1
Vraag
2
Reacties
Suzanne703

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

UK IP-adres in UK

Hoe stel ik in dat vodafoon in de UK ook een lokaal UK IP-adres gebruikt? Ik woon in de UK met een NL vodafoon abonnement.  Als ik 4G data roaming in engeland gebruik denken diensten als Google en Netflix dat ik in NL ben. Ook als ik provider instel op Vodafoon UK of een andere zoals  O2-UK.  Ik zie dat zij via een nederlands IP adres lopen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dit is een lastig gevalletje!
De link van Lycke geeft de Nederlandse APN gegevens van Vodafone aan, dat is natuurlijk goed want je hebt een Nederlands abonnement. Gebruik deze gegevens ook, want dan werkt je toestel goed. Ik lees op internet verschillende verhalen en de meest logische is dat als je naar het buitenland gaat, dat je dan een IP adres moet krijgen vanuit dat land, maar het komt ook wel eens voor dat je Nederlandse IP adres mee loopt. Dit heeft ook iets te maken met de nieuwe EU regels, want iedereen in de EU moet bv Ziggo GO kunnen kijken.

Nu zit jij in de UK en officieel is dit niet meer een EU land en misschien dat daar het probleem in zit. Eigenlijk, als je het echt letterlijk moet nemen, dan zou je nu een UK IP-adres moeten krijgen, want je kan bepaalde dingen niet meer doen met je mobiel, je zit in het buitenland (buiten de EU) officieel. Ik kan je alleen maar een VPN service aanraden en die te installeren en dan via een VPN verbinding in de UK gaan zitten. Dan weet je waarschijnlijk, bijna zeker, dat je een UK IP-adres hebt. Omweg, en mij ook niet helemaal duidelijk wat nu wel in de voorwaarden staat van de EU en waarom soms wel en soms niet een land IP.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Suzanne703. Welkom hier! 

Hm. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet per direct een antwoord heb op je vraag. Sterker nog, als ik hier wat over google, vind ik het allemaal andersom. Juist mensen die in het buitenland zitten die hun eigen "content" willen, maar die van het buitenland krijgen omdat ze daar zijn. 

Ik ga het even voor je navragen bij collega's en kom er zsm op terug! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik krijg door dat dit eventueel op te lossen is door een APN in te stellen. Hierbij is het wel goed te weten dat je veel minder beschermd bent en dat er geen garantie is dat dit werkt. Voor meer informatie kan je kijken op https://apn.how/netherlands/vodafone-nl

Op deze link kan je per toestel de handleiding opvragen om te vinden waar/hoe je de APN instellingen aanpast. 

Het schijnt ook dat je via Google instellingen ook iets van je land/locatie kunt aanpassen. Wellicht dat dit ook al voor de oplossing zorgt! 

Laat je ons nog even weten of het allemaal lukt? 🙂 

Suzanne703
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Lycke, dank je wel. Is er een andere manier om het APN antwoord te lezen? Ik heb geen inlog voor vodafoon ziggo (corp/stg). 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Oeps! Verkeerde link. Sorry! Ik heb hem aangepast :-). 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dit is een lastig gevalletje!
De link van Lycke geeft de Nederlandse APN gegevens van Vodafone aan, dat is natuurlijk goed want je hebt een Nederlands abonnement. Gebruik deze gegevens ook, want dan werkt je toestel goed. Ik lees op internet verschillende verhalen en de meest logische is dat als je naar het buitenland gaat, dat je dan een IP adres moet krijgen vanuit dat land, maar het komt ook wel eens voor dat je Nederlandse IP adres mee loopt. Dit heeft ook iets te maken met de nieuwe EU regels, want iedereen in de EU moet bv Ziggo GO kunnen kijken.

Nu zit jij in de UK en officieel is dit niet meer een EU land en misschien dat daar het probleem in zit. Eigenlijk, als je het echt letterlijk moet nemen, dan zou je nu een UK IP-adres moeten krijgen, want je kan bepaalde dingen niet meer doen met je mobiel, je zit in het buitenland (buiten de EU) officieel. Ik kan je alleen maar een VPN service aanraden en die te installeren en dan via een VPN verbinding in de UK gaan zitten. Dan weet je waarschijnlijk, bijna zeker, dat je een UK IP-adres hebt. Omweg, en mij ook niet helemaal duidelijk wat nu wel in de voorwaarden staat van de EU en waarom soms wel en soms niet een land IP.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic