1
Vraag
2
Reacties
RMB24

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

updates in google playstore

Telkens lopen updates van app's al in de downloadfase vast in de play store.
Cache legen van de google app helpt niet, allen uit-, en weer herstarten werkt voor die ene keer.
Bij de volgende updates werkt ook alleen weer deze procedure.
Mijn telefoon is een Samsung Galaxy A50.
Zijn er meer met dit probleem, en zijn er tips om dit te verhelpen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Jammer! Had gehoopt dat het issue met het terugzetten naar fabrieksinstellingen dat het verholpen was.
In dit geval is het helaas afwachten tot de volgende update komt RMB24

Bekijk in context

26 Reacties 26
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi RMB24
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ben geen Android fan maar probeer toch een beetje mee te denken.

Gegevens wissen?
Mocht dit niet lukken, dan kun je de app-data te verwijderen. Ga naar Instellingen -> Apps -> Google Play, kies Gegevens wissen in het Opslagruimte-menu. Vervolgens kun je Google Play stoppen via de knop linksboven en de app weer opnieuw opstarten.

Google-account opnieuw instellen?
Is het probleem nog niet verholpen, dan raad ik je aan om je Google-account te verwijderen en opnieuw in te stellen. Ga naar de instellingen, dan naar Accounts -> Google. Delete je account en start je toestel opnieuw op. Maak voor de zekerheid een Back-up, er zullen geen gegevens verloren gaan, maar je weet maar nooit. Na het wissen kan je je account weer toevoegen maar wis daarna nog wel je Cachedata via Instellingen -> Apps -> Alle -> Google Play-services.

Reset je toestel !
Dit is wel de laatste stap die ik zou doen, je Android-toestel resetten. Dit doe je via Instellingen -> Back-up maken en terugzetten -> Fabrieksinstellingen herstellen. Wel even een Back-up maken van je contacten, apps en gegevens, want die worden allemaal gewist.

Succes, ik hoop dat het zo wel lukt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je kan ook nog eventueel Google Playstore verwijderen en opnieuw de APK van Google Playstore downloaden en opnieuw installeren RMB24
Laat je weten of het gelukt is en wat de oplossing was?
RMB24
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb alle bovenstaande suggesties, behalve het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Heb dit toestel net 2 weken.

Ik heb naderhand het google account van mij vrouw gebruikt, maar dat geeft dezelfde problemen.
Deze weer verwijdert en mijn eigen account weer hersteld, maar geen verbetering.

Ik ga morgen wel even terug naar de Vodafone shop, om het te laten checken.

Ik vermoed een kleinigheid, omdat het wel goed gaat als ik het toestel een herstart geef.
Maar dat is een éénmalige actie. Bij volgende updates moet ik dat weer zo doen.
Bij resetten van de playstore ( cachs legen, updates verwijderen etc..) duurt het weer even voordat de updates verschijnen, maar ook als daarna weer updates verschijnen, blijven deze weer 'hangen' in de downloadfase.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hmmz, dat is niet fijn RMB24
Had je ook al Google Play Store verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Mocht ook dat niet werken, raad ik toch aan om het toestel eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik hoor graag wat mijn collega's in de winkel gedaan hebben en of het daarmee wel verholpen is.
RMB24
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Door omstandigheden ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om naar de Vodafone winkel te gaan, en er zijn momenteel geen updates beschikbaar voor de door mij geïnstalleerde app's , en dat is wel een voorwaarde om te zien of het probleem nog steeds bestaat.

Zodra ik meer informatie heb, laat ik het hier wel weten. Kan ook voor anderen interessant zijn.

Maar.....hoe verwijder, en installeer je daarna opnieuw de PlayStore?
Ik kom deze niet tegen in de Google Play Store.
Waar vind ik die APK en playstore?

Groet,
Ron
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Even een aanvulling ook op bovenstaand antwoord van Steven RMB24: Het verwijderen van de Playstore is inderdaad niet mogelijk. Probeer eens de cache en de data (gegevens) te verwijderen in de instellingen van je telefoon. Doe dit dan ook meteen voor de Google Play Store- én de Google Play Services-app.
Mocht dit ook niet werken, dan zul je inderdaad het toestel terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Maar hiervoor dan wel eerst een update van je telefoon.
RMB24
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ben telkens te laat om naar de winkel te gaan, dus nog maar eens met de bovenstaande tips aan de slag gegaan.
Google account verwijdert, en weer opnieuw aangemaakt.
Google playstore: Cache geleegd, (keert onmiddellijk weer terug) Updates verwijdert, gestopt, uitgeschakeld en gegevens gewist..
Opnieuw ingeschakeld (duurde wel even om 2 app's opnieuw te installeren) maar kon niet zien wat er precies gebeurde.
Scherm gaf aan dat er 2 app's gedownload en geïnstalleerd werden.

Daarna kon ik de klaarstaande updates downloaden en installeren. (7 stuks)
Vanmiddag weer twee updates (Google Foto's en Device Health Services) maar wederom dezelfde problemen.
Na telefoon uitzetten en herstarten gaat alles weer prima (voor even...…)
Welke scheve bit zorgt nou voor die problemen?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zie inderdaad dat het tegenwoordig niet meer mogelijk is om de Playstore te verwijderen. Je kunt de app nu alleen gedwongen stoppen of uitschakelen. Voorheen was dit wel nog mogelijk. Excuses RMB24 Sharon
Heb je de optie Achtergrond activiteit aan staan bij Apps - Playstore?

Het kan ook een stukje software zijn in plaats van de app.
RMB24
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Als je playstore uitschakeld, en daarna weer inschakeld (wat ik gedaan heb) wordt deze ahw weer opnieuw geïnstalleerd, en dan duurt het even voordat er 2 app's -welke dat zijn, laat het systeem niet zien-, gereed zijn voor gebruik.
Dan duurt het weer even voordat de gereedstaande updates weer verschijnen, en dan gaat het weer goed. Maar als later weer updates komen, volgt hetzelfde ritueel, dat alleen weer gaat werken na bovenstaande handelingen, of na een (snellere) herstart van de telefoon.
Waar kan ik overigens die optie "achtergrond activiteiten" vinden bij de app's?
Ik zie ze niet staan....Steven Sharon
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ga hiervoor naar instellingen - apps - Google Play Store - klik op mobiele gegevens.
Hier zie je gegevensgebruik op achtergrond toe staan en app toestaan bij gegevens besparing.
RMB24
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
OK tks Steven
Stond inderdaad "aan".
Nu maar wachten op de eerstvolgende updates.
Hoop dat dit 'de' oplossing is.
Je hoort van mij....
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
We horen het graag RMB24.
RMB24
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Steven Nou, ook dat was een éénmalig succes.
Het werkt 1x en daarna komen de problemen terug.
Vanmorgen een systeemupdate van Samsung geïnstalleerd, dus wellicht dat er nu wat verbetering komt.
Alles maar weer teruggezet in de oorspronkelijke staat, en afwachten maar weer.
RMB24
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Steven Sharon
Ik denk dat ik de oorzaak van het probleem heb gevonden.
In "Clean Master" zit een optie om veilige WiFi in te schakelen op o.a. ook het eigen netwerk.
Nadat ik dit had uitgeschakeld, worden updates wel gedownload nadat ik de button "Alles updaten" heb ingetoetst.
Maar wat houdt automatisch updaten dan in, als ik zelf actie moet nemen om de gereedstaande updates te downloaden, waarna deze wel automatisch geïnstalleerd worden?
Realiseer me dat dit een "vraag in een vraag" betekent.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Maakt niks uit RMB24
Gelukkig heb je de oorzaak gevonden! Hier zou ik nooit gedacht aan hebben. Dankjewel voor de terugkoppeling. Mocht iemand anders dit probleem ondervinden, dan kunnen wij deze optie ook aangeven.

Automatisch updaten kun je instellen dat als je verbonden bent met de Wifi of het data netwerk (afhankelijk van welke keuze je maakt), dat zodra er een update klaar staat deze automatisch gedownload en geïnstalleerd worden. Het kan zijn dat dit dan ook tegengehouden wordt door apps zoals Clean Master etc. Vaak is het zo dat het toestel wacht tot er meerdere updates zijn voordat hij begint met updaten.

Ik persoonlijk heb geen clean master op mijn toestel staan. Mijn updates mogen lopen over Wifi en het datanetwerk. Zodra er een update klaar staat, wordt de update gedownload. In de playstore bij de instellingen zie je de optie Downloadvoorkeur voor app en Apps automatisch updaten. Beide heb ik staan op via elk netwerk.
RMB24
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
OK, thanks Steven
Ik zal eens kijken om CM te verwijderen.
Apparaat onderhoud doet eigenlijk hetzelfde, maar CM heeft nog wat 'gadgets' die ook interessant zijn, maar misschien ook andere zaken in de weg zitten.
Mijn vrouw heeft een oudere Android versie op haar J7 en ook CM, maar daar geeft het geen problemen.
Wellicht SW versie afhankelijk van Android.
Ik ga het proberen, en dank voor de tips.
Gr,
Ron
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Is het gelukt? 🙂 RMB24
RMB24
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Nou Sharon , kijk maar even 3 berichten hierboven.
De WiFi protection in CM was de boosdoener. Deze uitgeschakeld, en het downloaden werkt weer.
Alleen het automatisch updaten (hoewel ingesteld in PS) werkt niet.
Ik moet nog steeds handmatig de groene button (ALLES UPDATEN) bedienen, maar dan werkt downloaden en installeren wel.
Weet jij misschien wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Geen haast hoor.....voorlopig kan ik ermee leven!

Dank voor je reactie,
Groet,
Ron
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Steven wrote:
Hmmz, dat is niet fijn RMB24

Had je ook al Google Play Store verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Mocht ook dat niet werken, raad ik toch aan om het toestel eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik hoor graag wat mijn collega's in de winkel gedaan hebben en of het daarmee wel verholpen is.

Steven
Ik vraag me af hoe je denkt Google Play Store te verwijderen. Dat kan gewoon niet
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic