Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes

Hoe maak ik gebruik van nummerbehoud bij Vodafone? - Alle ins & outs

Wil jij overstappen van provider én je nummer meenemen? Dan maak je gebruik van “nummerbehoud”. Je kunt je mobiele nummer ook meenemen als je overstapt van prepaid naar abonnement of andersom. In dit topic geven we antwoord op al je vragen hierover.  


Opzeggen huidige provider
Wil je overstappen naar een Vodafone abonnement, dan zorgt Vodafone voor de opzegging van het abonnement bij je huidige provider. Zo weet je zeker dat je nummer niet komt te vervallen. Je oude en nieuwe abonnementen lopen zo mooi in elkaar over. Houd hierbij wel rekening met één maand opzegtermijn. Zo voorkom je dubbele kosten. Wij kiezen na je aanvraag dus automatisch de eerstvolgende datum (op een werkdag!) dat we je nummer kunnen overnemen.

Handig om te weten:

  • Nummerbehoud vraag je aan tijdens het plaatsen van je bestelling.
  • Je kunt nummerbehoud al vanaf 120 dagen vóór het einde van je contract aanvragen.
  • Wil je de datum wijzigen? Dat kan via de link in de e-mail waarin staat dat je aanvraag is goedgekeurd.


Goedkeuring nummerbehoud
Zodra het nummerbehoud goedgekeurd is, krijg je van ons bericht per sms en/of e-mail met de datum van je overstap. Het tijdstip kunnen we niet specifiek aangeven.
Tip: neem de dag van overstap de simkaart van je huidige provider én die van Vodafone mee. Zodra de simkaart van je huidige provider niet meer werkt, plaats je de Vodafone simkaart in je toestel. Je maakt nu automatisch gebruik van je nieuwe abonnement en je nummer is behouden.

Abonnement met toestel
Heb je gekozen voor een abonnement met toestel? We versturen je toestel zo snel mogelijk. Dat wil zeggen: zodra het nummerbehoud is goedgekeurd. Heb je je nieuwe toestel en de nieuwe simkaart al in huis terwijl het nummer nog niet is overgezet? Onze toestellen zijn simlockvrij, dus de simkaart van je huidige provider gebruik je gewoon al in je nieuwe toestel tot de datum van je overstap. Heeft de simkaart een ander formaat? Vraag dan bij je huidige provider of je de simkaart om kan ruilen voor een passende.

Nummerbehoud na ingang abonnement 
Nummerbehoud vraag je altijd aan vóór een verlenging of nieuw abonnement. Het is niet mogelijk om je nummer over te zetten, als je al een actief abonnement van Vodafone hebt. Je kan het nummer wel overzetten naar prepaid, zodat het nummer tenminste niet verloren gaat.

Nummerbehoud wijzigen
Na aanvraag checken wij je gegevens. Als bepaalde gegevens niet kloppen in je nummerbehoudverzoek, ontvang je van ons een sms met een link. Via die link pas je je gegevens aan en dien je het verzoek opnieuw in. Zo hoef je niet opnieuw contact met ons op te nemen.

Nummerbehoud annuleren
Wil je toch liever bij je oude provider blijven? Dan kan je de aanvraag voor nummerbehoud in een aantal gevallen annuleren. Hoe en waar hangt af van je de status van je bestelling:

  • Heb je de bestelling in een Vodafone winkel gedaan? Dan kun je deze daar binnen 48 uur annuleren.
  • Heb je de bestelling online of telefonisch gedaan? Dan kun je de bestelling binnen 14 dagen annuleren.
  • Is de bestelling nog niet geleverd, dan annuleer je de aanvraag telefonisch.
  • Heb je je toestel al ontvangen? Je nummer is dan al overgezet en er moet een nieuwe aanvraag komen. Je kunt het pakket retour sturen en je bestelling wordt geannuleerd.  Je zult zelf contact op te nemen met je vorige provider. Deze doet dan een aanvraag voor nummerbehoud bij ons.
     

Vodafone verlaten 😞
Maak je de keuze maken om over te stappen naar een andere provider, dan dient je nieuwe provider bij ons een aanvraag in voor nummerbehoud. Vodafone zal, wanneer alle gegevens en voorwaarden kloppen, het nummer overdragen naar je nieuwe provider. 
Houd hierbij dus weer rekening met de einddatum van je abonnement en de opzegtermijn.  Is de einddatum van je abonnement al verstreken? Dan blijf je je Vodafone abonnement gewoon gebruiken totdat het nummer wordt overgezet.  Als dit betekent dat je abonnement slechts een gedeelte van de maand bij Vodafone actief is, krijg je het tegoed naar rato.

Overstappen binnen je contract
Heb je een particulier abonnement en wil je voor de einddatum van je contract overstappen met nummerbehoud? Dan kun je in sommige gevallen je contract afkopen. De kosten voor de resterende tijd van je abonnement betaal je in één keer.

Let op: eventuele kortingen op je abonnement komen te vervallen. Heb je alleen nog een opzegtermijn van één maand? Dan moet je nog even geduld hebben. Het is namelijk niet mogelijk om de opzegtermijn af te kopen.

Hoe vraag je dit aan?
Vraag bij je nieuwe provider nummerbehoud aan met de datum waarop je wilt overstappen. Je nieuwe provider gaat dit met Vodafone regelen. Zodra het nummerbehoud is goedgekeurd, brengt je nieuwe provider je op de hoogte.

Heb je een zakelijk abonnement?
Dan is het helaas niet mogelijk om met nummerbehoud je abonnement af te kopen. Wil je graag je nummer meenemen naar een andere provider? Vraag dit dan minimaal één maand voor de einddatum van je huidige abonnement aan. Je hebt namelijk één maand opzegtermijn. Als je het later aanvraagt, dan gaat maand in vanaf het moment dat je dit aanvraagt.

Nummerbehoud voor prepaid
Check ons topic: Nummerbehoud voor prepaid - Alle ins & outs
 

Vragen over je oude of nieuwe abonnement en nummerbehoud? Stel je vraag dan in een nieuw topic. 

 

27 Reacties
Tomas

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone wil inderdaad echt niet dat je gaat. Ze gaan zelfs zo ver, dat ze de nummerbehoud aanvraag gewoon weigeren.

Ook al gebeurt het netjes binnen de 120 dagen termijn. En als je vervolgens Vodafone gaat bellen, krijg je een jonge knul aan de lijn die alle touwtjes aan elkaar liegt om te voorkomen dat je gaat. Eerst vermeld hij dat het geen 120 dagen zijn, maar 60. Echter als ik hem confronteer met de informatie die op de website staat ( en daar staat echt 120 ) dan geeft hij aan dat de website onjuiste info doorspeelt, en dat hij hier een melding van gaat maken, om mij vervolgens in de wacht te zetten zodat hij een mooie aanbieding voor me kan maken. Dan komt hij met een tegenaanbieding van een euro duurder, want opzich even interessant klonk, maar vervolgens aangeeft dat het toch niet doorgaat omdat het toestel niet op voorraad is. En zodoende niets voor mij kan betekenen. Achteraf heel erg blij dat deze niet op voorraad was, anders was ik met verkeerde informatie overstag gegaan, wat valt onder moedwillige oplichting. Bij elke andere partij, tot zelfs een andere medewerker van Vodafone, hoor ik dat het gaat om 120 dagen. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat hij in de war was met 60 dagen, maar hij bleef glashard ontkennen dat ik gelijk had.

Ik neem contact op met Belsimpel en geven duidelijk aan dat Vodafone deze nog niet kan overzetten. Waarom is onduidelijk, hier wordt achteraan gegaan. Vodafone kan zelf geen informatie delen over waarom dit niet lukt. Belsimpel gaat het morgen weer proberen, zodat ik gauw klant kan worden bij Ben.

Ik twijfelde heel erg of ik bij Vodafone weg wilde gaan, omdat ik daar al meer dan een decennia klant van ben. Maar ik kwam een deal tegen waar Vodafone niet tegenop kan boksen. Ik wilde voor deze keer eens wat anders, en na de aankomende twee jaar weer terug te gaan. Helaas zijn dit geen praktijken waardoor ik het gevoel krijg om terug te willen...

Hoop dat Vodafone wat duidelijker communiceert naar zowel Ben, Belsimpel en nog belangrijker: De huidige klant. En er alles aan doet om dit voorspoedig te laten lopen, zodat ik gauw kan bellen met een nieuw toestel en niet meer zorgen hoef te maken over mijn huidige toestel die na 6 jaar bijna uit elkaar valt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Tomas,

Welkom op de Community!
Je mag 120 dagen voor de einddatum, nummerbehoud aanvragen. Waarom dit medegedeeld wordt door een collega dat dit niet kan, durf ik niet te zeggen. Namens Vodafone, mijn excuses voor deze informatie! Ik kan mij heel goed voorstellen, dat je dit gevoel krijgt! Dit is absoluut niet de bedoeling!

Kun je ons een bericht sturen via Facebook of Twitter? Dan kunnen we mee kijken met je waarom het afgekeurd wordt etc.
Ik kan mij heel goed voorstellen, dat je dit gevoel krijgt! Dit is absoluut niet de bedoeling! Via de Community heb ik geen mogelijkheid om onze systemen hierop te controleren. Dit is wegens privacy redenen.
Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

ik heb sinds kort een together abo. Nu worden extra er 2 nummers vanuit Tmobile en 1 nummer vanuit Tele 2 overgenomen. Middels sms kregen we de melding dat de Tmobile nummers per 10 maart worden overgenomen door Vodafone. Echter Tmobile geeft aan dat deze per 5 maart al overgaan. Als ik naar de facturen kijk van Tmobile, dan is er bij de facturatie inderdaad rekening gehouden met 5 maart. Vodafone, wat is het nou? We moeten voorkomen dat er iets misgaat en dat we 5 dagen onbereikbaar blijven. Graag duidelijkheid hieromtrent.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je blijft actief bij je oude provider totdat wij het nummer overnemen @Jamiiii.

Ik kijk graag voor je na wanneer wij het nummer laten overzetten naar ons toe. Kun je mij een privébericht sturen met daarin je naam, adres, postcode, geboortedatum, de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer en je mobiele nummer?

 

Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken en dan op stuur bericht te klikken.

 

Groet, Steven

Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

dag Steven, ik heb je een prive bericht gestuurd. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb het voor je gecontroleerd. 2 nummers komen over op 10-03 en een nummer komt over op 24-03 @Jamiiii 

 

Groet,

Steven

Neo58

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Mod,

Per 16-03 de overstap gemaakt naar Vodafone (van t-mobile) met nummerbehoud echter nooit gebruik kunnen maken van telefonie of netwerk tot nu toe. Ik heb netjes gewacht totdat ik een sms had ontvangen op mijn oude sim met dat mijn vodafone kaart klaar voor gebruik is. Hierna mijn Vodafone kaart in de mobiel gestopt en ik kwam erachter dat die op “Alleen noodoproepen” stond. We zijn nu 3 dagen verder helaas werkt het nog steeds niet. Hierdoor ben ik thuis niet meer bereikbaar voor werk.

Aantal keer contact opgenomen met de klantenservice, zij geven mij aan dat er een storing is? Ik hoop dat ik via deze weg geholpen kan worden… Wellicht is de simkaart defect?

Ik hoop dat Vodafone na het oplossen van de storing met een leuke compensatie kan komen ;). 

Ik hoop op een antwoord. 

 

Mvg,

Niyazi

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Neo58 

Dat klinkt niet zoals het hoort te gaan! Hebben mijn collega's een onderzoek aangemaakt hiervoor? Indien er een storing is, ben ik bang dat ik ook hier weinig in kan betekenen maar ik kijk graag met je mee hiervoor.
Kun je mij een privébericht sturen met daarin de volgende gegevens: mobiel nummer, voor- en achternaam, adres, postcode, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer?

Neo58

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels maand verder en NOG steeds kan ik geen gebruik maken van internet of bellen en toch DURVEN jullie een factuur te sturen plus ook nog 10 euro duurder dan wat er op mijn contract staat. Hoe kom ik nou ooit verder met vodafone. Nu al spijt dat ik de overstap heb gemaakt naar vodafone

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb het onderzoek er eens bij gepakt. Omdat er soms wel verbinding is, kun je de simkaart eens testen in een ander toestel @Neo58 
of eventueel een simwissel doen via een van onze winkels? Ik kan eventueel ook een simkaart voor je opsturen. 
 

Neo58

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Steven,

Het probleem is inderdaad verholpen met een nieuwe simkaart. Ik vind het wel belachelijk dat het een maand heeft moeten duren om hierachter te komen... daarnaast mag ik hopen dat ik de factuur van i.i.g. van de afgelopen maand niet hoef te betalen, en hoop ik op een toepasselijke compensatie na mijn 5 telefoontjes 3 online chats en 8/9 berichten met jou. 

 

Ik hoop op een antwoord.

 

Groeten,

Niyazi

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het kan meerdere oorzaken hebben waardoor het niet werkt, dit kan het stukje nummerportering zijn, je simkaart, je toestel (software of hardware). Dat moet allemaal onderzocht worden. Dat is ook de reden waarom het langer duurt @Neo58 
Ik heb de kosten voor je abonnement voor de maand maart gecrediteerd. Het gaat om een bedrag van €9,81. Dit zal verrekend worden met de komende incasso. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Groet,
Steven

Neo58

Nieuwkomer
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prima, bedankt voor je moeite in ieder geval. Wat betreft het onderzoek(aangezien ik nu mijn abo wel kan gebruiken) vind ik het niet erg om te wachten. Ik hoop wel natuurlijk dat ik hier antwoord op krijg en dat ik niet zelf er achteraan moet fietsen.

Wel kan ik je vertellen dat na het vervangen van de simkaart dat ik na 1 min op hetzelfde toestel als waar niet op kon internetten en bellen het nu wel kan. Bedankt dat je de maand maart gecrediteerd hebt, het is nu wel 9 april...  wordt hier ook iets aan gedaan?

Normaal zou ik helemaal geen moeite doen over dit soort bedragen maar ik heb het gevoel gehad dat ik niet goed ben geholpen en hiermee bedoel ik niet jou perse want dankzij jou is het opgelost. Maar telefonisch had ik veel beter geholpen kunnen zijn.  

 

Bedankt tot dusver

 

Gr.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Snap ik en mee eens. Dit is namelijk een van de eerste stappen die je kunt adviseren aan een klant. Maar ik ben blij dat het opgelost is @Neo58! Voor 1 april tot en met 9 april heb ik 5,51 gecrediteerd. In My Vodafone zie je onder het kopje rekeningen dadelijk 2 creditnota's staan @Neo58. Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak! 

Boudewijndv

Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes


Jammer dat het puntje

 “Goedkeuring nummerbehoud
Zodra het nummerbehoud goedgekeurd is, krijg je van ons bericht per sms en/of e-mail met de datum van je overstap. Het tijdstip kunnen we niet specifiek aangeven.
Tip: neem de dag van overstap de simkaart van je huidige provider én die van Vodafone mee. Zodra de simkaart van je huidige provider niet meer werkt, plaats je de Vodafone simkaart in je toestel. Je maakt nu automatisch gebruik van je nieuwe abonnement en je nummer is behouden.”

niet werkt….

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Boudewijndv . Welkom hier. Wat gaat er mis? 🙂 

Boudewijndv

Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat ik nu niet bereikbaar ben, geen service met jullie Sim kaart. Oude provider is er ook al uit.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Dat er iets niet goed gaat is duidelijk. Maar zonder verdere informatie, weet ik niet goed hoe ik je hierbij kan helpen. 

Wat is precies het verhaal. Je stapt naar ons over, begrijp ik? Wat is de datum van de overstap? Wat is er allemaal gebeurd? Heb je al contact met ons gehad hierover, of is dit je eerste contact? (ik wil niet dat we door elkaar heen gaan werken)

 

Boudewijndv

Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Datum van overstap is 24-06-2020  (2 dagen geleden dus) oude provider bleef t/m 25-06-2020 up. Nadat ik geen service meer had van m’n oude provider de nieuwe simkaart geïnstalleerd, maar tot op heden geen service. 
nu is dat op dit moment heel lastig aangezien we midden in een verbouwing zitten en ik niet meer bereikbaar ben voor de aannemer… hoop dat her snel is opgelost!! 

Boudewijndv

Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Werkt nog steeds niet…. geen reacties meer…. gaat het nog werken voor het weekend?????

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Boudewijndv . Sorry, we zijn hier op de Community niet 24/7 aanwezig. Wil je directe hulp, kan je het best even met ons bellen of chatten. 

Is het inmiddels gelukt? 🙂 

Boudewijndv

Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Na een belletje met Vodafone (met een veel te uitgebreid keuze menu, en 10 pogingen om iemand aan de telefoon te krijgen in persoon) bleek dat ze de verkeerde simkaart hadden geactiveerd….. ja dan werkt het ook niet ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Oh nee!!

 

De goede is nu geactiveerd? 🙂 

Boudewijndv

Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja, het werk nu

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Als je wilt overstappen naar Vodafone, maar je wil in red together groep stappen hoe moet ik de nummerbehoud aanpakken?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes
BvanWijk wrote:

Als je wilt overstappen naar Vodafone, maar je wil in red together groep stappen hoe moet ik de nummerbehoud aanpakken?

Niet anders dan anders, in principe. Loop je ergens vast/tegenaan? 🙂 Is de overstap/het abonnement al aangevraagd? Ik kan hier natuurlijk ook eventueel altijd bij helpen. 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Het is geregeld @Lycke Vodafone ????

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic