Wil jij overstappen van provider én je nummer meenemen? Dan maak je gebruik van “nummerbehoud”. Je kunt je mobiele nummer ook meenemen als je overstapt van prepaid naar abonnement of andersom. In dit topic geven we antwoord op al je vragen hierover.
Opzeggen huidige provider
Wil je overstappen naar een Vodafone abonnement, dan zorgt Vodafone voor de opzegging van het abonnement bij je huidige provider. Zo weet je zeker dat je nummer niet komt te vervallen. Je oude en nieuwe abonnementen lopen zo mooi in elkaar over. Houd hierbij wel rekening met één maand opzegtermijn. Zo voorkom je dubbele kosten. Wij kiezen na je aanvraag dus automatisch de eerstvolgende datum (op een werkdag!) dat we je nummer kunnen overnemen.
Handig om te weten:
- Nummerbehoud vraag je aan tijdens het plaatsen van je bestelling.
- Je kunt nummerbehoud al vanaf 120 dagen vóór het einde van je contract aanvragen.
- Wil je de datum wijzigen? Dat kan via de link in de e-mail waarin staat dat je aanvraag is goedgekeurd.
Goedkeuring nummerbehoud
Zodra het nummerbehoud goedgekeurd is, krijg je van ons bericht per sms en/of e-mail met de datum van je overstap. Het tijdstip kunnen we niet specifiek aangeven.
Tip: neem de dag van overstap de simkaart van je huidige provider én die van Vodafone mee. Zodra de simkaart van je huidige provider niet meer werkt, plaats je de Vodafone simkaart in je toestel. Je maakt nu automatisch gebruik van je nieuwe abonnement en je nummer is behouden.
Abonnement met toestel
Heb je gekozen voor een abonnement met toestel? We versturen je toestel zo snel mogelijk. Dat wil zeggen: zodra het nummerbehoud is goedgekeurd. Heb je je nieuwe toestel en de nieuwe simkaart al in huis terwijl het nummer nog niet is overgezet? Onze toestellen zijn simlockvrij, dus de simkaart van je huidige provider gebruik je gewoon al in je nieuwe toestel tot de datum van je overstap. Heeft de simkaart een ander formaat? Vraag dan bij je huidige provider of je de simkaart om kan ruilen voor een passende.
Nummerbehoud na ingang abonnement
Nummerbehoud vraag je altijd aan vóór een verlenging of nieuw abonnement. Het is niet mogelijk om je nummer over te zetten, als je al een actief abonnement van Vodafone hebt. Je kan het nummer wel overzetten naar prepaid, zodat het nummer tenminste niet verloren gaat.
Nummerbehoud wijzigen
Na aanvraag checken wij je gegevens. Als bepaalde gegevens niet kloppen in je nummerbehoudverzoek, ontvang je van ons een sms met een link. Via die link pas je je gegevens aan en dien je het verzoek opnieuw in. Zo hoef je niet opnieuw contact met ons op te nemen.
Nummerbehoud annuleren
Wil je toch liever bij je oude provider blijven? Dan kan je de aanvraag voor nummerbehoud in een aantal gevallen annuleren. Hoe en waar hangt af van je de status van je bestelling:
- Heb je de bestelling in een Vodafone winkel gedaan? Dan kun je deze daar binnen 48 uur annuleren.
- Heb je de bestelling online of telefonisch gedaan? Dan kun je de bestelling binnen 14 dagen annuleren.
- Is de bestelling nog niet geleverd, dan annuleer je de aanvraag telefonisch.
- Heb je je toestel al ontvangen? Je nummer is dan al overgezet en er moet een nieuwe aanvraag komen. Je kunt het pakket retour sturen en je bestelling wordt geannuleerd. Je zult zelf contact op te nemen met je vorige provider. Deze doet dan een aanvraag voor nummerbehoud bij ons.
Vodafone verlaten 😞
Maak je de keuze maken om over te stappen naar een andere provider, dan dient je nieuwe provider bij ons een aanvraag in voor nummerbehoud. Vodafone zal, wanneer alle gegevens en voorwaarden kloppen, het nummer overdragen naar je nieuwe provider.
Houd hierbij dus weer rekening met de einddatum van je abonnement en de opzegtermijn. Is de einddatum van je abonnement al verstreken? Dan blijf je je Vodafone abonnement gewoon gebruiken totdat het nummer wordt overgezet. Als dit betekent dat je abonnement slechts een gedeelte van de maand bij Vodafone actief is, krijg je het tegoed naar rato.
Overstappen binnen je contract
Heb je een particulier abonnement en wil je voor de einddatum van je contract overstappen met nummerbehoud? Dan kun je in sommige gevallen je contract afkopen. De kosten voor de resterende tijd van je abonnement betaal je in één keer.
Let op: eventuele kortingen op je abonnement komen te vervallen. Heb je alleen nog een opzegtermijn van één maand? Dan moet je nog even geduld hebben. Het is namelijk niet mogelijk om de opzegtermijn af te kopen.
Hoe vraag je dit aan?
Vraag bij je nieuwe provider nummerbehoud aan met de datum waarop je wilt overstappen. Je nieuwe provider gaat dit met Vodafone regelen. Zodra het nummerbehoud is goedgekeurd, brengt je nieuwe provider je op de hoogte.
Heb je een zakelijk abonnement?
Dan is het helaas niet mogelijk om met nummerbehoud je abonnement af te kopen. Wil je graag je nummer meenemen naar een andere provider? Vraag dit dan minimaal één maand voor de einddatum van je huidige abonnement aan. Je hebt namelijk één maand opzegtermijn. Als je het later aanvraagt, dan gaat maand in vanaf het moment dat je dit aanvraagt.
Nummerbehoud voor prepaid
Check ons topic: Nummerbehoud voor prepaid - Alle ins & outs
Vragen over je oude of nieuwe abonnement en nummerbehoud? Stel je vraag dan in een nieuw topic.