1
Vraag
2
Reageer en help mee
csprogr

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data only oplossingen voor iPad's Cellular

Hoi,

 

Het valt mij op dat er in principe geen oplossing is voor een iPad Cellular simkaart, ja een duosim is een soort van een oplossing maar deze mag maar op een toestel tegelijk gebruikt worden (correct me if I'm wrong want de iPad cellular modellen kunnen geen directe uitgaande telefoongesprekken/sms verzenden, voor zover ik weet mist hiervoor ook hardwarematig in het modem zelf op de iPad hardware om compatibiel te zijn met torens/ontvangende hardware)

In ieder geval, T-Mobile biedt wel een oplossing voor dit probleem, om nu nog een lijn te nemen op mijn Red Together is in principe overkill, het is een gemis want ik gebruik mijn iPad mini 6 5G vaak maar een hotspot op de telefoon verbruikt natuurlijk veel (te veel) stroom, ook is het zo dat de iPad modems zeer goed zijn (voor 5G) Ik denk dat fysieke grootte hier ook een rol in speelt, de antennes zijn gewoonweg een fors stuk groter.

 

Affijn, het zou Vodafone sieren als er in ieder geval nagedacht wordt over een oplossing, in de iPad zelf staat alles al klaar, men hoeft alleen nog maar een QR code te scannen en voila dit mag je eigenlijk stiekem wel verwachten van de moderne provider... Ik kan niet de enige zijn in Nederland met een iPad cellular die graag gebruik van de modem zou willen maken, een simpele oplossing zou een data-only duo (e) sim zijn met hetzelfde ''nummer''.

 

bvd

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @csprogr 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Mooi bericht wat je hebt geplaatst maar ik heb daar zelf ook nog wel een vraag over. Want je zegt dat T-Mobile een oplossing biedt voor je vraag en Vodafone niet. Maar welke oplossing heeft T-Mobile dan en waar kan ik deze vinden? Het is dan goed als je dat ook laat weten want dan kunnen ze er van Vodafone ook naar kijken. Uiteraard heeft Vodafone ook een oplossing en dat is een Red Together Extra af te sluiten of een Vodafone Data SimOnly abonnement, dat kan natuurlijk ook. Ik zou zelf gewoon gaan voor een Red Together Extra want dan heb je meer wat je uit je bundel kan halen dan wanneer je een Data SimOnly neemt. 

En wat betreft je vraag over een Duo SIMkaart, het klopt dat je deze maar op 1 toestel tegelijk aan kan hebben en kan gebruiken. Een Vodafone medewerker zal je voorbeeld zeker doorsturen en wie weet komt er wel iets in de toekomst. Want steeds meer apparaten worden aan elkaar verbonden en dan is het handig als je ook alles in 1 nummer kan gebruiken. Maar ja, dat is toekomst waarschijnlijk. 

csprogr
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ik al, maar om een 4e lijn af te sluiten is mij iets te veel vooral omdat het alleen om data gaat.

 

Bij T mobile kun je dit regelen, je kunt tevens ook regelen dat je de Apple Watch cellular kunt gebruiken, dit heeft Vodafone ook niet. Weliswaar zakelijk geloof ik anders moet je als consument weer betalen voor een extra data Sim bij T Mobile maar Vodafone heeft deze optie helemaal niet, niet tegen betaling voor de consument en niet als oplossing voor zakelijke klanten.

 

mvg, ik hoop dat Vodafone snel aan een oplossing kan werken, het is namelijk zo simpel om dit te doen.

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Vodafone had vroeger ook een Multi-SIMkaart maar is daar nu mee gestopt en waarschijnlijk omdat deze gebruikt gaat worden voor de Apple Watch, die eraan zit te komen (denk ik, want elke provider komt nu met de acceptatie van de Apple Watch). Dus voorheen had Vodafone dit ook maar nu even niet. Misschien komt dat wel weer terug als ze straks de Apple Watch gaan uitbrengen? Geen idee, het zou allemaal kunnen.

Zakelijk bij Vodafone ben ik niet zo van op de hoogte, daarvoor zou je dan de zakelijke klantenservice moeten bellen. En ja, alles is simpel om te doen maar of bedrijven dat ook dan willen doen, dat blijft altijd de vraag 😉😎

csprogr
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat had ik ook opgepikt, jammer, ik hoop dat er een oplossing kan komen.

Scheelt toch paar 100 euro als je dit schermpje niet kunt invullen… voor niets eigenlijk…

 

Wishful thinking maar wie weet.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic