Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Uitfasering SignaalPlus

Per 1 oktober 2018 stoppen we met SignaalPlus omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Bellen via 4G of wifi
Voor goede bereikbaarheid binnenshuis kun je nu bellen via WiFi of 4G. Hiervoor heb je wel een geschikt toestel en abonnement nodig. Indien je nog geen 4G toestel hebt, kun je door middel van Vodafone Next een nieuw toestel aanschaffen. Klik hier voor meer informatie over Bellen via WiFi en 4G.

Loskoppelen
Je kunt het SignaalPlus apparaat gewoon verwijderen uit het stopcontact.

Weggooien
Gooi je SignaalPlus apparaat niet bij het huisafval,maar lever deze in via de gebruikelijke milieuvriendelijke klein-elektronica-kanalen of bij een Vodafone winkel.

Heb je nog vragen? Laat het ons weten in een reactie op dit topic.

66 Reacties
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Serkan Nou, das lekker dan. Bij ons hebben we een heel slecht VF bereik. Dit hebben we zelf ondervangen door de aanschaf van een Femtocell. "Er zijn betere alternatieven" schrijf je. Welke dan? En moet ik die dan weer zelf gaan aanschaffen? Ben benieuwd.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hmm, Misschien iets te voorbarig gereageerd. Hoop alleen dat het allemaal wel goed werkt. Andere optie, zendmast plaatsen bij ons in de buurt? Want als je bij ons op straat loopt werkt zo'n oplossing natuurlijk niet.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ruud001

Bellen via 4G of Wifi is een goed alternatief. Heb je daar al eens gebruik van gemaakt?
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Serkan Bedankt voor je antwoord. Ik heb dat net ff opgezocht en bekeken. Staat allemaal aan dus we gaan het meemaken. We zitten namelijk net in een dalletje bij ons. Dus Femtocell was voor ons al jaren een goed alternatief. Ben benieuwd hoe dit gaat en of het goed werkt. Je hoort nog.
:thinking:
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
In principe kun je het met elkaar vergelijken, ze zorgen allebei voor een betere dekking maar Bellen via VoWiFi heeft meer voordelen dan SignaalPlus.
Sixie

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bellen via VoWiFi... nou... had ik dat gewild met me OnePlus 5T... maar helaas VF NL ondersteunen toestellen niet die niet op hun assortiment liggen... dus dat betekent... een nieuwe toestel kopen? (dus meer sales for VFNL). door dit heb ik maar mijn abbo beeindigt en binnekort afstappen naar andere
Wouter26

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
heel leuk en aardig allemaal! bellen via wifi, prima.
Maar hoe zit het dan met sms?...
sms heb ik wel echt nodig!
Bestaat er ook iets van sms via wifi?... ipv bellen via wifi?...
en inmiddels betere alternatieven?... welke alternatieven voor sms dan?

Graag hoor ik hier een oplossing voor!

M.v.g Wouter!:thinking:
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Daarnaast heb ik 1 zielig streepje bereik op mijn mobiel en dat kost dan weer meer accu om een eventuele 4 g verbinding te houden. Weet noet of dit wel de oplossing is.
3rnie

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is het bereik bij mij thuis, buiten... zucht

Wouter26

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
hier ook maar geen of 1 streepje bereik, en ook accu snel leeg. denk toch maar overstappen van provider van vodafone naar een ander die hier wel goed signaal aanbied. Helaas maar waar lijkt dit mij de enigste beste oplossing. 🙂
Spacie

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Misschien heeft Vodafone dan ook een oplossing voor de slechte ontvangst van zowel 3G als ook 4G daar ik naast Vodafone ook Telesur gebruik die door het wegvallen van SignallPlus nu ook geen ontvangst meer heeft.
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik plaats dit bericht namens mijn ouders,
Mijn moeder heeft Vodafone mijn vader heeft Hollandsnieuwe.
Met de femtocell hadden ze goed bereik in huis.
Nu deze gedeactiveerd is hebben ze weer problemen met het bereik. Mijn moeder kan gebruik maken van WiFi bellen alleen laat de spraak kwaliteit zeer te wensen over. Mijn vader kan bij Hollandsnieuwe geen gebruik maken van WiFi bellen. Het netwerkbereik is met 2G/3G/4G waardeloos.
Als Vodafone niks kan betekenen dan zit er niks anders op om naar een andere providers te gaan wanneer hun contracten aflopen. Of kan Vodafone daarin nog iets betekenen aangezien jullie eenzijdig de voorwaarden veranderen.
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Hier in ons nieuwbouw huis is ook de service Femtocell ongedaan gemaakt. 4 jaar mooi gebruik van kunnen maken en nu hebben we geen netwerk meer, in huis is 4G niet mogelijk wegens de geisolleerde Energie label A+ huis. Deur dicht, netwerk dicht en slecht bereik.

Reeds bellen via wifi staat aan, en bellen via 4G staat aan. Eigenlijk zou Ziggo de netwerk ondersteuning via de Connect box moeten introduceren, zodat je een goed bereik binnenshuis hebt. Serkan neem aan dat je ook onze andere community beheerd als moderator, zijn er in de toekomst oplossingen hiervoor, of moeten we dit zelf gaan oplossen.

Groet,
Dave
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi xGarfieldx

Dit is een andere Serkan dan op de Ziggo community :wink:

Voor ons vanuit Vodafone is inderdaad bellen over Wi-Fi en 4G erbij gekomen als ondersteuning. Aan de Ziggo kant durf ik dit helaas niet te zeggen. Had je bij Ziggo al een topic aangemaakt met dit idee?

Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik het natuurlijk graag 🙂 Dan speel ik het via hier door naar Ziggo 🙂
Ideeën, tips and tricks zijn altijd welkom 🙂
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Steven wrote:
Hoi xGarfieldx

Dit is een andere Serkan dan op de Ziggo community :wink:


Voor ons vanuit Vodafone is inderdaad bellen over Wi-Fi en 4G erbij gekomen als ondersteuning. Aan de Ziggo kant durf ik dit helaas niet te zeggen. Had je bij Ziggo al een topic aangemaakt met dit idee?

Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik het natuurlijk graag 🙂 Dan speel ik het via hier door naar Ziggo 🙂
Ideeën, tips and tricks zijn altijd welkom 🙂

In iedergeval dank je wel, ik ga op de community zelf wel even een topic starten hierover, komt helemaal in orde. Bellen over wifi en bellen 4G staan hier gelukkig aan, alleen netwerkdekking is nul.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Even een extra vraag betreft de dekking. Is dit wel al eens aangegeven bij onze Network crew zodat het bekend is van de postcode?
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Steven wrote:
Even een extra vraag betreft de dekking. Is dit wel al eens aangegeven bij onze Network crew zodat het bekend is van de postcode?

Ik heb niks doorgegeven aan de crew en postcode is 1721 JB voor onze wijk is de dekking er wel maar om onze wijk nog niet, ik hoop dat dat nog gaat komen
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Serkan wrote:
Per 1 oktober 2018 stoppen we met SignaalPlus omdat er inmiddels betere alternatieven zijn.

Bellen via 4G of wifi
Voor goede bereikbaarheid binnenshuis kun je nu bellen via WiFi of 4G. Hiervoor heb je wel een geschikt toestel en abonnement nodig. Indien je nog geen 4G toestel hebt, kun je door middel van Vodafone Next een nieuw toestel aanschaffen. Klik hier voor meer informatie over Bellen via WiFi en 4G.



Strakke actie Vodafone! Ik heb geen enkel ontvangst in huis, en werkte daarom al jaren naar tevredenheid met de SignaalPlus. Nu zonder enig bericht ineens de stekker eruit vind ik echt schandalig. Er zijn zogenaamd betere alternatieven? Hoe kan ik zonder 2G/3G/4G ontvangst dan een SMS ontvangen die ik bv nodig heb voor het autoriseren van betalingen?

Ik hoor graag van jullie hoe ik dit kan oplossen!

Groet,
John
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Serkan wrote:
Ruud001

Bellen via 4G of Wifi is een goed alternatief. Heb je daar al eens gebruik van gemaakt?


Nee, dit is helemaal geen alternatief. Het gaat namelijk niet alleen over bellen, maar ook over SMS!
Wouter26

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jij snapt het John-b 🙂 voor mij word het een ander provider, mits Vodafone met een daadwerkelijk alternatief komt 🙂
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Gezien het aantal reacties van Vodafone, verwacht ik hier weinig goeds van... Of ze hebben dit probleempje niet voorzien??? Serkan: Misschien de SignaalPlus toch maar weer aanzetten?
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Wouter26 wrote:
Jij snapt het John-b 🙂 voor mij word het een ander provider, mits Vodafone met een daadwerkelijk alternatief komt 🙂

Dreigen met overstappen naar andere provider heeft geen zin, dan zijn ze je liever kwijt. En er zal vast een oplossing zijn.

John-B er is wel degelijk een email en nieuwsbrief uitgegaan door Vodafone dat de Femtocell stopt per oktober, dat wist ik zelf en alternatief wordt aangegeven. Ik heb bij de Ziggo Community al een topic gestart Femtocell Netwerk dekking gestopt bij Vodafone die kan je daar bezoeken en als je lid bent een reactie geven. Staan ook tips van andere leden bij.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Sixie wrote:
Bellen via VoWiFi... nou... had ik dat gewild met me OnePlus 5T... maar helaas VF NL ondersteunen toestellen niet die niet op hun assortiment liggen... dus dat betekent... een nieuwe toestel kopen? (dus meer sales for VFNL). door dit heb ik maar mijn abbo beeindigt en binnekort afstappen naar andere


Sixie

Niet alle fabrikanten ondersteunen dit jammer genoeg. Wij zijn hierover in gesprek met om dit alsnog mogelijk te maken. Daarnaast adviseer ik gebruikers om deze wens ook aan te kaarten bij de fabrikant.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

Ik zie verschillende reacties over het aantal streepjes netwerkdekking en andere zaken. Hierbij wil ik een aantal dingen verduidelijken:

Signaalsterkte
De signaalsterkte van een streepje dekking is afhankelijk van verschillende factoren. Één streepje signaalsterkte zegt niet alles omdat de waarde erachter veel belangrijker is. Daarnaast is het bijvoorbeeld zo dat de waardes op het 3G en 4G netwerk van elkaar verschillen. In de praktijk kan het dus goed zijn dat je met 1 streepje signaalsterkte voldoende dekking hebt om het mobiele netwerk goed te kunnen gebruiken.

SMS
Een minimale dekking is al voldoende om een sms te versturen. Als je echt 'geen service' hebt kun je eventueel problemen ervaren. Maar normaal gesproken is de minste dekking al meer dan voldoende. Ik raad dan ook aan om het versturen of ontvangen van sms even uit te proberen.

Accu
Indien je toestel via VoWifi met het netwerk is verbonden, is je toestel minder druk met ''dat ene streepje'' omdat de snelste verbinding wordt gebruikt voor het versturen of ontvangen van bijv. data.

Buitendekking
Indien je buiten de deur slechte netwerkdekking hebt, raad ik je aan om onze Network Check te doen. Overigens staat dit verder los van SignaalPlus aangezien deze alleen invloed had op de dekking binnen.
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
xGarfieldx: Ik heb geen email gezien en de nieuwsbrief ontvang ik ook niet. Verder geef je aan dat er wel een alternatief wordt geboden, maar als je goed leest zie je dat mijn probleem gaat over het ontvangen van SMS berichten. Dit wordt door soWiFi niet opgelost.

Serkan: Kun jij ingaan op het SMS probleem? Het kunnen SMS'en gaat verder dan de spreekwoordelijke plaat triplex aan de achterkant van een commode, zoals je die in je footer beschrijft. Dit zijn meer de deurtjes voor de kastjes, dus broodnodig.... Ik daag je uit om hier een passende oplossing voor aan te dragen. (Je reactie is net eerder dan die van mij, maar ik heb inderdaad geen ontvangst.)
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Megapaul hollandsnieuwe klanten kunnen inderdaad geen gebruik maken van VoWiFi. Ik raad je aan om hierover contact met HN op te nemen aangezien wij hier niet over gaan.

John-B Zie mijn vorige reactie. Heb je al geprobeerd om een sms te versturen? Wat vindt er dan precies plaats? Of heb je 'geen service' in beeld staan?
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Oke, we wachten het rustig af
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb net de Network Check gedaan, maar daar kom je ook niet verder mee dan een storing aanmelden. Als ik dit doe, krijg ik na het verzenden een 'O jee' (404) melding te zien. Gaat lekker zo...
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
xGarfieldx wrote:
Oke, we wachten het rustig af


xGarfieldx: Waarop gaan we dan precies wachten? Tot het ineens weer gaat werken???
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
John-B wrote:
Ik heb net de Network Check gedaan, maar daar kom je ook niet verder mee dan een storing aanmelden. Als ik dit doe, krijg ik na het verzenden een 'O jee' (404) melding te zien. Gaat lekker zo...


John-B Dat is vreemd. Krijg je dit na het inloggen op My Vodafone?
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Serkan
Inmiddels heb ik al contact gehad met zowel Hollandsnieuwe als Vodafone.
Hollandsnieuwe kan niks doen aangezien Vodafone de provider is die is gestopt met signaalplus.
Het feit dat Hollandsnieuwe een 100% dochteronderneming is van Vodafone maakt voor het "gemak" niks uit. Je heb gewoon pech als klant en ook alle klanten die via mvno op het "kwalitatieve" Vodafone netwerk zitten.

Mijn moeder zou kunnen wifi bellen ware het niet dat de spraakkwaliteit niet goed is. Vodafone zegt heel simpel dan moet je bij je internet provider wezen.
Nou alles werkt prima met de wifi alleen het wifi bellen niet. Dus ook als Vodafone klant doet men niks om je te helpen. Een kansloze situatie naar mijn mening.
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Serkan wrote:

John-B wrote:
Ik heb net de Network Check gedaan, maar daar kom je ook niet verder mee dan een storing aanmelden. Als ik dit doe, krijg ik na het verzenden een 'O jee' (404) melding te zien. Gaat lekker zo...
John-B Dat is vreemd. Krijg je dit na het inloggen op My Vodafone?


Nee, nadat ik het volledige storingsformulier (zinloos) had ingevuld...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Megapaul wrote:
Serkan
Inmiddels heb ik al contact gehad met zowel Hollandsnieuwe als Vodafone.
Hollandsnieuwe kan niks doen aangezien Vodafone de provider is die is gestopt met signaalplus.
Het feit dat Hollandsnieuwe een 100% dochteronderneming is van Vodafone maakt voor het "gemak" niks uit. Je heb gewoon pech als klant en ook alle klanten die via mvno op het "kwalitatieve" Vodafone netwerk zitten.

Mijn moeder zou kunnen wifi bellen ware het niet dat de spraakkwaliteit niet goed is. Vodafone zegt heel simpel dan moet je bij je internet provider wezen.
Nou alles werkt prima met de wifi alleen het wifi bellen niet. Dus ook als Vodafone klant doet men niks om je te helpen. Een kansloze situatie naar mijn mening.


Het 2e gedeelte begrijp ik even niet Megapaul. Kunnen ze nu wel of geen gebruik maken van VoWiFi?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
John-B

Wat is je signaalsterkte? En heb je al geprobeerd een sms te versturen?

Wat betreft het formulier: ik heb het zojuist zelf ook even getest en hier werkt het wel. Wellicht ligt het aan je browser of de cookies. Kun je eens een andere browser testen?
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Serkan ze kan VoWifi wel aanzetten alleen zij hoort ons goed alleen wij haar niet goed tijdens gesprekken een van herstart modem of toestel helpt niet.

Het zou voor Vodafone klanten een mooie optie zijn als het werkt. De Mvno klanten hebben simpelweg pech.
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Serkan wrote:
John-B

Wat is je signaalsterkte? En heb je al geprobeerd een sms te versturen?

Wat betreft het formulier: ik heb het zojuist zelf ook even getest en hier werkt het wel. Wellicht ligt het aan je browser of de cookies. Kun je eens een andere browser testen?


Serkan: Ik heb geen signaal zonder SignaalPlus: nada, noppes, niets... Dus SMS verzenden kan ik proberen, maar zolang ik alleen maar zo'n rondje met een streep erdoor (geen service) zie op mijn scherm gaat dit echt niet lukken.
Hiervoor heb ik al zo vaak een melding bij Vodafone gemaakt (ben ik al 4 jaar geleden mee begonnen), dat ga ik niet weer opnieuw doen; daar wordt toch niets mee gedaan. Was ook geen probleem, zolang de SignaalPlus werkte....
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
John-B wrote:

xGarfieldx wrote:
Oke, we wachten het rustig af
xGarfieldx: Waarop gaan we dan precies wachten? Tot het ineens weer gaat werken???

Je bericht kruiste die van Serkan, ik bedoel het is afwachten tot er een andere oplossing gaat komen ipv de Femtocell behalve de oplossingen die al geboden worden.
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
xGarfieldx Ik ben benieuwd welke oplossing je in gedachten hebt. Ik ben bang dat het sms probleem niet opgelost gaat worden, omdat de kosten / baten hiervan verkeerd uitvallen...
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
xGarfieldx Nog even voor de volledigheid: voor het SMS probleem wordt nog geen enkele oplossing geboden.
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
John-B wrote:
xGarfieldx Nog even voor de volledigheid: voor het SMS probleem wordt nog geen enkele oplossing geboden.

Ik hoop voor jou en andere ook voor mezelf tot een goede oplossing en dat maar even afwachten of er in de toekomst voor iedereen een oplossing komt :wink:
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
De oplossing zal waarschijnlijk zijn dat er geen oplossing is. Tenzij er extra masten komen. Mijn ervaring is alleen dat dit bij Vodafone (heel) veel trager gaat dan bij andere netwerken. Wat zeer spijtig is.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Megapaul wrote:
Serkan ze kan VoWifi wel aanzetten alleen zij hoort ons goed alleen wij haar niet goed tijdens gesprekken een van herstart modem of toestel helpt niet.

Het zou voor Vodafone klanten een mooie optie zijn als het werkt. De Mvno klanten hebben simpelweg pech.

Megapaul Maar is ze klant van Vodafone of van hollandsnieuwe?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
John-B wrote:

Serkan wrote:
John-B


Wat is je signaalsterkte? En heb je al geprobeerd een sms te versturen?

Wat betreft het formulier: ik heb het zojuist zelf ook even getest en hier werkt het wel. Wellicht ligt het aan je browser of de cookies. Kun je eens een andere browser testen?
Serkan: Ik heb geen signaal zonder SignaalPlus: nada, noppes, niets... Dus SMS verzenden kan ik proberen, maar zolang ik alleen maar zo'n rondje met een streep erdoor (geen service) zie op mijn scherm gaat dit echt niet lukken.
Hiervoor heb ik al zo vaak een melding bij Vodafone gemaakt (ben ik al 4 jaar geleden mee begonnen), dat ga ik niet weer opnieuw doen; daar wordt toch niets mee gedaan. Was ook geen probleem, zolang de SignaalPlus werkte....


Indien je geen dekking hebt kun je hier het beste een melding van maken bij onze netwerkafdeling. Zij zullen de dekking op je woonadres onderzoeken en de opties met je bespreken. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice via 1200. John-B
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Serkan wrote:

Megapaul wrote:
Serkan ze kan VoWifi wel aanzetten alleen zij hoort ons goed alleen wij haar niet goed tijdens gesprekken een van herstart modem of toestel helpt niet.

Het zou voor Vodafone klanten een mooie optie zijn als het werkt. De Mvno klanten hebben simpelweg pech.
Megapaul Maar is ze klant van Vodafone of van hollandsnieuwe?


Mijn moeder is Vodafone klant mijn vader zit bij Hollandsnieuwe.
Echter heeft mijn moeder in verleden al een korting gehad ivm netwerk problemen in het dorp zelf voor de thuis situatie is de signaalplus aangeschaft.
Vodafone klantenservice zegt dat ze niks meer kunnen doen. Alleen Vodafone is degene die de service van de signaalplus stopt en daarmee een een probleem creëert.
John-B

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Serkan Zoals ik al in een eerdere post heb aangegeven heb ik al diverse malen een netwerk onderzoek laten doen. Hier komt alleen niets uit. Daarom heb ik 4 jaar geleden ook de Signaalplus aangeschaft.
Maar ik heb inmiddels besloten om over te stappen naar een andere provider. Succes ermee allemaal!
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 191Posts
  • 13Oplossingen
  • 53Likes
Wat ik wel moet toegeven, we hadden vanavond een stroomstoring in het dorp en geen internet en wifi alles lag plat, maar we hadden eindelijk 4G binnen in huis, kan je nagaan, als alles uitvalt kan het dus wel.
vdzotte

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, hier nog een gedupeerde van het plots (onaangekondigd?) stoppen met de Signaal Plus service. Hier voornamelijk "geen service", tenzij in de buurt van de router.
Ik vind het van de zotte dat VF nu stelt dat je je contract moet uitdienen. ZIJ zijn degenen die hun afspraak niet nakomen!! Volgens mij kan dit juridisch niet eens. Zij leveren nu "geen service".
RPee

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook hier missen we de Signaalplus/Femtocell enorm!
Samen met een zeer welwillend iemand van de helpdesk alles op Wifi-bellen gezet.
En ondanks voldoende wifi bereik is het net of wij (als we al bereikbaar zijn) de helft van de gesprekken missen.
Tot aan oktober waren we zeer tevreden over VF maar dit is echt ..... K.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@RPee, ervaar je dit met alle wifi-netwerken? Soms kan een herstart van de modem of router helpen. Meld eventuele problemen die je ervaart vooral ook via onze Network Check. Dat kan op https://vodafone.nl/networkcheck.
Megapaul

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Toen de femtocel nog gewoon werkte kon mijn moeder gewoon wifi en mobiele data uitzetten en was ze wel gewoon bereikbaar via het 3G signaal van de femtocel.
Ideaal voor de nacht. Nu is ze niet bereikbaar als ze dit doet. Dat is ook nog een nadeel. Of aan laten en dat er wel apps en emails binnen kunnen komen in de nacht.
Wat dus niet de bedoeling is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic