1
Vraag
2
Reacties
Mistiek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sms met activeringscode

Ik krijg heel veel sms'jes binnen met een activeringscode. Nu van Canva. In het Arabisch (denk ik)  van gobanking, van gogiro.  Etcetera.  Wordt er misbruik van mijn nummer gemaakt?  Kan ik hier iets tegen doen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Mistiek 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je zeker bent het geen phishing is, dan zou je natuurlijk het bedrijf kunnen opzoeken op internet en ze een mail sturen met daarin deze klacht. Iemand kan een verkeerd nummer hebben toegevoegd, wat dan net van jou is. Maar het kan ook zijn dat ze proberen via deze weg informatie van je te achterhalen. Geef daarom geen informatie die niet nodig is! Dus ook als je ze een mail stuurt, geef niet alle gegevens die ze dan aan je vragen om het zogenaamd op te lossen. 

Wat je kan doen is het nummer blokkeren en dan krijg je geen sms berichten meer binnen. Dan weet je ook zeker dan het stil en rustig blijft. Vodafone kan hier, hoe vervelend het ook is, geen actie voor ondernemen. 

Nog wel een tip:
Controleer nu wel even regelmatig je My Vodafone om te zien dat je geen hoge rekening krijgt! Want misschien zijn het wel betaal sms’jes en zit je straks vast aan een abonnement! Dus controleer deze de komende dagen ook even, het liefst 2x per dag, dan weet je zeker of het goed gaat. Of niet, maar dat merk je dan snel genoeg om actie te ondernemen, samen met Vodafone. 

Als je geen betalingen wil doen via sms, zat dan deze dienst uit via Payinfo.NL. Als je daar opgeeft geen betalingen te willen doen dan heb je ook iets minder zorgen. 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Mistiek 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je zeker bent het geen phishing is, dan zou je natuurlijk het bedrijf kunnen opzoeken op internet en ze een mail sturen met daarin deze klacht. Iemand kan een verkeerd nummer hebben toegevoegd, wat dan net van jou is. Maar het kan ook zijn dat ze proberen via deze weg informatie van je te achterhalen. Geef daarom geen informatie die niet nodig is! Dus ook als je ze een mail stuurt, geef niet alle gegevens die ze dan aan je vragen om het zogenaamd op te lossen. 

Wat je kan doen is het nummer blokkeren en dan krijg je geen sms berichten meer binnen. Dan weet je ook zeker dan het stil en rustig blijft. Vodafone kan hier, hoe vervelend het ook is, geen actie voor ondernemen. 

Nog wel een tip:
Controleer nu wel even regelmatig je My Vodafone om te zien dat je geen hoge rekening krijgt! Want misschien zijn het wel betaal sms’jes en zit je straks vast aan een abonnement! Dus controleer deze de komende dagen ook even, het liefst 2x per dag, dan weet je zeker of het goed gaat. Of niet, maar dat merk je dan snel genoeg om actie te ondernemen, samen met Vodafone. 

Als je geen betalingen wil doen via sms, zat dan deze dienst uit via Payinfo.NL. Als je daar opgeeft geen betalingen te willen doen dan heb je ook iets minder zorgen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic