Dit is een lastig gevalletje!
De link van Lycke geeft de Nederlandse APN gegevens van Vodafone aan, dat is natuurlijk goed want je hebt een Nederlands abonnement. Gebruik deze gegevens ook, want dan werkt je toestel goed. Ik lees op internet verschillende verhalen en de meest logische is dat als je naar het buitenland gaat, dat je dan een IP adres moet krijgen vanuit dat land, maar het komt ook wel eens voor dat je Nederlandse IP adres mee loopt. Dit heeft ook iets te maken met de nieuwe EU regels, want iedereen in de EU moet bv Ziggo GO kunnen kijken.
Nu zit jij in de UK en officieel is dit niet meer een EU land en misschien dat daar het probleem in zit. Eigenlijk, als je het echt letterlijk moet nemen, dan zou je nu een UK IP-adres moeten krijgen, want je kan bepaalde dingen niet meer doen met je mobiel, je zit in het buitenland (buiten de EU) officieel. Ik kan je alleen maar een VPN service aanraden en die te installeren en dan via een VPN verbinding in de UK gaan zitten. Dan weet je waarschijnlijk, bijna zeker, dat je een UK IP-adres hebt. Omweg, en mij ook niet helemaal duidelijk wat nu wel in de voorwaarden staat van de EU en waarom soms wel en soms niet een land IP.