Ik heb twee abbo’s bij Vodafone, allebei inlimited dacht ik maar helaas bleek er een over beperkte data te beschikken. Die van mijn dochter. Die heeft de sms met waarschuwing ter zijde geschoven en het resultaat is €761 voor 73GB buiten de bundel. Stom stom stom maar waarom wordt er geen harde blokkade opgevoerd van een bedrag van €200 of hoger? Voor zulke bedragen kan je voor drie jaar een unlimited abbo afsluiten. Er is dus niemand bij gebaat bewust zoveel over de bundel te gaan. Inmiddels is het abbo aangepas maar is hier nog iets aan te doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Olá @toyhunter1000 en bedankt voor het delen van het nummer!
Om een goed beeld van de situatie te krijgen, ben ik het verbruik ingedoken van de afgelopen maand. Vanaf 6 december was de datapot op en is ze gaan betalen voor het extra data verbruik. Daarna is praktisch iedere dag, voor een groot aantal aan GB's verbruikt. Het is niet een kwestie van één misser. Het abonnement is aangegaan in juli 2024 en is daarmee ook niet nieuw. We sturen een sms ter herinnering en daarna is het echt de eigen verantwoordelijkheid van de klant. Om die reden kan ik helaas de gemaakte verbruikskosten niet kwijtschelden of verlagen vanuit coulance.
Ik begrijp volledig dat er geen sprake is van opzet, niemand kiest er bewust voor om zo'n bedrag bij te moeten betalen. Echter blijft het echt de verantwoordelijkheid van de klant. Kan me goed inbeelden dat dit niet het antwoord is waar je op hoopt. Ik zie dat er al contact is geweest rondom het aangaan van een betalingsregeling.
Via de Vodafone & Ziggo app kun je een betalingsregeling aanvragen.
Zo werkt het
Dan krijg je gebruikelijk binnen 3 dagen bericht, of bel naar 0800-0094. Dan bespreken we graag de mogelijkheden met je.
Hoi @toyhunter1000
Dat is natuurlijk vervelend, als je denkt dat je beide abonnementen Unlimited hebt en blijkt er maar 1 te zijn geweest. Bij een Unlimited abonnement weet je dat als je 20GB hebt gebruikt dat je dan een SMS berichtje moet sturen om verder te gaan. Ik weet niet hoe Vodafone hier tegen aan kijkt en wat ze gaan doen met dit hoge bedrag. Het is natuurlijk ook aan de klant om goed op te letten wat voor abonnement er is afgesloten, ook al denk je dat de mensen van Vodafone het goed hebben gedaan. Maar ik kan me ook voorstellen, aangezien ik hier al langer online ben, dat Vodafone daarin een coulance in heeft. Daar moet je maar even op wachten, iemand van Vodafone zal met je mee kijken en je verder helpen. Succes en vertel je dochter dat ze straks 20GB per dag krijgt en dat ze dan elke keer, als ze die dag meer wil, een sms moet sturen (of My Vodafone gebruiken) om 2GB meer te krijgen. Beetje minder op haar toestel, het echte leven is ook leuk 😉😊.
Nog even als tip, mocht je naar het buitenland gaan: Mocht het in het buitenland gebeuren dan kan je een Blox Beperkt Internet instellen en je kan via My Vodafone aangeven dat wanneer je boven een bepaalde bedrag komt dat je dan een berichtje krijgt.
Dag @toyhunter1000 Dat is nog eens schrikken zeg! Energieboy heeft het grotendeels al gedekt met de reactie. We kijken graag nog mee rondom het account. Wil je het 06-nummer in het profiel plaatsen door op het woordje profiel te klikken? Dan kijken we graag nog mee naar de situatie!
Hoi Ryan,
dank voor je reactie. Ik heb het nummer vermeld in het profiel. Ik begrijp ook de reactie van energyboy, alleen ik snap niet waarom er een mogelijkheid is om zoveel kosten te maken. Immers je kan voor zo’n enorm bedrag wel drie unlimited abbo’s afsluiten. Het kan dus eigenlijk alleen maar een menselijke fout zijn. Als een unlimited bundel nou €100 per maand duurder zou zijn dan zou dat een reden zijn voor mensen om een goedkopere variant te kiezen maar het verschil is geen €5 per maand. Waarom zouden mensen dan überhaupt het risico nemen om dus zoals ik €761 bij te moeten betalen.
Olá @toyhunter1000 en bedankt voor het delen van het nummer!
Om een goed beeld van de situatie te krijgen, ben ik het verbruik ingedoken van de afgelopen maand. Vanaf 6 december was de datapot op en is ze gaan betalen voor het extra data verbruik. Daarna is praktisch iedere dag, voor een groot aantal aan GB's verbruikt. Het is niet een kwestie van één misser. Het abonnement is aangegaan in juli 2024 en is daarmee ook niet nieuw. We sturen een sms ter herinnering en daarna is het echt de eigen verantwoordelijkheid van de klant. Om die reden kan ik helaas de gemaakte verbruikskosten niet kwijtschelden of verlagen vanuit coulance.
Ik begrijp volledig dat er geen sprake is van opzet, niemand kiest er bewust voor om zo'n bedrag bij te moeten betalen. Echter blijft het echt de verantwoordelijkheid van de klant. Kan me goed inbeelden dat dit niet het antwoord is waar je op hoopt. Ik zie dat er al contact is geweest rondom het aangaan van een betalingsregeling.
Via de Vodafone & Ziggo app kun je een betalingsregeling aanvragen.
Zo werkt het
Dan krijg je gebruikelijk binnen 3 dagen bericht, of bel naar 0800-0094. Dan bespreken we graag de mogelijkheden met je.
Wat goed dat je erin bent gedoken en te hebben gezien dat het abonnement al vanaf juli 2024 is en blijkbaar geen unlimited abonnement. Mijn tip, wat een beetje laat is, maar controleer altijd even in de My Vodafone app als je een verandering hebt gemaakt in je abonnement. Misschien heeft je dochter de sms gemist of per ongelijk gewist, dat kan natuurlijk altijd. Ze zal het zeker niet met opzet hebben gedaan maar wel jammer dat Vodafone de gemaakte kosten niet kan kwijtschelden of uit coulance kan minderen.
Misschien een idee om dan haar abonnement alsnog om te laten zetten naar een unlimited abonnement. Dit kan je doen door te bellen naar 0800-2266789 en dan kunnen ze haar abonnement wijzigen. Meer info, zie deze pagina.
Hi
Het klopt dat het abonnement loopt vanaf juli 2024. De SMS is door mijn dochter niet verwijderd maar ook niet goed begrepen helaas. Het abonnement is nu omgezet naar unlimited. Het enige wat ik maar niet begrijp is dat er überhaupt de mogelijkheid is om zoveel kosten te maken buiten een bundel om. €10 per GB is nogal buitensporig. De SMS bij €100 is inderdaad verstuurd maar daarna kan de teller onbeperkt door blijven lopen. Uiteraard zal ik moeten betalen maar dit blijft een vreemde gang van zaken want het lijkt me dat niemand expres €761 buiten zijn bundel gaat verbruiken als internet onbeperkt zoveel goedkoper is. Trager internet of een tijdelijke blokkade zou een oplossing zijn.
Goedemorgen @toyhunter1000
Wij hadden een datalimiet blokkade actief gezet op je dochter haar simkaart van 100 euro. Deze blokkade heb jij zelf op 6 december verwijderd via MyVodafone waardoor het verbruik buitensporig hoog is opgelopen. De blokkade hadden wij niet voor niets actief staan, om jou als klant te beschermen.
Inmiddels is de Unlimited bundel al actief dus voorkom je extra kosten.
Je bent als klant zelf verantwoordelijk om je mobiele dataverbruik in de gaten te houden via de app. Los daarvan informeren we bij extra kosten ook per sms. Voor tarieven buiten de bundel, geldt daardoor ook een hoger tarief voor zowel NL als het buitenland. Deze tarieven kun je terug vinden via www.vodafone.nl middels het tarievenblad.
Dat veranderd de zaak natuurlijk wel, als je zelf een blokkade verwijderd. Begrijpelijk dat dit nu een ander licht geeft op deze vraag en de hoge kosten. Wel jammer natuurlijk en super vervelend maar wel fijn dat je nu dat abonnement ook hebt overgezet naar Unlimited. Misschien voor een volgende keer, wanneer je nog eens een nieuw abonnement neemt, zonder Unlimited, dan kan je bij Vodafone ook BloX Beperkt Internet aanzetten.
Met BloX Beperkt Internet voorkom je die extra kosten. De BloX verlaagt je internetsnelheid in Nederland en de EU zodat je gratis internet. Je downloadsnelheid gaat terug naar maximaal 64 Kbps. Uploaden gaat met 32 Kbps. Video's kijken of online gamen wordt wat lastig, maar je kunt wel gewoon appen en surfen. Ook een service van Vodafone om hoge kosten te voorkomen. Je kan niet zeggen dat Vodafone de klanten niet goed helpt om te voorkomen dat er zoveel kosten gemaakt kunnen worden. Misschien moet Vodafone dit wat meer op de voorgrond zetten, maar dat is mijn mening 😉😊
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.