1
Vraag
2
Reacties
johnnyvtz1990

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mobiele data werkt niet in België

Ik wilde vandaag mijn mobiele internet aanzetten in België maar dit lukte niet. In België zit ik op het netwerk van Proximus. Roaming had ik aangezet, want anders werkt het natuurlijk niet. Nu las ik wel dat er vandaag wat storingen waren bij Proximus of dat van invloed kan zijn?

Ik kwam zelf deze topics van 3 jaar geleden nog tegen met hetzelfde probleeem
https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/Mobiele-data-werkt-niet-in-het-buitenland/td-p/1828
https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/Update-netwerkinstellingen-voor-gebruik-in-het-buitenland/...

De APN staat bij mij op Tracfone met de APN naam TRACFONE.VZWENTP aangevinkt. Moet deze op de APN Vodafone Internet staan?

Hoe kan het dat de APN op Tracfone staat?

Ik heb een Android 11 telefoon ter informatie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goedemorgen @johnnyvtz1990 en @Energiboy 🙂
Ah dat is zuur. Je toestel voegt soms automatisch andere APN's toe. Helaas zorgen deze APN's ervoor dat er geen verbinding is. Het beste kun je altijd de stappen in het topic: Instellingen buitenland Android doorlopen. Hierin kun je terug lezen dat er maar 1 APN mag staan en de overige APN's verwijderd moeten worden. Natuurlijk kun je ook de overige instellingen doorlopen of handmatig een ander netwerk selecteren. Laat je weten of het gelukt is?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @johnnyvtz1990 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een goedemorgen en wat vervelend dat je in België geen bereik had. Als er storing was bij de provider in België dan heb je ook kans dat het daar mee te maken heeft. Je zou natuurlijk een andere provider kunnen kiezen bij je Mobiele instellingen. Als die geen storing heeft dan pak je gewoon een andere provider in België en kijk je of het daar wel bij lukt. En natuurlijk de juiste instellingen, dat is ook altijd belangrijk. 

Android instellingen voor mobiele data in het buitenland:
https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roami... 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goedemorgen @johnnyvtz1990 en @Energiboy 🙂
Ah dat is zuur. Je toestel voegt soms automatisch andere APN's toe. Helaas zorgen deze APN's ervoor dat er geen verbinding is. Het beste kun je altijd de stappen in het topic: Instellingen buitenland Android doorlopen. Hierin kun je terug lezen dat er maar 1 APN mag staan en de overige APN's verwijderd moeten worden. Natuurlijk kun je ook de overige instellingen doorlopen of handmatig een ander netwerk selecteren. Laat je weten of het gelukt is?

johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zag het staan ja. Ik kan al die andere APN's dus verwijderen begrijp ik en dan het vinkje aanzetten bij Vodafone Internet?
Dan staat er alleen nog maar Vodafone Internet. Dit kan toch geen kwaad?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Klopt helemaal @johnnyvtz1990 :). Je mag de overige APN's verwijderen. Dit heeft verder geen invloed. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb alle overige APN's verwijderd. Alleen Vodafone Internet staat er tussen.  In Nederland werken de mobiele data gelukkig. Ik ga morgen ook naar het buitenland dus ik zal het is uittesten.

Het is apart dat het gisteren niet lukte om verbinding te krijgen. Ik heb deze telefoon iets meer als een maand en had het ook niet uitgetest. Bij vorige telefoons heb ik dit nog nooit gehad. Hoe kan het dat het nu opeens dit probleem voordeed?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Een telefoon voegt automatisch een APN toe zodra je in een ander land komt (afhankelijk van het netwerk waarmee je verbonden bent). Hierdoor kan het zijn dat onze APN niet meer werkt @johnnyvtz1990. Mocht het dan nog niet werken, doorloop eens de stappen van het topic wat hier ook gedeeld is :). 

johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Louis Ja ik ben vorige week in meerdere landen geweest. De APN stond nu aangevinkt op Tracfone.
Waarom werkte die daar niet op?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is omdat je een abonnement hebt afgesloten bij Vodafone. Hierdoor moet je gebruik maken van de APN van Vodafone in het buitenland. Ben je verbonden met een andere APN, dan kun je geen gebruik maken van het internet omdat onze instellingen hiervoor nodig zijn @johnnyvtz1990

johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik snap het. 

Hoe kan het dan dat hij verbonden was met Tracfone? Dit werkte wel in Nederland.
Zou het kunnen dat hij nu automatisch weer overspringt naar een andere APN als deze automatisch wordt toegevoegd.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In Nederland heb je geen APN nodig. Dit is omdat je dan al verbonden bent met onze APN. Voor Nederland maakt het verder niks uit welke APN geselecteerd is @johnnyvtz1990. De APN is er om gebruik te maken van data buiten Nederland.

johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik wou nog meedelen dat het is gelukt. Hartelijk bedankt voor de uitleg.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic