1
Vraag
2
Reageer en help mee
MVB-boos!

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Activeren OneNumber geeft melding 'geen 06-nummer beschikbaar'.

Hoe krijg ik mijn Apple Watch gekoppeld middels OneNumber? Mijn account, welk ik al jaren bij Vodafone heb, lijkt geen 06 nummer gekoppeld te hebben. 
nu hoe krijg ik dit toch voor elkaar? 

8 Reacties 8
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3576Posts
  • 1087Oplossingen
  • 1180Likes

Hi @MVB-boos!, goedemorgen en welkom hier!

Jouw kreet om hulp heb ik luidkeels ontvangen! Ik ben gelijk voor je aan de slag gegaan. Er waren meerdere profielen/gebruikers in My Vodafone en dit moet samengevoegd worden tot 1 account met de juiste rechten als je OneNumber wilt bestellen. Dit heb ik bij deze in orde gemaakt! Je zou nu zonder problemen OneNumber moeten kunnen activeren/bestellen met de gegevens van My Vodafone. Herstart voor de zekerheid wel even jouw toestel en Apple Watch alvorens je de nieuwe aanvraag doet. Laat je mij weten of het is gelukt ? 🙂 

MVB-boos!
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, het lukt nog steeds niet. Had de verwachting ook niet en dat komt ook uit. Mijn partner heeft een abonnement bij concurrent en zij hebben het Onenumber wel kunnen activeren. Dus ik weet nu echt niet meer wat ik kan doen. Abonnement opzeggen of hebben jullie nog een tip?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3576Posts
  • 1087Oplossingen
  • 1180Likes

Hmm, dat is vreemd @MVB-boos!. De foutmelding die je kreeg heeft namelijk te maken met de rechten van profielen van gebruikers in Mijn Ziggo. Hier stonden eerst 2 accounts. Zoals je kunt zien in Mijn Ziggo heb ik dit samengevoegd tot 1 profiel en is het e-mailadres gelijk aan de gebruikersnaam van My Vodafone. Als je op de Community kijkt, dan zie je dat dit eigenlijk overal de oplossing ook is geweest. 

Krijg je nog steeds dezelfde foutmelding of zie je nu iets anders? En heb je voor de zekerheid jouw Apple Watch en iPhone al eens helemaal opnieuw opgestart alvorens je de nieuwe aanvraag hebt geprobeerd?

MVB-boos!
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb al de stappen doorlopen. Zowel telefoon en Apple Watch uitgezet en opnieuw geïnstalleerd. ios 18 op telefoon, ik blijf dezelfde melding houden dat er geen 06 nummer gekoppeld is aan mijn account. Als ik inlog op Ziggo/Vodafone zie ik alleen mijn e-mail adres staan in mijn account. Dient hierbij dan ook mijn telefoonnummer aan toegevoegd te worden? Of kunnen jullie voor mij een geheel nieuw account aanmaken?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3576Posts
  • 1087Oplossingen
  • 1180Likes

Hmm, dat is apart. Als ik namelijk via speciale tooling meekijk, dan zie ik een volledig My Vodafone account waarbij ook info omtrent je abonnement zichtbaar is voor het nummer eindigend op 221. Het klinkt bijna alsof je inlogt met een ander account. Wil je voor de volledigheid eens een screenshot sturen met wat je ziet (privé gegevens afgeschermd) en in persoonlijke informatie in je Community profiel vermelden met welk e-mailadres je inlogt in My Vodafone?

MVB-boos!
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

*Screenshots verwijderd door moderator wegens privacy*

In mijn profiel staat al mijn e-mailadres waarmee ik inlog (mijn instellingen/persoonlijk profiel/tab e-mail/E-mailinstellingen

Huidig e-mailadres

 

bijgevoegd de screenshots

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3576Posts
  • 1087Oplossingen
  • 1180Likes

Goedemorgen @MVB-boos! 

Bedankt voor de screenshots! Ik heb deze omwille van privacy wel even verwijderd, aangezien je e-mailadres zichtbaar was. Dit is in ieder geval wel het juiste account waar ook je mobiele abonnement aan is gekoppeld. Qua rechten van profielen / gebruikers staat alles goed, dus het blijft gek dat je deze foutmelding krijgt te zien. Wat ik graag zou willen proberen is om je My Vodafone account eens los te koppelen. Je kan dan een nieuw My Vodafone account registeren. Dit zal dan eerst met een ander e-mailadres moeten gebeuren aangezien jouw mv******@gmail.com in gebruik blijft voor Mijn Ziggo. Na registratie van het nieuwe account, na ongeveer 2 uurtjes de aanvraag voor OneNumber opnieuw opvragen. Zo komt er een nieuwe synchronisatie van My Vodafone en je abonnement. Uiteraard kun je als alles is gelukt de accounts weer samenvoegen als je dat wenst. Vind je het goed om dit te proberen? Dan koppel ik My Vodafone los.

MVB-boos!
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan alleen een gebruiker toevoegen, en op dat account krijg ik een bevestiging. Als ik dan een account wil aanmaken gaat dat niet op mijn bestaande nummer. Dus…

ik zie ook dat dan maar 1 van de 2 gebruikers beheerder kan zijn. Ik neem aan dat een account iets anders is dan een gebruiker. 
graag verdere hulp. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic