1
Vraag
2
Reageer en help mee
Martin4

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet Data eu , unlimited 1 week (25GB)

Goedemorgen, waarom heb ik na aankoop van het pakket met onbeperkte data voor 1 week, met dit pakket een limiet van 25 GB data voor een week. Als ik voor 3 dagen koop, is er dan geen beperking? Bij aanschaf van het pakket staat duidelijk onbeperkt nl en eu. Waarom introduceert u wekelijkse limieten voor de EU? Ik heb nog nooit zulke limieten gehad, nu zit er een vulbalk in de applicatie. Kan dit worden uitgeschakeld? Ik zal hieraan toevoegen dat mijn vrienden, omdat ik het nu heb gecontroleerd, niet zo'n balk van 25 GB hebben onder de balk zonder datalimiet.

15 Reacties 15
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 45Posts
  • 7Oplossingen
  • 7Likes

Hi @Martin4 wanneer je onbeperkte data bestelt dan zou je denken dat daar geen limiet op zit, goed dat je dit hier op onze Vodafone Community deelt, welkom! Kun je in je Vodafone Community profiel het betreffende 06 nummer toevoegen, dan kan ik je gegevens er bij zoeken. Lukt het je ook om een afbeelding toe te voegen van de balk toe te voegen die je ziet? Dan heb ik even helemaal helder hoe het probleem dat je ervaart er uit ziet. 

Martin4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi 👋

 

 

 25gb rest europa. Maar besteld, 

 

IMG_7354.png

**Moderator: afbeelding aangepast i.v.m. privacy**

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 45Posts
  • 7Oplossingen
  • 7Likes

Dat ziet er inderdaad bijzonder uit @Martin4, het lijkt er op dat er nog een bundel actief is. Ik zie wel jouw unlimited bundel staan aan deze kant dus je hebt gewoon unlimited data zoals je dit besteld hebt. 

Martin4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee meneer, soms ben ik in het buitenland, onlangs nadat ik het pakket heb gebruikt, als 25 GB op is, wordt automatisch de rest van het geld van de rekening afgeschreven en om 0.00 uur werkt het pakket niet. Ik heb onlangs Vodafone gebeld. Er is hier iets mis.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12218Posts
  • 3554Oplossingen
  • 3187Likes

Hi @Martin4 
Ik denk dat @Judith geen meneer is, maar ik kan het natuurlijk mis hebben 😉😁.

NL valt niet in zone 1 en dus niet onder het kopje EU. Bij Fair Use Policy staat: De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag. 

Ik weet niet of het hier mee te maken heeft, maar dat zou goed kunnen. In de prijslijst van Prepaid staat: De Vodafone Prepaid 1 week unlimited bundel is geldig tot 23:59 op de zevende dag en wordt niet automatisch vernieuwd. Voor gebruik in de EU geld een FUP (Fair Use Policy). Zeker ben ik niet, maar het zou misschien daar aan kunnen liggen. En omdat @Judith zegt dat er nog een bundel actief is denk ik dat die dat bij elkaar optelt of zo. 

Het is een beetje hardop meedenken, ik hoop dat Vodafone je hier een goed antwoord op kan geven. Succes en ik lees mee wat het nu kan zijn. 

Martin4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt. Ik gebruik Vodafone al 3 jaar, het vorige nummer had ik ruim 2,5 jaar. Ik heb er nooit problemen mee gehad, het begon pas 3 weken geleden. Het krijgt een balk en als het eindigt op eu, blokkeert het alle toegang. Het vreemdste is dat ik 7 vrienden heb die Unl 1 week gebruiken en zij hebben het niet, ze gebruiken het zoveel als ze kunnen. Het vervangen van de simkaart heeft niet geholpen. Daarom schrijf ik u en ik hoop deze balk onderaan te verwijderen.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 45Posts
  • 7Oplossingen
  • 7Likes

We hebben uit de screenshot in je vorige berichten je nummer verwijderd @Martin4 want dat hoeft natuurlijk niet iedereen te weten 😉 Zou je in je Vodafone Community profiel jouw 06 nummer kunnen vermelden? ( dit is alleen zichtbaar voor moderators) dan kan ik nog eens voor je op onderzoek uit. 

Martin4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hartelijk dank. Ik zoek de optie in mijn profiel, maar ik heb alleen een e-mailadres en ik kan geen PM sturen.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Martin4 dit kan  onder 'mijn profiel', dan klikken op 'mijn instellingen', dan op 'persoonlijke informatie'. Laat je weten of het gelukt is? 

Martin4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMG_7389.jpeg

Klaar, het zou zichtbaar moeten zijn. Iemand heeft mij deze week geholpen omdat ik de tafel onderaan kreeg. De vraag is: moet ik hier wekelijks over posten?

Martin4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen, nog een vraag en nog een probleem. Ik heb vandaag Unl 1 week gekocht, in de ochtend. na aankoop verscheen de riem meteen weer, ik dacht dat als ik hem opnieuw kocht, hij er niet meer zou zijn. De laatste keer dat ik schreef, heeft iemand me geholpen en de bar uitgezet, d.w.z. een pakket zonder bar toegevoegd. Zal dit nu bij elke opwaardering zo zijn? Ik heb dit nog nooit gehad. nog maar een maand geleden.

IMG_7484.png

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

Goedemorgen @Martin4 

 

Ik moet allereerst zeggen dat het me niet duidelijk is wat je precies bedoelt.

Op 7 oktober is er opnieuw een Unlimited 1 week bundel toegevoerd. Jij hebt het nu in je bericht over een riem en een bar, wat bedoel je daarmee? Kun je jouw reactie aan ons uitleggen?

Martin4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik heb het maandag opnieuw geactiveerd en opnieuw kreeg ik de limiet van 25 GB op het pakket behalve nl. Soms verblijf ik in het buitenland, maar zelden. Ik wil graag vermelden dat als ik een pakket voor 3 dagen koop, er geen limiet is, alleen voor een week, maar dat 3 dagen voor mij duurder is om te kopen. Mijn vrienden die in het buitenland gebruiken, hebben, wanneer ze inloggen op de Vodafone-website, niet dezelfde limieten als ik. Zoals ik al eerder schreef, zijn ze een maand geleden begonnen. Vorige week heeft iemand mij geholpen en de limiet van 25 GB uitgeschakeld, maar na aankoop van een nieuw pakket komt het weer terug, vandaar de vraag. Ik weet dat er een polis is en dat je alleen recht hebt op dit bedrag aan GB, maar in het sms-bericht als ik een pakket koop of op de website van VodafoneZiggo staat een onbeperkt aantal Nl en EU. Dit is waar ik steeds aan denk.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 11Oplossingen
  • 12Likes

Het duurde even maar ik begrijp inmiddels wat je bedoelt 🙂

Bij een Week Unlimited data bundel op een prepaid sim, geldt ook een fair use policy. Dit betekent dat je in de EU maxiaal 25GB kan verbruiken.

Hierover vind je meer op onze website: onder het tabblad prepaid-bundels.

7 dagen Unlimited

De hele dag onbezorgd online met Prepaid Unlimited. In Nederland en de rest van de EU-landen (voor EU-landen geldt een maximaal verbruik van 25 GB)

De bundel stopt automatisch. Dat is op het einde van de zevende dag na activatie, om 23.59 uur.

Lalautje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is dit voor onzin? Er staat duidelijk bij dat de Unlimited 1 week onbeperkt geldig is in NL en de EU. En als je hem afsluit krijg je ineens een beperking buiten NL?! Ik hoor graag waar dit op slaat. Je betaald notabene €14 (!) en dan wil ik daar ook onbeperkte data voor hebben waar ik ook ben!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic