Ik ben een
BLIJ mens, want het werkt! Dankzij de bereidwillige medewerking van enkele medewerkers van de vodafone phone crew en wat extra techneuten is het vandaag gelukt.
De oplossing bleek de volgende:
De
open.vodafone.nl APN was keurig gekoppeld aan zowel mijn gewone simkaart als de Multi-Data simkaart, maar toch werkte het niet. De vodafone medewerker die ik vanmiddag aan de lijn kreeg, zag in zijn systeem mijn Multi-Data simkaart gekoppeld aan mijn Huawei B525s-23a modem via de
live.vodafone.com APN. Dus het instellen van die
open.vodafone.nl APN in mijn modem bleek helemaal geen effect te hebben. Hoe vaak ik het ook instelde en het modem opnieuw opstartte, het modem bleef gewoon gebruik maken van de
live.vodafone.com APN. En dat verklaarde waarom de poorten potdicht bleven. Ik heb hem gevraagd om alle APN's die ik niet nodig heb (dus b.v.
live.vodafone.com en
office.vodafone.nl) te ontkoppelen van de Multi-Data simkaart, waardoor mijn modem na het opstarten alleen maar verbinding kan maken met de open APN. En het werkt: er staan nu wat poorten open en daardoor kan ik vanaf elke plek op aarde het beeld van mijn camera bekijken, opnames terugkijken en instellingen aanpassen op afstand. Daar was het allemaal om te doen.
Dank aan de minimaal 10 mensen die ik het afgelopen jaar bij vodafone over de kwestie heb gesproken en die het gezamenlijk uiteindelijk voor elkaar hebben gekregen.