1
Vraag
2
Reageer en help mee
jcrueter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Local breakout (LBO) in het buitenland op multi data SIM bij Red Pro Elite

TL;DR: hoe stel ik een 4G/5G modem met multi data SIM behorende bij Red Pro Elite zo in dat ik in het buitenland gebruik maak van een local breakout (LBO), oftewel dat mijn dataverkeer niet via een NL datacenter wordt gerouteerd, maar direct via een breakout van de roaming provider?

Achtergrond: ik wil in het buitenland network performance tests kunnen uitvoeren op via cellular verbonden netwerken (nu in dit geval op een zeiljacht in Spanje) en die test vindt plaats tegen een basisstation (testapplicatie op een server) die zich in het betreffende land bevindt.

Ik weet dat het technisch mogelijk is. Wellicht is er een aanvullend contract voor nodig, mogelijk zelfs met Vodafone ES, en vermoedelijk een ander APN. Geen alledaagse vraag, maar ik hoop dat iemand het antwoord heeft en dat het mogelijk is bij Vodafone NL. Alvast bedankt!

Groet, Michiel Rueter

3 Reacties 3
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 38Posts
  • 5Oplossingen
  • 5Likes

Goedemiddag @jcrueter, welkom op de Vodafone Community! Dit is inderdaad geen alledaagse vraag. 😉

Helaas kunnen wij er niet voor zorgen dat je data direct afgehandeld wordt door het buitenlandse netwerk. Ik geloof direct dat dit technisch wel mogelijk is, maar wij kunnen het helaas niet instellen. Vodafone NL heeft roamingovereenkomsten met Vodafone ES, en kan daar helaas niet van afwijken.

Mijn advies zou zijn om lokaal een simkaart te kopen. Dan zit je direct op het Spaanse netwerk met de lokale / eigen APN. 🙂

jcrueter
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Marco, dank voor je antwoord. Voor nu is een lokale SIM een prima oplossing, echter zal ik ditzelfde in de toekomst in verschillende landen willen kunnen doen en niet altijd gemakkelijk en snel aan een SIM kunnen komen op de dagen en tijden dat ik op locatie ben. Dat bleek zelfs hier in Spanje lastiger dan gedacht. Vandaar de vraag. Overigens ben ik geenszins gebonden aan Vodafone ES, elke lokale partij met een solide 4G/5G netwerk zou moeten kunnen doen wat ik nodig heb
Ik kan me bijna niet voorstellen dat Vodafone NL hier geen oplossingen voor heeft, is er wellicht in de grootzakelijke tak iemand die hier een licht op kan schijnen?

Energieboy
Expert
Expert
  • 12218Posts
  • 3554Oplossingen
  • 3186Likes

Hoi @jcrueter 
Ik begrijp dat je hierover graag meer informatie wenst en dat je aangeeft dat misschien de zakelijke markt hier wel een antwoord op kan geven, of hieraan kan werken om het in orde te krijgen. Maar daar hebben we dan al een klein probleem hier op de community want dit is een particulieren community en niet voor de zakelijke klanten. Uiteraard kunnen er wel simpele vragen gesteld worden maar voor deze ingewikkelde vragen wil ik je toch verwijzen naar de klantenservice voor de zakelijke markt. Wellicht dat er daar wel mensen zitten die licht willen schijnen op deze cases.

Succes in ieder geval en mocht je van de zakelijk klantenservice een antwoord hebben, laat het hier ook nog even weten. Misschien help je er andere zakelijke klanten ook mee (en particulieren klanten). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic