1
Vraag
2
Reacties
Kools

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Klacht gebruik Maritiem Netwerk

  • IMG_2294.png

Beste,

Graag verwijs ik naar de chatberichten van gisteren 8 april.

Inmiddels heb ik antwoord op de meeste van mijn vragen. En ook ben ik een stuk wijzer geworden van het bestaan van een Maritiem Netwerk en de gevolgen van het gebruik daarvan. Het zal me een volgende keer niet gebeuren door dataroaming uit te schakelen en handmatig een netwerk te selecteren.

 

Maar: wat mij nog steeds bezighield is dat ik op de veerboot wel berichten van Vodafone heb ontvangen over het gebruik binnen de bundel, maar niet dat ik kosten buiten de bundel ging maken. Ook op mijn vraag waarom ik een bericht kreeg van Vodafone ‘welkom in Malta’ waar de veerboot niet heeft gevaren, heb ik geen antwoord gekregen.

 

Om antwoord te krijgen ben ik verder gaan zoeken op internet. Het blijkt dat je volgens Europees Recht, een bericht van je provider moet ontvangen als je gebruik maakt van een betaald netwerk. Dat bericht heb ik niet ontvangen van Vodafone.

 

Daarom bij deze het dringende verzoek aan Vodafone om, vanwege het feit dat u mij NIET geïnformeerd heeft over het gebruik van een betaald netwerk, mij de kosten van 52,37 euro volledig(en niet gedeeltelijk zoals voorgesteld) terug te betalen. Het hele gebeuren heeft helaas het begin van mijn vakantie aardig verstoord. Ik hoop dat mijn klacht op een rechtvaardige manier wordt afgehandeld.

Ik verneem graag uw reactie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kools
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je heldere uitleg Cecilia.

Het is goed om te weten dat je normaliter een sms krijgt, zodat iedereen die de zee opgaat wordt geïnformeerd.

Ik ben blij dat de kosten vergoed worden. Ik hou de factuur in de gaten. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3042Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Kools, welkom hier!

Het is altijd schrikken als je kosten buiten de bundel maakt en helemaal als er verbinding is gemaakt met een maritiem netwerk (boot- vliegdiensten). Het maritiem netwerk is via een satellietverbinding en brengt hoge kosten met zich mee per MB. Zodra je roaming en mobiele data / of alleen mobiele data aanzet, maakt je toestel verbinding met het sterkste netwerk. Indien hij een mast kan oppikken, dan zal hij verbinden met de mast. In de lucht of op een (veer)boot kan dit ook het maritieme netwerk zijn. Ben je verbonden met een maritiem netwerk (satelliet) dan kan dit dus ook van een land zijn waar je zelf niet direct fysiek aanwezig bent. Ik denk dat dit dan ook direct het antwoord geeft op je eerste vraag. 

Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik dat je wel een SMS notificatie hebt ontvangen dat je op 80% zit van je datalimiet met daarin de vraag of je ook het datalimiet in het buitenland wil verhogen. Deze SMS is gisteren verstuurd. Normaliter hoor je voorafgaand aan deze SMS ook een SMS te krijgen dat je kosten buiten de bundel gaat maken. Deze heb je niet gekregen. De kosten van € 52,37 kan ik dan ook voor je in zijn geheel vergoeden als deze op de factuur staan. Ik houd dit hier in de gaten, maar wil je mij een berichtje sturen als de factuur met deze kosten is ontvangen? Twee zien namelijk altijd meer dan 1 😉 

Kools
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je heldere uitleg Cecilia.

Het is goed om te weten dat je normaliter een sms krijgt, zodat iedereen die de zee opgaat wordt geïnformeerd.

Ik ben blij dat de kosten vergoed worden. Ik hou de factuur in de gaten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic