1
Vraag
2
Reacties
RideBo55

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

5g op Samsung Galaxy S20+

Ik heb geen 5G terwijl ik volgens de dekkingskaart in de app wel 5G zou moeten hebben.

De S20 geeft 4G+ aan.  De instelling staan goed en ik heb een nieuwe simkaart (- 30 dgn) en een Red Ess. abb

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RideBo55
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Cecilia, ik ben er denk ik uit!

Bij de instellingen voor energie kan je 5G uitschakelen om batterij te sparen. Bij mij stond dat standaard uitgeschakeld. Kennelijk weet niemand dat die mogelijkheid bestaat, ook de Samsung deskundige in de winkel niet.

Nu valt mij nog op dat in het soms terugvalt naar een 4g of 4g+ maar dat kan aan de dekkingsgraad of omgeving liggen.

Voorlopig is 5G dus beschikbaar en mogelijk op mijn toestel  pfffffffffff

Bekijk in context

12 Reacties 12
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @RideBo55 ,

Als je een abonnement hebt met 5G add-on en in je regio dekking hebt zou je in principe gebruik kunnen maken van 5G. 

Check even of de software up to date is.

Betreft de netwerkinstellingen:

• Staat Mobiele Gegevens ingeschakeld?

• Selecteer je 2G/3G/4G/5G?

• Check hier even de APN instellingen

• Heb je de netwerkinstellingen gereset? Dit kun je doen via: Instellingen >> Algemeen beheer >> Resetten >> Netwerkinstellingen resetten

Laat je het ons even weten of het is gelukt?

RideBo55
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Pedro, ik krijg het niet voor elkaar naar 5G. 4G+ is alles

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Als bovenstaande stappen niet hielpen, dan is het toch even handig om contact op te nemen met de klantenservice @RideBo55 . Mogelijk dat er iets incorrect staat ingesteld in je account waardoor je tot maximaal 4G+ kunt.

Desondanks is ook 4G+ hartstikke krachtig ;-)!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @RideBo55,

Welkom op de Vodafone Community!
Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega's.
Is het inmiddels opgelost? Kun je gebruik maken van 5G?

RideBo55
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Er is inmiddels een case aangemaakt nr. 9997120

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
RideBo55 wrote:

Er is inmiddels een case aangemaakt nr. 9997120

Helder, hopelijk wordt het snel opgelost voor je @RideBo55 

RideBo55
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, nog steeds heb ik geen 5G. Iedereen bij Vodafone, ook in de winkel, zegt dat het moeten werken maar het blijft 4G+

 

Kan ik nu mij abbonement wijzigen aangezien wat belooft is niet geleverd wordt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @RideBo55 

Ik heb een kijkje achter de schermen genomen en ben uiteraard de case ingedoken. Op jouw locatie is 5G beschikbaar en mogelijk in het abonnement. Er werd geadviseerd om een ander 5G toestel te testen in de Vodafone winkel. Zoals ik het zie is dit tot op heden nog niet gebeurd. Heb je deze terugkoppeling wel ontvangen?

Ben je binnenkort in de gelegenheid om dit te doen? Zo kunnen we direct checken of het in een ander toestel wel werkt. Blijkt dit het geval te zijn, dan kan het zijn dat jouw huidige toestel niet geschikt is voor het 5G netwerk van Vodafone (mogelijk elders gekocht). Vanuit daar kunnen we dan ook een concreter antwoord geven op de vraag wat er mogelijk is met betrekking tot jouw abonnement. We zien de uitkomsten van het winkelbezoek graag tegemoet. 

RideBo55
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben twee keer in de vodafonewinkel Zaandam geweest. Heb de SMS laten lezen maar ze hebben geen testtoestel of willen het niet. Ik heb geen idee. Toen ik daar was vroeg ik ook of ze dan de klantenservice willen bellen. Ook dat deden ze niet.

RideBo55
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het toestel bij Samsung gekocht S20+5g. Kan toch niet mis?

Wat mij trouwens ook verbaasd is dat in de winkel 5G ook niet voor de medewerkers beschikbaar zou zijn, althans, dat werd me afgelopen donderdag verteld.

 

 

 

RideBo55
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Cecilia, ik ben er denk ik uit!

Bij de instellingen voor energie kan je 5G uitschakelen om batterij te sparen. Bij mij stond dat standaard uitgeschakeld. Kennelijk weet niemand dat die mogelijkheid bestaat, ook de Samsung deskundige in de winkel niet.

Nu valt mij nog op dat in het soms terugvalt naar een 4g of 4g+ maar dat kan aan de dekkingsgraad of omgeving liggen.

Voorlopig is 5G dus beschikbaar en mogelijk op mijn toestel  pfffffffffff

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @RideBo55,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Fijn dat je dit ook met ons deelt. Dan kunnen wij hier ook mee rekening houden.
Ikzelf wist niet dat deze optie er was. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic