1
Vraag
2
Reacties
Natalie H

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aankoop nieuwe mobiele telefoon

Mijn bestelde telefoon is "kwijt" geraakt met de verzending. (In de vodafone winkel hebben ze geen telefoons meer op voorraad uit veiligheids overwegingen). Nu blijkt dus dat de klant dan de gedupeerde is volgens Vodafone...na een dag bellen (dankzij mijn lieve buurvrouw heb ik nu een mobiel die ik kon lenen) krijg ik alleen het antwoord dat Vodafone een nieuwe verzend als de oude zending gevonden is. Mijn oude mobiel is kapot en ik heb geen huistelefoon dus is het heel vervelend, maar nogmaals doet Vodafone er niks aan. De verzender is verantwoordelijk voor het pakket, maar Vodafone zegt dat het gewoon afwachten is of het pakket nog gevonden wordt. Goede reclame en service @Vodafone! Vind dat het handig is dit te weten voordat je tot aanschaf van een product aangaat bij Vodafone.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Natalie H 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst natuurlijk erg vervelend dat je pakket zoek is geraakt. Het is niet altijd zo dat een bedrijf je direct een nieuw toestel moet opsturen, daar zijn regels die zijn opgesteld door het bedrijf en die zal moeten worden doorlopen. Vodafone is in dit geval wel het eerste aanspreekpunt maar het ligt eraan wat die in hun voorwaarden hebben staan. Op deze pagina staat: Het feit dat pakketbezorgers in beginsel niet aansprakelijk zijn voor kwijtgeraakte postpakketten, wil nog niet zeggen dat jij als klant de schade dan maar moet dragen. Plaats je via internet een bestelling, dan is het de verantwoordelijkheid van de webwinkel, in dit geval Vodafone, dat het artikel correct bij je wordt bezorgd. In principe is de webwinkel dan ook aansprakelijk als het pakket verloren raakt. Ik weet niet hoe het zit als het bezorg bedrijf kan aantonen dat ze het hebben geleverd, bij de buren of toch zomaar door iemand getekend? Dat zal je dus echt met Vodafone moeten uitzoeken en oplossen. 

Het verschilt per bedrijf en de ene zegt het eerst te gaan uitzoeken en een ander bedrijf geeft direct je geld terug of stuurt een nieuwe. Overigens heb ik nog nooit een winkel gehad die, bij dure spullen, direct een nieuwe toesturen, die gaan eerst een onderzoek starten bij het bedrijf dat dit pakket zou bezorgen. Ik zou in ieder geval een melding maken bij Vodafone en dit eventueel ook via het klachtenformulier. Zet daarin dat je ze 14 dagen de tijd geeft om het gekochte toestel alsnog te leveren (14 dagen is een wettelijk termijn). In het ergste geval, maar dat kan ik me niet voorstellen, kan je een melding maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie of de Europese Commissie. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Natalie H 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst natuurlijk erg vervelend dat je pakket zoek is geraakt. Het is niet altijd zo dat een bedrijf je direct een nieuw toestel moet opsturen, daar zijn regels die zijn opgesteld door het bedrijf en die zal moeten worden doorlopen. Vodafone is in dit geval wel het eerste aanspreekpunt maar het ligt eraan wat die in hun voorwaarden hebben staan. Op deze pagina staat: Het feit dat pakketbezorgers in beginsel niet aansprakelijk zijn voor kwijtgeraakte postpakketten, wil nog niet zeggen dat jij als klant de schade dan maar moet dragen. Plaats je via internet een bestelling, dan is het de verantwoordelijkheid van de webwinkel, in dit geval Vodafone, dat het artikel correct bij je wordt bezorgd. In principe is de webwinkel dan ook aansprakelijk als het pakket verloren raakt. Ik weet niet hoe het zit als het bezorg bedrijf kan aantonen dat ze het hebben geleverd, bij de buren of toch zomaar door iemand getekend? Dat zal je dus echt met Vodafone moeten uitzoeken en oplossen. 

Het verschilt per bedrijf en de ene zegt het eerst te gaan uitzoeken en een ander bedrijf geeft direct je geld terug of stuurt een nieuwe. Overigens heb ik nog nooit een winkel gehad die, bij dure spullen, direct een nieuwe toesturen, die gaan eerst een onderzoek starten bij het bedrijf dat dit pakket zou bezorgen. Ik zou in ieder geval een melding maken bij Vodafone en dit eventueel ook via het klachtenformulier. Zet daarin dat je ze 14 dagen de tijd geeft om het gekochte toestel alsnog te leveren (14 dagen is een wettelijk termijn). In het ergste geval, maar dat kan ik me niet voorstellen, kan je een melding maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie of de Europese Commissie. 

Natalie H
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de info en tips! Postnl heeft al aangegeven dat ze het pakket echt kwijt zijn vandaar dat ik het zo vervelend vind dat Vodafone nog geen actie onderneemt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Als het goed is dan krijgt Vodafone daar ook een melding van en dan pas kunnen ze verdere actie ondernemen. Dus de bal ligt nu echt even tussen PostNL en Vodafone en hoe snel dit allemaal administratief is verwerkt. Pas wanneer Vodafone echt zekerheid heeft dat ze hem kwijt zijn dan zal Vodafone verdere acte ondernemen. En wat daarin de regels zijn, dat weet ik jammer genoeg niet. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic