1
Vraag
2
Reacties
caelebs

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Aansluitkosten abonnement

Al jaren bij Ziggo en onlangs overgestapt naar Vodafone. Onduidelijk waarom de aansluitkosten abonnement in rekening gebracht worden. Was in de veronderstelling dat ik als Ziggo klant geen aansluitkosten hoef te betalen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
caelebs
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Fijn dat het opgelost is. Het desbetreffende PDF geeft een error melding maar het zal vast goed komen. Bedankt.

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk je rekeninging, bestelling en nummer erbij gepakt @Floydian. Op je bestelling staan geen aansluitkosten. Dit is omdat je natuurlijk ook Ziggo klant bent. Waarom het systeem de kosten heeft berekend durf ik helaas niet te zeggen. Ik zal dit intern aankaarten. Ik heb de aansluitkosten van 25,00 euro gecrediteerd voor je. Dit zal verrekend worden met de volgende incasso. In My Vodafone zie je onder het kopje rekeningen een creditnota staan van 25,00 euro. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @caelebs 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

In principe zijn er aansluitkosten voor iedereen die nieuwe klant is bij Vodafone. Begrijp dat je je afvraagt waarom je die moet betalen. Nu weet ik niet of je Ziggo Mobiel had en vervolgens naar Vodafone bent gegaan of dat je nu nieuwe klant ben geworden bij Vodafone, zonder al mobiel gehad te hebben bij Ziggo. Ik weet niet wat VodafoneZiggo hanteert in deze situatie. 

Morgen is er weer iemand online van Vodafone om je hier antwoord op te geven. Heb nog even geduld en dan weet je hoe het zit, ben zelf ook benieuwd. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @caelebs, welkom op de Vodafone Community!

 

Goed dat je dit nog even checkt! Het klopt wat @Energieboy aangeeft; in principe gelden er altijd aansluitkosten voor nieuwe abonnementen. We hebben af en toe bepaalde acties, waarbij je dit niet hoeft te betalen, maar het is geen standaardonderdeel van bijvoorbeeld de Vodafone/Ziggo-voordelen. In dit geval klopt het dus dat ze op je factuur staan. Ik zie gelukkig dat de dubbele data en extra korting omdat je ook Ziggo-klant bent, ook actief staan 🙂

caelebs
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Blijkbaar ben ik niet zo speciaal als Ziggo klant.🤔  Abbo afgesloten tijdens een actie van van Ziggo : "Geen aansluitkosten en volop extra voordelen"  Ik heb de extra voordelen gekregen maar moet wel de aansluitkosten betalen?  Hmmm, toch een beetje krom.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Je bent zeker speciaal als Ziggo-klant, dat staat buiten kijf! Maar goed dat je het aangeeft, ik heb de bestelling erbij gevonden en ga het doorzetten om dubbel te laten checken. Je hoort spoedig meer 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi @caelebs
Mijn collega @Alex heeft het verzoek om alles te controleren bij mij neergelegd. Ik heb gelijk je rekeninging, bestelling en nummer erbij gepakt. Op je bestelling staan geen aansluitkosten. Dit is omdat je natuurlijk ook Ziggo klant bent. Waarom het systeem de kosten heeft berekend durf ik helaas niet te zeggen. Ik heb de aansluitkosten van 25,00 euro gecrediteerd voor je. Dit zal verrekend worden met de volgende incasso. In My Vodafone zie je onder het kopje rekeningen een creditnota staan van 25,00 euro. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

caelebs
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Fijn dat het opgelost is. Het desbetreffende PDF geeft een error melding maar het zal vast goed komen. Bedankt.

Floydian

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde geval. 
Ik heb via Ziggo een 2 jarig M abonnement afgesloten op 16 juni. Hierbij zou ik €11 per maand gaan betalen en geen eenmalige kosten hebben. Deze aanbieding is er al heel lang voor Ziggo klanten en is nu nog steeds actief. Ook ik heb vandaag ineens een WTF moment wanneer ik een rekening van €41,50 voor de maanden juni en juli krijg en daar een rekening van max €22 verwacht. Ook in mijn rekening wordt er €25 aan eenmalige kosten verrekend, terwijl ik dit zo niet afgesloten heb. Nadat ik deze aanbieding van Ziggo afgesloten had heb ik wel een contract van Vodafone per mail gekregen met hierin de €25 eenmalige kosten beschreven. Hierna kreeg ik een mail van Ziggo met daarin de melding dat het toegestuurde contract van Vodafone zou kunnen afwijken van wat ik bij Ziggo afgesloten heb, omdat de Ziggo aanbieding dan nog niet verwerkt was. nu dan toch ineens een rekening die ik niet verwacht? Je schrijft bij voorgaande melders dat dit door Ziggo opgelost zou moeten gaan worden. Hoe dan? Kan ik ervan uit gaan dat dit automatisch gebeurd? Ga ik eerst €41,50 betalen en krijg ik dan automatisch van Ziggo €25 terug? Moet ik zelf contact met Ziggo opnemen en als dat zo is hoe dan?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Floydian 
Het klopt dat daar iets fout gaat. Iemand anders op de community had het ook al. We vragen aan @Louis of die hier maandag naar wil kijken. Het komt vast en zeker goed! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Florydian, 
Welkom op de Community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat dit geen fijn begin is. Waarschijnlijk gaat het ergens mis met het aansluiten van het abonnement via Ziggo. Ik zal dit intern aankaarten. Natuurlijk kijk ik graag met je mee naar het contract, de factuur en de aansluitkosten. Kun je mij een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk je rekeninging, bestelling en nummer erbij gepakt @Floydian. Op je bestelling staan geen aansluitkosten. Dit is omdat je natuurlijk ook Ziggo klant bent. Waarom het systeem de kosten heeft berekend durf ik helaas niet te zeggen. Ik zal dit intern aankaarten. Ik heb de aansluitkosten van 25,00 euro gecrediteerd voor je. Dit zal verrekend worden met de volgende incasso. In My Vodafone zie je onder het kopje rekeningen een creditnota staan van 25,00 euro. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic