1
Vraag
2
Reageer en help mee
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

[Ervaringen & Discussie] De nieuwe iPhone 11, iPhone 11 Pro en iPhone Pro Max

Gisterenavond is de nieuwe iPhone 11, opvolger van de iPhone XR gepresenteerd door Apple vanuit Steve Jobs Theater. Ze hebben wat verbeteringen aangebracht en daar wil ik het graag met je over hebben.

De iPhone 11 heeft een 6,1-inch LCD scherm (hetzelfde Liquid Retina scherm als vorig jaar) en heeft een resolutie van 1792 x 828 pixels met een pixeldichtheid van 326 pixels per inch met een contrastverhouding van 1400:1 (standaard). Wel leuk om te melden is dat de Haptic Touch is gebleven (hiermee krijg je extra functies als je lang op het scherm drukt).

De iPhone 11 heeft natuurlijk weer een snellere Bionic-chip gekregen en dit keer met de naam A13 (Neural Engine). Bij games komt deze snelheid wel heel goed van pas en is dan nu ook de snelste CPU in een smartphone. Er zit natuurlijk ook weer een Face ID in en deze is nu verbeterd en zou je sneller kunnen herkennen. Met de 12 MP ultragroothoek- en groothoekcamera’s kan je weer mooie foto’s maken. Zo kun je nu optisch zoomen en is er een wide-angel lens waarmee je bredere foto’s kan maken. Nieuw is de Night Modes, waarmee je in het donker mooie foto’s kunt maken.

En voor de liefhebbers, de iPhone 11 is er is 6 verschillende kleuren. De keuze is: Wit, Geel, Rood, Zwart, Lavendel & Groen. Deze iPhone 11 gaat tot 1 uur langer mee dan de iPhone XR en is ook geschikt voor snelladen. Dit toestel is verkrijgbaar met 64GB, 128GB en 256GB capaciteit.







Niet alleen de iPhone 11 heeft gisteren een presentatie gehad, ook de iPhone 11 Pro kreeg z’n eerste stapjes op het podium en die is er in twee formaten, 5,8-inch & 6,5-inch scherm.

iPhone 11 Pro - 5,8-inch scherm
Resolutie van 5,8-inch (diagonaal all-screen OLED-scherm met Multi-touch) is 2436 x 1125 pixels bij 458 pixels per inch en met een contrastverhouding van 2000000:1 (standaard).

iPhone 11 Pro Max - 6,5-inch scherm
Resolutie van 6,5-inch (diagonaal all-screen OLED-scherm met Multi-touch) is 2688 x 1242 pixels bij 458 pixels per inch en met een contrastverhouding van 2000000:1 (standaard).


De 11 Pro & 11 Pro Max zijn voorzien van een nieuw Super Retina XDR scherm en deze ondersteunt HDR-weergave voor films en andere HD-video’s. Deze zijn daarom een stuk helderder dan zijn voorgangers.

Haptic Touch is gebleven maar de 3D Touch is niet meer aanwezig. De iPhone 11 Pro & 11 Pro Max hebben ook weer die snellere A13 Bionic-chip gekregen en geven nu ook ondersteuning voor WiFi 6. En de chip is natuurlijk weer een stuk energiezuiniger van de vorige iPhone.

Deze iPhone 11 Pro heeft niet 2 maar zelfs 3 camera’s achterop voor nog mooiere foto’s en deze zorgen ook voor een betere zoommogelijkheden. In iOS 13 zitten nieuwe tools voor het bewerken van video’s en dat maakt dit toestel dan ook zo speciaal. Auto zoom is natuurlijk een geweldige functie want die zorgt ervoor dat de audio van je video mee inzoomt. Je maakt 4K-video’s in 60 frames per seconden, gaaf toch?!

Je kan met deze 3 camera’s ook een groter gebied vastleggen en is deze merkbaar beter met het maken van foto’s in het donker. De 11 Pro & 11 Pro Max zijn voorzien van een nachtmodes in de camera-app, die zal inschakelen als de lichtomstandigheden minder goed zijn. Uiteraard zijn de foto’s met dit toestel een stuk scherper en helderder en door de groothoeklens kan je extra wijde omgevingen vastleggen.

Als dat nog niet alles is, ook de batterij heeft een oppepper gekregen. De iPhone 11 Pro gaat tot 4 uur langer mee dan de iPhone Xs en de iPhone 11 Pro Max gaat tot wel 5 uur langer mee dan de iPhone Xs Max. De toestellen zijn verkrijgbaar met 64GB, 256Gb en 512GB capaciteit.






Leuk om nog even te melden, want we hebben er lang op moeten wachten, de snellader van 18 Watt. Die zal nu eindelijk worden geleverd bij deze nieuwe iPhones. Daardoor zullen ze ook een stuk sneller opladen.

En alle 3 de nieuwe iPhone hebben ook nog:

  • Face ID
  • Barometer
  • Gyroscoop met 3 assen
  • Versnellingsmeter
  • Nabijheidssensor
  • Omgevingslichtsensor
  • Apple Pay
  • En zijn voorzien van iOS 13


Er zijn slechts een aantal redenen om over te stappen naar de nieuwe iPhone 11:

  • Supersnelle A13 Bionic-chip
  • Een groot scherm (vooral de Pro Max)
  • Beste scherm met heldere kleuren
  • Geweldige camera's (12 MP)
  • En klaar voor iOS 13

13 September vanaf 14:00 uur is Pre-order bij Vodafone. Meer info, lees deze pagina.

Heb jij nog iets leuks toe te voegen of heb ik iets niet geschreven wat misschien wel belangrijk is, laat het weten. Iedereen is welkom om deze topic aan te vullen en/of mee te praten over de nieuwe iPhones. (foto is van Vodafone website gebruikt)
20 Reacties 20
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hey, natuurlijk gisteren gekeken en ja er zijn weer nieuwe top iPhone telefoons bij. Maar echt enthousiast ben ik er niet van geworden. Upgraden weet ik nog niet. Eigenlijk bijna ieder jaar maar nu...
Moet ook zeggen dat dit mede komt door de e-sim die er bij Vodafone nog niet is. Maar dat is een ander verhaal.
Ik weet het gewoon nog niet dit jaar. Tuurlijk, de iPhones zijn weer prachtig en zullen ook geweldig werken, maar ik denk toch dat ik gewoon nog even wacht dit jaar.:sleeping:
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Energieboy Teazy Ruud001

Aangezien ik jullie ook over de toestelspecs zag discussiëren kunnen we deze in dit topic voortzetten. Als Apple gebruiker kan ik hier namelijk ook aan deelnemen :grinning:

Bij de aankondiging van nieuwe toestellen en producten valt vaak ook het woord innovatie. Voor de een is iets innovatief en de ander stelt hier hele andere eisen aan. Ook bij de nieuwe iPhone komt deze discussie vaak op gang. Maar als ik persoonlijk kijk naar de technische mogelijkheden, dan vraag ik mij af wat er nog mogelijk is voor een telefoon? Wat zouden jullie nog graag zien in een nieuwe iPhone of ander toestel en wat denken jullie dat (technisch) haalbaar is?
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik denk dat ik al weet wat Ruud001 z'n antwoord gaat zijn: eSIM met Vodafone :grin:
Maar ja, dat heeft verder niet zoveel meer met de iPhone te maken natuurlijk, dat is iets voor Vodafone om op te lossen.

Er zit natuurlijk al wel heel veel in dit toestel, dat is ook zo. Daarom denk ik ook dat de prijs net zo hoog ligt als die vorig jaar omdat er niet zoveel nieuwe dingen meer in kunnen. Ze kunnen het alleen nog maar verbeteren of een nieuwe uiterlijk geven. Daarom juist dat ik zo twijfel of ik deze iPhone moet kopen of juist de iWatch. Toch moeilijk om over na te denken.

Jammer dat ze het opladen van andere artikelen eruit hebben gehaald. Daar had ik graag wel wat meer over willen vernemen. Misschien volgend jaar, net zoals 5G in het toestel?
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Energieboy wrote:
Apple's paradepaartje iPhone 11 Pro is prachtig hoor, maar mist innovatie.
Maar goed mijn twijfel is toch wel wat meer dan die 10%, jammer genoeg.

Ook al omdat ik zit te denken aan een iWatch.

Hij heeft een camera extra, een beter scherm, is sneller en zuiniger. Dus wat bedoel je precies met innovatie? Ten opzichte van de eerste x, is de 11 pro toch echt wel vooruit gegaan.
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Op zoek naar een iphone 11 pro camera expert!!

Bij de camera kun je kiezen uit verschillende modus, bijvoorbeeld: foto, video, portret, slomo, enz. In het event is te zien dat bij de foto modus er 3 opties zijn, namelijk: wide, ultra wide en telephoto. Daar vertellen ze dat voor elke optie een andere camera gebruikt wordt. Dus de 3 cameras werken niet samen in de foto modus? Wat ik begrijp van de portret modus, is dat ze dan wel alle 3 samenwerken.

Kan iemand dit ophelderen/ verduidelijken?
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
ja goed, maar dan met ik wel de iPhone 11 Pro nemen (die best weer prijzig is) 🙂
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Energieboy wrote:
ja goed, maar dan met ik wel de iPhone 11 Pro nemen (die best weer prijzig is) 🙂

Ik was in de veronderstelling dat jij een x(s) had...
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Nee hoor, heb mijn X nog 🙂
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Serkan wrote:
Energieboy Teazy Ruud001

Aangezien ik jullie ook over de toestelspecs zag discussiëren kunnen we deze in dit topic voortzetten. Als Apple gebruiker kan ik hier namelijk ook aan deelnemen :grinning:


Bij de aankondiging van nieuwe toestellen en producten valt vaak ook het woord innovatie. Voor de een is iets innovatief en de ander stelt hier hele andere eisen aan. Ook bij de nieuwe iPhone komt deze discussie vaak op gang. Maar als ik persoonlijk kijk naar de technische mogelijkheden, dan vraag ik mij af wat er nog mogelijk is voor een telefoon? Wat zouden jullie nog graag zien in een nieuwe iPhone of ander toestel en wat denken jullie dat (technisch) haalbaar is?

Ik denk dat ze hardwarematig/fysiek niet veel meer kunnen veranderen dan dat ze elk jaar al doen. De software kunnen ze wel aanpassen. Zo zag ik bijvoorbeeld een camera app in het event (ben uitgever vergeten), die had de optie om meerdere cameras tegelijk te laten werken. Dat zouden ze in apples eigen camera app mogelijk moeten maken. Nu moet ik zulke apps kopen, wat dus niet gaat gebeuren! Softwarematig kunnen ze dus nog veel verbeteren al hangt dit soms wel samen met de hardware die ze gebruiken.
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Energieboy wrote:
Nee hoor, heb mijn X nog 🙂

Dan is het niet eerlijk vergelijken als je een iphone 11 wil halen ipv een pro.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik heb op de website van Apple gekeken en vergeleken.
Als ik echt een soort gelijkwaardig toestel wil hebben dan moet ik echt voor de 11 Pro gaan.

Net zo groot, zelfde Super Retina HD-display maar dan natuurlijk met verbeteringen.
De iPhone 11 is wel mooi groter maar valt dan echt af.
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Energieboy wrote:
ja goed, maar dan met ik wel de iPhone 11 Pro nemen (die best weer prijzig is) 🙂

Vandaar dat ik deze reactie niet snapte. Daarin lijkt het alsof je van plan was de normale 11 te nemen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Teazy wrote:
Op zoek naar een iphone 11 pro camera expert!!

Bij de camera kun je kiezen uit verschillende modus, bijvoorbeeld: foto, video, portret, slomo, enz. In het event is te zien dat bij de foto modus er 3 opties zijn, namelijk: wide, ultra wide en telephoto. Daar vertellen ze dat voor elke optie een andere camera gebruikt wordt. Dus de 3 cameras werken niet samen in de foto modus? Wat ik begrijp van de portret modus, is dat ze dan wel alle 3 samenwerken.

Kan iemand dit ophelderen/ verduidelijken?

Goede vraag, op dit moment nog geen antwoord op. Ik zal eens kijken of ik iets kan achterhalen voor je Teazy
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Teazy wrote:

Serkan wrote:
Energieboy Teazy Ruud001


Aangezien ik jullie ook over de toestelspecs zag discussiëren kunnen we deze in dit topic voortzetten. Als Apple gebruiker kan ik hier namelijk ook aan deelnemen :grinning:



Bij de aankondiging van nieuwe toestellen en producten valt vaak ook het woord innovatie. Voor de een is iets innovatief en de ander stelt hier hele andere eisen aan. Ook bij de nieuwe iPhone komt deze discussie vaak op gang. Maar als ik persoonlijk kijk naar de technische mogelijkheden, dan vraag ik mij af wat er nog mogelijk is voor een telefoon? Wat zouden jullie nog graag zien in een nieuwe iPhone of ander toestel en wat denken jullie dat (technisch) haalbaar is?
Ik denk dat ze hardwarematig/fysiek niet veel meer kunnen veranderen dan dat ze elk jaar al doen. De software kunnen ze wel aanpassen. Zo zag ik bijvoorbeeld een camera app in het event (ben uitgever vergeten), die had de optie om meerdere cameras tegelijk te laten werken. Dat zouden ze in apples eigen camera app mogelijk moeten maken. Nu moet ik zulke apps kopen, wat dus niet gaat gebeuren! Softwarematig kunnen ze dus nog veel verbeteren al hangt dit soms wel samen met de hardware die ze gebruiken.


Teazy Energieboy Klopt. Een telefoon heeft ook ergens zijn max denk ik. We kunnen beeldbellen, er is gezichtsherkenning, vingerafdrukscanner, draadloos opladen, spraakbesturing, verschillende camera's, minimale randen etc. Dus daarom ook mijn vraag, hoeveel is er technisch nog mogelijk? Als consument wachten we altijd weer op ''die ene'' vernieuwing, maar ik denk dat het steeds complexer wordt om dat als fabrikant te behalen.

Ik zou het zelf bijv. super handig vinden om met je telefoon beeld te projecteren op een oppervlak of ''in de lucht''. Daarnaast kan snelladen of een langere levensduur van de accu mij erg verblijden :grin:
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Serkan wrote:

Teazy wrote:

Serkan wrote:
Energieboy Teazy Ruud001



Aangezien ik jullie ook over de toestelspecs zag discussiëren kunnen we deze in dit topic voortzetten. Als Apple gebruiker kan ik hier namelijk ook aan deelnemen :grinning:




Bij de aankondiging van nieuwe toestellen en producten valt vaak ook het woord innovatie. Voor de een is iets innovatief en de ander stelt hier hele andere eisen aan. Ook bij de nieuwe iPhone komt deze discussie vaak op gang. Maar als ik persoonlijk kijk naar de technische mogelijkheden, dan vraag ik mij af wat er nog mogelijk is voor een telefoon? Wat zouden jullie nog graag zien in een nieuwe iPhone of ander toestel en wat denken jullie dat (technisch) haalbaar is?
Ik denk dat ze hardwarematig/fysiek niet veel meer kunnen veranderen dan dat ze elk jaar al doen. De software kunnen ze wel aanpassen. Zo zag ik bijvoorbeeld een camera app in het event (ben uitgever vergeten), die had de optie om meerdere cameras tegelijk te laten werken. Dat zouden ze in apples eigen camera app mogelijk moeten maken. Nu moet ik zulke apps kopen, wat dus niet gaat gebeuren! Softwarematig kunnen ze dus nog veel verbeteren al hangt dit soms wel samen met de hardware die ze gebruiken.
Teazy Energieboy Klopt. Een telefoon heeft ook ergens zijn max denk ik. We kunnen beeldbellen, er is gezichtsherkenning, vingerafdrukscanner, draadloos opladen, spraakbesturing, verschillende camera's, minimale randen etc. Dus daarom ook mijn vraag, hoeveel is er technisch nog mogelijk? Als consument wachten we altijd weer op ''die ene'' vernieuwing, maar ik denk dat het steeds complexer wordt om dat als fabrikant te behalen.

Ik zou het zelf bijv. super handig vinden om met je telefoon beeld te projecteren op een oppervlak of ''in de lucht''. Daarnaast kan snelladen of een langere levensduur van de accu mij erg verblijden :grin:

Dat wilde ik ook net noemen, een hologram in de lucht tonen die je dan ook kan bedienen. Net zoals in films, dat je navigeert door schermen door ze in de lucht weg te vegen naar de achtergrond en ook kunt bedienen.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jaaa, hologram, geweldig 🙂
langere batterij duur, graag!
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Vandaag, vandaag... Nog een paar uurtjes en we kunnen gaan bestellen.... YES 🙂
Teazy

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik wacht wel af tot volgende week en die dingen massaal aangeboden worden.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Teazy wrote:
Ik wacht wel af tot volgende week en die dingen massaal aangeboden worden.

Dat is ook een goed idee. Kan je hem zelfs nog even bekijken in een Apple Store 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic