1
Vraag
2
Reacties
FreekF

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlenging en wijziging abbonnement opeens geanulleerd zonder melding of redegeving

Heb nu al 2x via de servicelijn geprobeerd te achterhalen wat er speelt. Na een uur (alles bij elkaar) info uitwisselen en in de wacht staan word ik er telkens uitgegooid bij het doorschakelen. 

 

maargoed het verhaal is dat ik via de app mijn abbonnement heb samegesteld met telefoon en alles was bevestigd en met een orderbevestiging in de mail dacht ik alles prima. paar dagen later niks gehoord of gekregen. toch maar is controleren. zie ik dat alles is geannuleerd. Ik probeer dus support te bereiken maar dit schijnt onmogelijk te zijn. "nee meneer, ik doe alles goed. ik weet het ook niet meneer". 

 

hoe kom ik erachter wat de reden van annulering is?

En hoezo kan een telecom bedrijf zijn service lijn niet op orde krijgen?

 

F.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens. Ik heb gelijk even alles erbij gepakt en zie de foutmelding: "De contractant is niet verlengbaar, bestelling hierdoor afgewezen". Verlengen mag vanaf 4 maanden voor de huidige einddatum. De einddatum was al bereikt. Ik zie dat er meerdere pogingen gedaan zijn om te verlengen waarvan de 1e op 08-01-2022. Doordat de bestelling hiervan niet is doorgelopen, is de order altijd actief geweest en elke nieuwe aanvraag daarop afgewezen. Waarom mijn collega's dat niet gezien hebben, durf ik helaas niet te zeggen. Ik heb de order uit het systeem gehaald en daarmee de aanvraag van 08-01-2022 geannuleerd. Het kan zijn dat je hier ook nog een mail over ontvangt. Vanaf nu kun je een nieuwe aanvraag plaatsen.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @FreekF 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat vervelend dat je geen goede informatie krijgt van Vodafone. Het niet doorgaan van verlenging kan iets te maken hebben met een BKR toetsing voor je nieuwe telefoon. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, het is maar een gedachten. Dat Vodafone je niets kan vertellen, is wel een beetje vreemd. Er zijn medewerkers van Vodafone hier online aanwezig en die kunnen met je mee kijken en je helpen aan informatie. Vanavond lukt niet meer, morgen of overmorgen. Heb nog even geduld aub. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @FreekF,
Dat klinkt niet goed. Via welk kanaal heb je contact gehad over de verlenging? Mijn collega's van de afdeling Status order (0800-0560 of via de chat) kunnen inzien wat de oorzaak is. Jammer om te lezen dat zij niet duidelijk aangeven wat er aan de hand is. Mijn excuses hiervoor.

Ik kijk graag met je mee naar de reden waarom het telkens wordt teruggedraaid. 
Kun je mij hiervoor een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Mobiel- en ordernummer (laatste)
- Geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer.
Een order wat geannuleerd wordt kan verschillende oorzaken hebben. Denk hierbij aan de BKR registratie zoals @Energieboy aangeeft, Een order die vast loopt of een storing/werkzaamheden aan onze systemen. 
Mocht de BKR registratie de oorzaak zijn, ik kan niet inzien waarom dit wordt afgewezen. Wij zien in verband met jouw privacy alleen staan dat het aan de BKR registratie ligt. 

FreekF
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik hebeb de verlenging geregeld via de vodafone app.

 

BKR kan ik me niet voorstellen.

 

Ik heb u een privebericht met mijn gegevens gestuurd. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens. Ik heb gelijk even alles erbij gepakt en zie de foutmelding: "De contractant is niet verlengbaar, bestelling hierdoor afgewezen". Verlengen mag vanaf 4 maanden voor de huidige einddatum. De einddatum was al bereikt. Ik zie dat er meerdere pogingen gedaan zijn om te verlengen waarvan de 1e op 08-01-2022. Doordat de bestelling hiervan niet is doorgelopen, is de order altijd actief geweest en elke nieuwe aanvraag daarop afgewezen. Waarom mijn collega's dat niet gezien hebben, durf ik helaas niet te zeggen. Ik heb de order uit het systeem gehaald en daarmee de aanvraag van 08-01-2022 geannuleerd. Het kan zijn dat je hier ook nog een mail over ontvangt. Vanaf nu kun je een nieuwe aanvraag plaatsen.

FreekF
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan ga ik het nog eens proberen. Bedankt voor de hulp alvast. Ik laat nog even weten of het deze keer in orde komt. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, ik hoor het graag en check even nog je privebericht 🙂 

FreekF
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

helaas is exact dezelfde order nu duurder dan een paar dagen geleden. ik probeer de servicelijn vanavond wel nog een keer. status order is de afdeling die mij het beste kan helpen neem ik dan aan? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Klopt, kun je via hetzelfde nummer bereiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic