1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jarmo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Defqon.1 2025 bereik verbetering? / extra zendmast?

Hi,

 

Afgelopen juni 2024 bij Defqon.1 was het bereik van Vodafone beduidend slechter.

 

Ik heb zakelijk red unlimited en had voor vodafone gekozen in 2023 vanaf KPN omdat KPN traag was.

 

Ik kon dit jaar vaak geen eens bellen, zelfs de klantenservice was bijna onbereikbaar en vaak robotstemmen.

 

Sms'jes kwamen niet door, soms een halfuur voor een low quality foto sturen. 

 

Ik snap dat door extreme drukte op het festival bereik slechter is en langzamer. Maar geen eens kunnen bellen of sms'en. Of whatsappjes tekst sturen is wel extreem.

 

Ik kon helaas niet schakelen naar het KPN netwerk dat beduidend beter werkte net als andere providers van mede festivalgangers. 

 

Gaat vodafone hierin iets veranderen volgend jaar?

7 Reacties 7
Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 85Posts
  • 6Oplossingen
  • 15Likes

Dag @Jarmo! Als dit je ervaring was, snap ik zeker dat je je afvraagt of dit met het volgende evenement anders kan.

Het antwoord staat al in je tekst van de oorzaak. Een evenement als Defqon trekt heel veel mensen aan en zij liften allemaal op hetzelfde netwerk van Vodafone. Wat je de volgende keer kunt doen, is een netwerkswitch. Hiermee kan je overschakkelen naar een ander netwerk die niet bij iedereen automatisch toegewezen wordt:
1. Kies in het menu Netwerkselectie voor Handmatig.
2. Uit de lijst met netwerkaanbieders die nu verschijnt, kies je een ander netwerk van Vodafone.
En als dat niet helpt, ga dan door naar stap 3.
3. Wacht tot het apparaat aangeeft dat het geen verbinding kan maken met het geselecteerde netwerk.
4. Selecteer nu weer Automatisch in het menu Netwerkselectie.
5. Schakel het apparaat daarna minimaal 15 minuten uit.

Jarmo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Ryan 

 

Ik heb een computerbedrijf en weet hoe ik dit soort problemen aan mijn zijde normaal kan oplossen.

 

Ik heb dus ook zoals aangegeven in het eerste bericht dat ik niet kon schakelen, elk netwerk waar ik handmatig mee wilde verbinden gaf aan dat ik geen toegang heb tot dat netwerk(kpn odido etc)

 

KPN netwerk was stabiel hoorde ik van meerdere mensen, maar daar kon ik met mijn simkaart dus niet mee verbinden.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 85Posts
  • 6Oplossingen
  • 15Likes

Dan had dat je geen oplossing kunnen bieden @Jarmo, jammer! Meestal met deze evenementen weten wij dat dit volgt en proberen wij er op te anticiperen. Ik hoop oprecht dat het de volgende keer je beter af gaat rondom de drukte op het netwerk!

Jarmo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zijn er plannen dat vodafone net als vroeger een eigen mast neerzet tijdens defqon?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 44Posts
  • 15Oplossingen
  • 8Likes

Ik neem het even over van @Ryan 🙂 

Ikzelf ga ook naar festivals dus weet hoe vervelend het is dat je geen bereik kan hebben op zulke plekken! Het is ook een beetje wat het is als ik eerlijk mag zijn. Er komen nou eenmaal veel mensen op af en dan gebeurt het dat het bereik een stuk minder wordt.

Ik durf ook niet te zeggen of er dan extra masten geplaatst worden als er zulke evenementen zijn. Zou wel fijn zijn natuurlijk, dat ben ik met je eens! 

xJBx

Raadgever
  • 114Posts
  • 7Oplossingen
  • 36Likes

Ik mag aannemen omdat Vodafone en ook andere providers nu de 5G frequenties (3,5 GHz-band) in handen hebben, dat er dan ook en stuk minder problemen zou moeten zijn op drukke plekken. Maar dat moeten ze wel die frequenties gaan gebruiken anders blijf je problemen houden.

Jarmo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voorheen plaatste vodafone altijd een extra mast bij defqon.

 

En ik snap dat bereik slecht is. Maar als ik niet eens kan bellen terwijl andere met kpn etc zelfs foto's via de app kunnen versturen gaat er iets mis

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic