1
Vraag
2
Reacties
Dturhan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4g doet het langzaam of niet

Mijn 4g doet heel langzaam of soms ook niet. Zit in een familie abonnement. Verschillende telefoons geprobeerd maar doet het nog niet. Heb nu een iPhone 12. En bij de rest van de familie doet die het wel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @MikeB 

Dat is niet handig! Ik kan me voorstellen dat je gewoon gebruik wilt maken van 4G.

Ik raad je aan om een kruistest te doen. Hierbij gaat je simkaart in een ander type en merk toestel. En een andere simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het probleem bij het toestel ligt, de simkaart en of netwerk.
Je kunt een kruistest eventueel in een van onze winkels doen. Mocht het uitwijzen dat het aan de simkaart/netwerk ligt, raad ik aan om een simwissel te doen in een van onze winkels.
 

Indien de simwissel niet helpt, mag je de stappen doorlopen van onze network check. Aan het einde van de network check, kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's. Zij gaan dan controleren wat er aan de hand is, 
Vermeld zoveel mogelijk informatie in het onderzoek. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Dturhan 

Welkom op de Community! 
Apart, dat het bij jou niet werk en bij de rest van je familie wel.
Als je het toestel herstart, werkt het dan wel weer? 
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het inmiddels verholpen @Dturhan?

MikeB

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo ,

ik heb het zelfde probleem met iPhone 7plus de ene keer werkt die wel en dan totaal niet!

dit is begonnen toen jullie de upgrade van de torens naar 5G zijn gestart 

ik moet vaak mijn telefoon op nieuw opstarten eer ik weer iets kan openen (ook al staat er boven 4G) in het scherm

hoor graag jullie reactie hierop

mvg,

mike baker

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @MikeB 

Dat is niet handig! Ik kan me voorstellen dat je gewoon gebruik wilt maken van 4G.

Ik raad je aan om een kruistest te doen. Hierbij gaat je simkaart in een ander type en merk toestel. En een andere simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het probleem bij het toestel ligt, de simkaart en of netwerk.
Je kunt een kruistest eventueel in een van onze winkels doen. Mocht het uitwijzen dat het aan de simkaart/netwerk ligt, raad ik aan om een simwissel te doen in een van onze winkels.
 

Indien de simwissel niet helpt, mag je de stappen doorlopen van onze network check. Aan het einde van de network check, kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's. Zij gaan dan controleren wat er aan de hand is, 
Vermeld zoveel mogelijk informatie in het onderzoek. 

Milan31

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een vergelijkbaar probleem. De Netwerk Crew zegt alleen dat de zendmast goed werkt en doet verder niks. Bij de Klantenservice word je van het kastje naar de muur gestuurd zonder oplossing. Het forum staat de laatste tijd vol met zulke klachten. Waar zijn jullie mee bezig Vodafone? Schandalig!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Milan31 

Welkom op de Vodafone community. 

Kan me voorstellen dat het niet fijn is als je niet verder geholpen wordt. Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen?

Milan31

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb letterlijk alles geprobeerd wat telefonisch door de Klantenservice voorgesteld kan worden. Ook een nieuwe simkaart helpt niet. Ik zal hierover straks een eigen topic openen.

Naast dit topic heb ik gisteren in ook in twee andere topics gereageerd. Die reacties zijn nu verwijderd. Wederom geen nette gang van zaken bij Vodafone...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Klopt, dat heb ik zojuist gedaan. Ik was bezig om een privebericht naar je te sturen @Milan31.
Het heeft namelijk geen zin om op meerdere topics hetzelfde antwoord te geven. Hierdoor zijn wij met meerdere mensen bezig met dezelfde klant. Vandaar ook mijn verzoek om het bij een topic te houden. Hierdoor blijft het ook overzichtelijk voor jou en ons.

Heb je de simkaart ook eens getest in een ander toestel? Wat kwam daar uit? 
Kun je de gegevens in je profiel eens aanvullen? Dan kan ik met je mee kijken. 
 

Milan31

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik heb echt alles geprobeerd, maar niks werkt. Ik zal mijn gegevens aanvullen. Zoals gezegd open ik later een eigen topic.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor het aanvullen van de gegevens @Milan31. Kun je voor mij eens het toestel 10 minuten uitzetten?

Milan31

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat heb ik gelijk gedaan toen net m'n mobiele internet opeens wegviel. Ik heb ook de simkaart uit de telefoon gehaald. Dit soort dingen doe ik nu dus al drie maanden.

Ik waardeer je pogingen echt, maar het netwerk van Vodafone is gewoon niet wat ik er van verwacht had en mocht verwachten. Alleen 4g ipv 4g+ en dan ook nog eens maar 50 mbit, dat is onacceptabel. Daarom wil ik overstappen.

Ik wil dan ook bevestiging van Vodafone dat mijn opzegging met nummerbehoud kosteloos wordt geaccepteerd zodra ik een nieuwe provider heb. Dat jullie me een tweejarig abonnement hebben gegeven, is geen argument nu het product niet voldoet.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Jammer om te lezen dat het niet geholpen heeft.  Een opzegging kan ik helaas niet voor je regelen omdat ik deze optie niet heb vanuit hier .
Het beste kun je hier nogmaals de netwerk check voor doorlopen om aan het einde een onderzoek aan te maken of via hier een klacht in te dienen @Milan31.

 

 

Milan31

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Allebei al minstens twee keer gedaan. Zonder resultaat helaas.

 

Zou erg fijn zijn als je dit kan doorsturen naar een hogere afdeling.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je kunt het beste een klacht indienen via de link in het bericht hiervoor @Milan31.
Op die manier komt het terecht bij de klachtenafdeling. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic