1
Vraag
2
Reacties
Riaz Nazar-Ali

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Phishing sms nummer melden?

Hallo Vodafone Community,

Heb gisternacht een phishing smsje ontvangen van rabobank, dit heb ik al vermeld bij rabobank. Maar vroeg me nu af bij wie ik de telefoon nummer kan melden als oplichter? Weet wel dat ik het nummer zelf in m'n telefoon kan blokkeren, en dat heb ik dus ook gedaan.

Met vriendelijk groet, 

Riaz Nazar-Ali

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Even een kleine correctie: helaas kunnen wij niks met phishing sms'jes over andere bedrijven  @Riaz Nazar-Ali 

Je mag dit aankaarten bij de Rabobank zodat zij vervolg stappen kunnen ondernemen.

 

@Energieboy wij kunnen alleen actie ondernemen op berichten die over Vodafone gaan. Het heeft geen zin om phishing voorbeelden door te sturen naar het e-mailadres wat over andere bedrijven gaan.

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Riaz Nazar-Ali 
Wat goed dat je dit bij de Rabobank al hebt laten weten. Bij vodafone kan je het doorgeven via phishing@vodafone.nl. Die kunnen het dan verwerken. 

Fijn weekend en bedankt voor het melden

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Even een kleine correctie: helaas kunnen wij niks met phishing sms'jes over andere bedrijven  @Riaz Nazar-Ali 

Je mag dit aankaarten bij de Rabobank zodat zij vervolg stappen kunnen ondernemen.

 

@Energieboy wij kunnen alleen actie ondernemen op berichten die over Vodafone gaan. Het heeft geen zin om phishing voorbeelden door te sturen naar het e-mailadres wat over andere bedrijven gaan.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:

Even een kleine correctie: helaas kunnen wij niks met phishing sms'jes over andere bedrijven  @Riaz Nazar-Ali 

Je mag dit aankaarten bij de Rabobank zodat zij vervolg stappen kunnen ondernemen.

 

@Energieboy wij kunnen alleen actie ondernemen op berichten die over Vodafone gaan. Het heeft geen zin om phishing voorbeelden door te sturen naar het e-mailadres wat over andere bedrijven gaan.

 

Ik heb het alleen aangegeven omdat het misschien iets met het Sms nummer te maken kan hebben voor Vodafone om deze dan te deleten of iets waardoor er geen sms meer van dit nummer binnen kan komen. Daarom zei ik het meer

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas niet @Energieboy. Zo simpel ligt het helaas niet. 😞

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic