1
Vraag
2
Reacties
Ray990

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

OneNumber: Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch.

GDM,

 

Vandaag Apple Watch 10 serie gekregen (Cellular 4G).

Europees model!

Graag One Number willen installeren maar kan de knop “Configureer mobiel netwerk” niet indrukken.

Mijn “Vf-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen bla bla”.

Een bekend probleem las ik al maar blijkbaar werkt het bij sommigen toch wel.

Wat is de status nu?

Kan ik het werkend krijgen voor mijn Watch 10 en wat kan ik nog zelf doen?

Alle stappen zijn inmiddels al geprobeerd, opnieuw installeren, app verwijderen, bluetooth uit en wifi aan/uit etc. Etc.

Werkt allemaal niet in mijn situatie.

 

Graag een reactie en het liefst een oplossing.

Moet ik eerst een abonnement afsluiten of kunnen jullie intern iets activeren?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ray990
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia  jaaaaaaa het werkt (eindelijk) 💪🏻😃😃

Aanhouders winnen.

Het zat um in het feit dat het oude simkaartje er nog niet uit was en in de telefoon instellingen hier nog naar verwezen werd.

Daarna opnieuw opgestart en opnieuw proberen via de app van de Watch op de iPhone de stappen doen.

Daarna lukt alles wel! 💪🏻

Voor mij mag de case gesloten worden!

Nogmaals dank voor de snelle response elke keer - is heel erg prettig want dan voel je je ook serieus genomen als probleem melder! 👍🏻😃

Groet Raymond

Bekijk in context

17 Reacties 17
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3572Posts
  • 1086Oplossingen
  • 1178Likes

Hi @Ray990, welkom hier. 

De foutmelding die je krijgt te zien zou eigenlijk niet meer voor mogen komen als de software op zowel jouw toestel & Apple Watch up to date zijn en de Watch de EU variant betreft. Op 9 november 2023 is er namelijk al een succesvolle fix geweest waarbij deze melding in onterechte gevallen niet meer voorkomt. Zie ook hier

Je hebt gisteren een collega gesproken en tijdens dit gesprek is een case (14605925) aangemaakt naar onze technische dienst om het verder te onderzoeken. De melding die je krijgt te zien is niet account gerelateerd en ook alle instellingen om OneNumber te activeren / gebruiken staan dan ook correct. De enige tip die ik je nog wel kan meegeven is om voor de zekerheid te controleren of er geen beta-software op je toestel op Watch staat. Beta-versies worden namelijk niet ondersteund. Vanuit de case zal je spoedig bericht ontvangen.

Ray990
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

GDM Cecilia,

 

Dank voor de snelle response.

Er staat geen BETA software op mijn toestel.

Alles is splinternieuw met Watch iOS11.01 en een iPhone 16 Pro Max.

Daar zou ik geen issues mee mogen verwachten en juist voor One Number de keuze gemaakt voor een duurder horloge.

Baal er best wel van tot nu…. maar hopelijk komt er wel een oplossing (ook voor mij).

Ik wacht de case resultaten even af.

 

Oeggoe99

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Even een vraagje he uit nieuwsgierigheid. Wanneer heb je die smartwatch bestelt?

Ray990
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Op 22-09-2024.

Gister pas geleverd gekregen.

Er is geen nieuwere Watch als deze.

Oeggoe99

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En welk type en kleur?  Ik heb de 46mm jet black bestelt op de 17-9  en ik wacht nog steeds…

Ray990
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Apple Watch 10 Natural Titanium Cellular Wifi 4G (46 mm)

Oeggoe99

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja dat is een mooie. Ik hoop dat je one number probleempje snel wordt gefixt en geniet ervan. Ik moet er nog heel ff op moeten wachten…

Ray990
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat hoop ik ook. Vindt dat een uitkomst als het zou werken.

Dank je wel en jij ook als je hem hebt straks.

Blijft mooi spul 👍🏻😎

Marco101

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier nog een trotse bezitter van een nieuwe Apple Watch 10 Natural Titanium Cellular Wifi 4G (46 mm).

Bestelt via Nederlandse Apple Store, dus ik neem aan een Europees model. Hoe check ik dat?

 

Hier hetzelfde probleem. Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl.

 

Zojuist gedaan (telefonisch). Vriendelijke dame aan de lijn, maar kon het ook niet voor mij oplossen. Case aangemaakt en advies gekregen om hier een melding te maken.

 

Alle instellingen bij vodafone zouden goed moeten staan. Dat idee heb ik ook over de watch icm iPhone. Twee weken terug het Mobiele Netwerk geactiveerd op de series 10 van mijn vrouw. Maar op mijn watch is die optie dus niet beschikbaar/greyed out.

 

iPhone 15 Pro met IOS 18.0.1 + watchOS-versie: 11.0.1 (22R361). Geen Beta release.

Gisteren geprobeerd te activeren. Vandaag geprobeerd te activeren. Watch gereset. Opnieuw gekoppeld. iPhone herstart. 

Mobiele netwerk instellingen op de iPhone vergeleken met vrouw. Zelfde instellingen (Aanbieder: vf nl 59.0). 

Mobiel datanetwerk instellingen opnieuw ingesteld. Geen effect.

 

Op de watch zie ik geen: ICCID:   Geen simkaart.

Ik neem aan dat die moet verschijnen zodra mobiele netwerk geactiveerd wordt.

 

@Cecilia Hoop dat er snel een oplossing komt.

 

 

Ray990
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia ik ben al iets verder doordat ik E-sim heb ingeladen.

Ik had duo sim en dan werkt het sowieso niet las ik.

Ik kan nu wel bij de knop “Configureer mobiel netwerk” maar als ik dan verder klik krijg ik een serverfout op jullie site.

Kun je misschien nog eens kijken?

Ligt het bij mij of bij jullie?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3572Posts
  • 1086Oplossingen
  • 1178Likes

Hi @Ray990 
Yes, OneNumber werkt inderdaad niet met duo-sim! Dus we zijn al een klein stapje verder. Heb je voor de zekerheid na het inladen van de eSIM zowel je toestel als Watch helemaal opnieuw opgestart alvorens je de nieuwe aanvraag voor OneNumber hebt geprobeerd? Dat zorgt namelijk voor een nieuwe aanmelding op het netwerk.

Marco101

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij geen Duo-Sim. De iPhone is voorzien van een normale nano-SIM.

 

 

Ray990
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia  jaaaaaaa het werkt (eindelijk) 💪🏻😃😃

Aanhouders winnen.

Het zat um in het feit dat het oude simkaartje er nog niet uit was en in de telefoon instellingen hier nog naar verwezen werd.

Daarna opnieuw opgestart en opnieuw proberen via de app van de Watch op de iPhone de stappen doen.

Daarna lukt alles wel! 💪🏻

Voor mij mag de case gesloten worden!

Nogmaals dank voor de snelle response elke keer - is heel erg prettig want dan voel je je ook serieus genomen als probleem melder! 👍🏻😃

Groet Raymond

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3572Posts
  • 1086Oplossingen
  • 1178Likes

De aanhouder wint altijd @Ray990! Dat blijkt maar weer. Fijn dat het is gelukt en nu kan jij de show stelen met de allernieuwste Apple Watch om je pols! De case heb ik gesloten!

@Marco101 Ik zie dat er bij jou inderdaad ook een case is aangemaakt voor dezelfde foutmelding. Het lastige hierbij is dat de oorzaak niet altijd identiek is. Terugkomend op je vraag hoe je kan controleren of de Watch een EU-variant is, dat kan hier op deze pagina van Apple. Hier vind je ook meer informatie daarover. Ook bij jou staan qua account/abonnement alle instellingen goed om OneNumber te kunnen gebruiken. Ik begrijp dat het al wel gelukt is om voor jouw vrouw dit te activeren, maar dat het bij jou helaas niet wil lukken. Je zou eventueel nog kunnen proberen om de fysieke simkaart via My Vodafone om te ruilen naar een eSIM en deze in te laden op je toestel. Vervolgens zowel het toestel als de Watch herstarten en de aanvraag opnieuw proberen. Lukt het niet, dan kan je wachten op de uitkomst van de case bij de technische dienst en in de tussentijd misschien een soort van kruistest uitvoeren. Lukt het bijvoorbeeld wel om OneNumber onder jouw abonnement te activeren i.c.m. de watch van jouw vrouw? Helemaal als jullie beide dezelfde watch als toestel hebben. Al snap ik dat deze handelingen wel wat tijd en extra moeite met zich meenemen.

Marco101

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie 👍

 

Het is me inmiddels gelukt om Vodafone OneNumber te activeren via de Watch app. 🎉🎆

Uiteindelijk hebben onderstaande acties tot een oplossing voor mijn probleem geleid: (misschien helpt het anderen).

 

  • De optie voor configuratie kwam beschikbaar nadat ik beide devices (iPhone+Watch) tegelijk had uitgezet (al eerder gedaan).
  • De fysieke nano-SIM uit de telefoon had gehaald (dit had ik nog niet eerder gedaan)
  • Vervolgens de Iphone weer aangezet.
  • Daarna de fysieke nano-SIM teruggeplaatst.
  • Vervolgens de Watch aangezet en via pincode unlocked.
  • Daarna de Watch app geopend op de iPhone en het activatie proces gewoon netjes kunnen doorlopen.

Op de watch zie ik nu ook een eSIM bij ICCID.

 

En yes, de iPhone lijkt verder inderdaad gewoon Europees op basis van de link die je stuurde:

46-mm kast (Model: A3003 Noord-Amerika, Europa, Azië/Oceanië; A3006 China, vasteland)

 

Mijn case mag dus ook gesloten worden. Kun jij dat regelen @Cecilia ?

Dank & Grt. Marco

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3572Posts
  • 1086Oplossingen
  • 1178Likes

Yes, wat super en fijn om te horen @Marco101. Hebben de berichten hier en de situatie van @Ray990 je toch ook op het goede pad gezet. Veel plezier met OneNumber en jouw prachtige Apple Watch. De case laat ik uiteraard ook sluiten!

Ray990
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Fijn @Marco101 ! 
Veel plezier ermee! 
Fijn weekend allen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic