lijkt me sterk dat dit speciaal is gestopt voor de voorbereiding voor een smartwatch, aangezien deze prima toepasbaar zijn in andere devices. Ik laat mij graag onderwijzen als dit wel zo is, in de techniek dan vooral waarom het dan niet meer zo werken op andere devices.

 

De multisim is als eerste verwijderd bij een nieuwe Red Together abo en daar ben ik ooit naar overgestapt en ben toen tethering gaan gebruiken voor de iPad en laptop. Ik had ook een extra abo kunnen afsluiten voor deze devices, maar dat was duurder dan de multisim.

 

Voor de Apple Watch is de multisim (voor mij) enkel handig, omdat je dan met sporten je iPhone niet bij je hoeft te hebben.   

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Alles wat ik hieronder schrijf is vanuit mijn eigen gedachten, niet vanuit Vodafone!
Dat MultiSIM verwijderd is bij een Red Together was natuurlijk heel logisch want dit is een abonnement waarbij ze graag ook de EXTRA willen verkopen en als je dan ook MultiSIM kan aanschaffen dan heeft deze hele Red Together eigenlijk niet zoveel zin meer. En daarna is deze SIM niet meer te krijgen, daarom ga ik er eigenlijk een beetje van uit dat dit een voorbereiding is voor de smartwatchen. Maar goed, ik kan het helemaal mis hebben.

Kijk maar bij de concurrent, die zeggen ook in hun verhaal: Met Multisim verbinden we jouw watch aan de simkaart van je abonnement. Nu weet ik niet alles, maar dit zegt mij dat er dus een MultiSIM nodig is, en waarschijnlijk ook bij Vodafone. Maar nogmaals, dit verzin in ter plekken en weet natuurlijk niet of ik gelijk heb. Ook ik heb het wel eens mis, LOL. 🙂

Het kan natuurlijk best dat ze al een lange tijd bezig zijn met de voorbereidingen. Ook Apple weet al wel wat z'n iPhone 16 gaat worden. Naar de klanten doen ze altijd heel mooi, nu opeens geen SIMkaart meer in je toestel. Maar Apple weet dit natuurlijk al 2 iPhones versies ervoor. Tenminste, daar ga ik wel een klein beetje van uit.

rubentamminga

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik weet dat Vodafone aan het onderzoeken is. Maar ik heb inmiddels een applewatch die ook een eSim kan ondersteunen. Waarom moeten we als Vodafone gebruikers zo lang blijven wachten. Zeker met mij werk zou ik het handig vinden dat ik mijn AW kan gebruiken en niet altijd mij telefoon bij mij hoef te dragen.

 

Vodafone luister als je blieft naar je klanten en breng deze ondersteuning ook voor ons op de markt. Ik weet dat jullie veel apple gebruikers heel gelukkig gaan maken!!

 

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Binnenkort gaat Ziggo eruit, want er komt glasvezel. Dan gaat Vodafone erachteraan, want ze ondersteunen mijn Apple Watch niet. En dat voor de hele familie uiteraard. Ben al 20+ jaar klant, maar waar Vodafone vroeger de nummer 2 was zijn ze inmiddels de nummer laatst op de mobiele markt (3, tel al die meelifters op netwerken niet mee): Minste bereik en snelheid op het netwerk.

 

Jammer dat ze zo weinig innovatief zijn. We hebben ook een huis in Colombia: Met glasvezel en met Apple Watch ondersteuning. Ik bedoel maar... Vodafone loopt ver ver achter.

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Nog steeds geen datum bekend. Nou, ik zal bij deze dan zelf maar een datum noemen waarop ik wel Apple watch eSim ondersteuning zal krijgen: 5 augustus loopt mijn huidige Vodafone contract af en als er dan nog geen ondersteuning is dan ben ik weg en stap over naar KPN. 

Bru17

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Mijn contract loopt af op 19 april. Ben ik je helaas voor - ik ga unlimited, T-Mobile. 

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Gisteren hoorde ik uit redelijk betrouwbare bron dat het dit jaar gaat gebeuren… zien is geloven, maar de signalen lijken positief.

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Dit jaar…… 😐

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic