1
Vraag
2
Reacties
Dvdbovenkamp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra simkaart

Hallo, 

 

is het mogelijk om een extra simkaart te krijgen van het zelfde abonnement  maar dan alleen voor internet? Zodat ik op het zelfde netwerk zit met een simkaart router? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Dvdbovenkamp 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is wel mogelijk om een duo simkaart aan te vragen maar dat werkt niet zoals jij het wil en het ligt er wel aan welk abonnement je hebt, voor deze info kan je op deze pagina kijken.

Mijn advies, daar zijn dan wel kosten aan verbonden, want met een duo simkaart kan je niet tegelijk online zijn met die twee kaarten. Het is of de ene kaart aan, of de andere. Maar niet tegelijk, zoals jij het wil. Neem een Red Together abonnement, met je huidige abonnement, die gebruik je voor bellen en internet, zoals je nu ook kan, en neem een Red Together Extra abonnement er bij, die kan je dan in je router steken en beide kan je dan van 1 totaal data abonnement gebruiken. Voor meer info over Red Together lees je op deze pagina (dit is overigens wel de beste oplossing!!)

Wil je dit, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Dvdbovenkamp 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is wel mogelijk om een duo simkaart aan te vragen maar dat werkt niet zoals jij het wil en het ligt er wel aan welk abonnement je hebt, voor deze info kan je op deze pagina kijken.

Mijn advies, daar zijn dan wel kosten aan verbonden, want met een duo simkaart kan je niet tegelijk online zijn met die twee kaarten. Het is of de ene kaart aan, of de andere. Maar niet tegelijk, zoals jij het wil. Neem een Red Together abonnement, met je huidige abonnement, die gebruik je voor bellen en internet, zoals je nu ook kan, en neem een Red Together Extra abonnement er bij, die kan je dan in je router steken en beide kan je dan van 1 totaal data abonnement gebruiken. Voor meer info over Red Together lees je op deze pagina (dit is overigens wel de beste oplossing!!)

Wil je dit, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone. 

RoWi6870

Liefhebber
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Voor een mifi router wat naar ik vermoed wordt bedoeld mag een provider officieel geen 06 nummer verstrekken, daar zijn 097 nummers voor. Voor alleen internet zal er dus een data sim moeten worden gebruikt, of dat met red together mogelijk is weet ik niet.

https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/mobiel-internet

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @RoWi6870 
Als het niet zou mogen dan had Vodafone dit wel aangegeven via deze topic. Maar daarover zegt Vodafone niets, dus een Red Together kan prima! 

En als klant ook nog Ziggo heeft an krijgt die ook nog eens VodafoneZiggo combi korting. Dat is helemaal geweldig 🤩 

RoWi6870

Liefhebber
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Het kan ook prima, voor de mtm toepassing mag het niet.

Het is in mijn ogen ook onzinnig hier een spraaksim voor te gebruiken.

 

Uiteraard is het aan Vodafone om dit toe te laten, dat is niet mijn zorg. Het is wel lijnrecht in tegenspraak met het door mij gelinkte topic. En met alle respect naar de moderator in het topic waar je naar linkt, begrijp ik best dat het niet onder de parate kennis valt.

En even bot gezegd het zal een provider een zorg zijn als ze maar een abonnement verkopen.

 

Verder wordt elders toch de telefoon als hotspot gebruiken genoemd omdat een datasim niet kan/mag met red together

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoe dan ook, er is niet gesproken over dat het niet mogelijk is, of niet mag. Multi datasim kaarten worden niet meer uitgegeven, dat is de Red Together mogelijkheid geworden. En als voordeel, als je al klant bent bij Ziggo, dat je meer krijgt en korting. Maar goed, deze topic loopt nu beetje off-topic. Voor de klant is het dus mogelijk om Red Together met een Red Together Extra. 

RoWi6870

Liefhebber
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Datasim kaarten worden nog wel uitgegeven en de regelgeving vanuit de ACM is vrij helder. 

Het is niet off- topic vanwege de duidelijk aangegeven toepassing. 

 

Ik heb gemeld over deze kwestie wat ik wou melden, daarmee is voor mij de kous af.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je moet wel lezen wat ik schrijf. Multi datasim kaarten bestaan niet meer. Ik zei niet datasim kaart! En met off topic bedoelde ik meer dat de topic starter aan deze extra info niets heeft. 

RoWi6870

Liefhebber
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

@Energieboy Dat Multisim data kaarten niet meer bestaan doet er niet toe. Geen enkele provider mag 06 nummers uitgeven voor niet spraak gerelateerde apparaten. Zie hier

 

Merkt u dat een klant een 06-nummer toch gebruikt voor M2M?
Neem dan maatregelen om het verkeerde gebruik te stoppen. U kunt de diensten beëindigen of omnummeren naar een 097-nummer. Doet u dat niet? Dan houdt de ACM u verantwoordelijk voor het verkeerde gebruik. Wij kunnen dan het nummer intrekken of u beboeten,

 

U bent verplicht uw klanten goed te informeren over het juiste gebruik van 06- en 097-nummers:

  • online: als klanten hierover informatie zoeken op uw website
  • rechtstreeks: als klanten hierover bijvoorbeeld vragen stellen in uw winkel
  • telefonisch: als klanten hierover vragen stellen aan uw callcenter

 

Dus het is heel simpel de simkaart voor de genoemde sim router moet een 097 nummer zijn punt. Als Vodafone binnen Red together 097 nummers uitgeeft voor deze toepassing prima, ik kan dat nergens vinden.

 

Kortom de topic starter moet goed advies krijgen en daar hoort bij dat de juiste methode geadviseerd moet worden. Voor de genoemde toepassing moet Vodafone het juiste product leveren. Dat zijn de mobiel internet abonnementen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic