Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Bij Vodafone maak je gebruik van een goed netwerk. Toch kan het zo zijn dat het bereik af en toe wegvalt. Bijvoorbeeld door dikke betonnen muren van huizen en kantoorpanden. Daarvoor hebben wij nu een oplossing: Bellen via 4G en WiFi. Dan ben je onderweg én binnen goed bereikbaar. Lees in dit topic alle informatie hierover.
Algemene informatie
Wat is WiFi en 4G bellen? Met 4G bellen is het niet alleen mogelijk om via het 2G/3G netwerk te bellen, maar ook via ons 4G netwerk. Met WiFi bellen gebruik je WiFi om verbinding te maken als er geen mobiel netwerk van Vodafone beschikbaar is.
Vanaf wanneer kan ik hier gebruik van maken? Alle particuliere en klein zakelijk abonnees met een geschikt toestel kunnen Bellen via 4G/Bellen via WiFi gebruiken. Dit geldt inmiddels ook voor veel grootzakelijke klanten. Vanaf begin februari 2020 is One Net wel geschikt voor bellen via 4G/Bellen via WiFi. Dit geldt overigens voor zowel One Net Express als One Net Enterprise.
Wat heb ik nodig om Bellen over WiFi te gebruiken? Je hebt een 4G geschikt abonnement nodig (particulier of klein zakelijk) én je beschikt over het juiste toestel met de laatste softwareupdate. Als je nog geen 4G toestel hebt, kun je met Vodafone Next een nieuw toestel aanvragen.
Wat zijn de kosten voor WiFi en 4G bellen? Je betaalt geen extra kosten voor WiFi en 4G bellen. Een gesprek berekenen we op dezelfde manier als Bellen via 2G/3G.
Is mijn toestel geschikt voor Bellen via WiFi? Onderaan dit topic zie je in de PDF-bijlage met welke toestellen je gebruik kunt maken van Bellen via 4G/ Bellen via WiFi. Dit bestand werken wij direct bij zodra er een nieuw toestel beschikbaar is. Volg dit topic om op de hoogte te blijven. Heb jij al een account op onze Community? Klik dan als je ingelogd bent op 'Topic volgen' en je ontvangt automatisch een e-mail wanneer wij de lijst bijwerken. Ben je nog geen lid van het forum? Maak dan nu een account aan.
Wanneer gaat Vodafone toestel XX ondersteunen? Wij doen geen uitspraken hierover totdat we zeker weten dat ondersteuning voor een specifiek toestel ook daadwerkelijk beschikbaar is voor jullie. Zodra een toestel geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, melden wij dit hier. De Samsung is in ieder geval geschikt voor Bellen via 4G en WiFi vanaf model Samsung S6 en hoger. Voor de iPhone geldt het volgende: alle varianten vanaf de iPhone 6 werken met Bellen via 4G en WiFI. Voor Huawei P serie alle varianten vanaf de P10, de Mate serie alle varianten vanaf de 10. En tot slot voor de P Smart serie werken alle varianten vanaf 2018 met Bellen via 4G en WiFi. Bekijk in de PDF-bijlage onderaan het topic of jouw toestel geschikt is.
Kan ondersteuning voor een bepaald toestel versneld of aangevraagd worden? Het veelvuldig vragen om support bij Vodafone versnelt eventuele ondersteuning voor een toestel niet. Vanuit Vodafone werken we graag met toestelleveranciers samen. Echter, die moeten op hun beurt tijd en middelen vrijmaken om hun toestellen (in samenwerking met ons) beschikbaar te maken voor Bellen via 4G en/of WiFi. Wanneer een toestel dus (nog) niet geschikt is voor Bellen via 4G en/of WiFi, wil het dus niet zeggen dat wij dat geblokkeerd hebben. We benaderen fabrikanten proactief om deze functie op hun toestellen te activeren en werken hiervoor graag met hen samen. Wij kunnen de software van het toestel zelf namelijk niet aanpassen.
Wil jij concrete informatie óf een verzoek doen voor Bellen via 4G en/of WiFi op ons netwerk voor een bepaald toestel? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de producent van het betreffende toestel.
VoLTE en Roaming
In de toekomst gaan enkele operators in het buitenland zowel 2G als 3G uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan landen als Korea, Amerika, Mexico en Canada (oa). In die landen wordt Bellen via 4G (VoLTE) dan de enige manier om bellen of gebeld te worden. Vodafone werkt er hard aan om 4G bellen in het buitenland mogelijk te maken. Wil je bereikbaar blijven voor het thuisfront? Schakel dan alvast Bellen via 4G aan in je toestel. Zodra 4G bellen in het buitenland mogelijk is, kan je daar direct gebruik van maken. Tot die tijd biedt 4G bellen je thuis ook al een betere verbinding en signaal binnenshuis.
Voor Bellen via 4G (VoLTE) heb je een actieve internetverbinding nodig. Bevind je je straks in één van de landen die 2G en 3G uitgeschakeld hebben en is je databundel op? Of heb je je datalimiet van 60,50 euro bereikt én geen actieve Alles in 1 Wereldbundel? Dan kan je niet meer internetten.
In dat geval raden we je aan om je datalimiet in My Vodafone te verhogen. Of koop een extra databundel om te blijven bellen, appen en sms’en via het 4G netwerk in dat desbetreffende land.
In landen waar 2G en 3G wel nog actief is, kan je wel blijven bellen en sms’en als je databundel op is. In Nederland blijft 2G voorlopig sowieso beschikbaar tot eind 2024.
Eén minuut bellen via het mobiele netwerk wordt altijd afgerekend als één minuut bellen, ongeacht of je belt via 2G, 3G, 4G of 5G. Dus niet in MB’s. Dit zie je ook zo terug op je factuur en in My Vodafone bij je verbruik.
IMS Services
Noodnummers bellen Wil je via Wifi een noodnummer zoals 112 bellen? Dan schakelt je toestel automatisch over naar het mobiele 2G of 3G netwerk. Je bent namelijk verplicht om je locatiegegevens mee te sturen wanneer je een noodnummer belt en dat kan niet via WiFi bellen. Heeft ons mobiele netwerk tijdelijk geen dekking? Geen zorgen. Je toestel schakelt dan automatisch over naar het netwerk van een andere provider.
Ik krijg een melding van IMS Service over noodoproepen Het kan zijn dat de IMS melding in beeld komt. In de IMS melding zie je het volgende staan: "noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking ". Als Bellen over WiFi in je telefoon aan staat, krijg je deze melding. Vodafone is verplicht je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Deze melding ontvang je ook wanneer je de functie Bellen over WiFi in je toestel hebt aanstaan, én je telefoon maakt verbinding met een WiFi-netwerk.
Ik wil de IMS Service melding uitzetten Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen. Vodafone kan dit niet voor jou doen omdat het een toestelinstelling is. Uiteraard is dit wel op eigen risico en is Vodafone niet aansprakelijk voor eventuele problemen die hieruit ontstaan.
Update 01-12-2020: Het kan zijn dat het niet meer mogelijk is om deze melding uit te schakelen is. Dit is software en toestelafhankelijk.
Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. Houd er verder rekening mee bij een iPhone dat wanneer je het alarmnummer belt, het gesprek via het mobiele netwerk wordt geleid: indien beschikbaar! Gaat de call via WiFi, dan wordt de locatievoorziening van je toestel gebruikt, ook als je dit uitgeschakeld hebt. Wij raden aan bij noodgevallen gewoon je mobiele netwerk te gebruiken.
Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.
Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven.
Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up.
Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm.
Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken.
Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.
Toestelinstellingen voor VoLTE
Je toestel instellen voor WiFi bellen Voor het bellen via 4G hoef je verder niets te veranderen. Je telefoon instellen voor Bellen via WiFi doe je zo:
Android 1. Open de telefoonapplicatie (Het groene bel-knopje) 2. Ga naar instellingen 3. Selecteer Bel via WiFi: Aan 4. Daarna kies je bij Voorkeur WiFi of Voorkeur mobiele netwerk voor: Voorkeur mobiele netwerk.
Een andere optie is: 1. Ga naar je beginscherm 2. Veeg van bovenaan naar beneden. Hierdoor komt er een menu naar beneden geschoven 3 Veeg van rechts naar links 4 Zet bellen via WiFi aan.
Vodafone Smart Ultra 7 1. Ga naar Call+ 2. Klik rechts op opties (3 bolletjes) 3. Ga naar Instellingen 4. Ga naar Oproepinstellingen 5. Ga naar Bellen via WiFi en klik deze optie aan 6. Je ziet nu bovenin je scherm dat 'Bellen via WiFi' is ingeschakeld
iPhone Vanaf 29-03-2018 staat Wifi bellen standaard aan op Apple toestellen met iOS 11.3 of hoger. Hierdoor hoef je dus geen instellingen meer aan te passen en maak je direct gebruik van Bellen via WiFi. Een uitzondering hierop is de iPhone 5s/c. Deze ondersteunt namelijk géén 4G waardoor we geen overdracht kunnen doen van het WiFi naar het mobiele netwerk. Dit zou namelijk kunnen leiden tot een verbroken verbinding. Uiteraard kun je als gebruiker hier wel handmatig voor kiezen, om in specifieke gevallen je indoor dekking alsnog te verbeteren.
Op deze manier schakel je de iPhone handmatig in voor Bellen via WiFi:
Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Bellen via wifi' en zorg dat 'Bellen via wifi' ingeschakeld is.
Start de iPhone opnieuw op.
Maak verbinding met een ander wifinetwerk. ...
Schakel 'Bellen via wifi' uit en weer in.
Het instellen van Bellen over 4G voor Apple:
Ga naar instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data.
Klik op 'Schakel 4G in'
Klik vervolgens op 'Gesprekken en data'
Zodra er een vinkje verschijnt, kun je na één werkdag bellen via het 4G Netwerk.
Het instellen van Bellen over 4G voor Android:
Ga naar instellingen > Verbindingen > mobiele netwerken > Bellen via 4G
Zet de schakelaar aan.
[Update 22-7-2019] Bellen over 4G en Wifi met de Xiaomi Mi 9 Gebruikers met een Xiaomi Mi 9 kunnen nu na het bijwerken van de laatste Vodafone software gebruik maken van Bellen via 4G en Wifi. De PDF-bijlage in dit bericht is nu ook bijgewerkt met deze informatie. Let op: alleen de Vodafone Software is geschikt. Deze herken je aan de “VF” in de software versie, bijvoorbeeld V10.2.7.0.(PFAEUVF).
Bellen via WiFi lukt niet..
Waarom zie ik geen WiFi Bellen in mijn scherm? Omdat het toestel over het algemeen zelf kiest wanneer het overschakelt naar WiFi Bellen.
Mijn firewall blokkeert bellen via WiFi, welke poort(en) gebruiken jullie? De verbinding verloopt via UDP poorten 500 en 4500. Zorg ervoor dat je firewall deze poorten niet blokkeert.
Ik ben in het buitenland, waarom werkt het niet? Vanuit het buitenland ondersteunen we Bellen via 4G en/of WiFi nog niet. Je gesprek verloopt daarom automatisch via 2G of 3G.
Mijn router/modem maakt gebruik van een buitenlandse alternatieve DNS, levert dat problemen op? Er wordt een controle uitgevoerd op het source IP. Je moet dus een Nederlands IP-adres hebben om Bellen via WiFi te gebruiken.
Het lukt niet om Bellen via 4G en/of WiFite gebruiken met mijn prepaid aansluiting, hoe kan dat? Inmiddels zou je met prepaid ook gebruik moeten kunnen maken van deze dienst. Mits je hiervoor het geschikte toestel hebt, uiteraard.
Deel jouw ervaringen!
Heb je vragen over WiFi- en/of 4G-bellen of wil je jouw ervaringen delen?
Stel je vraag en open je eigen topic. Voor specifieke technische problemen waar de Community ook geen antwoord op heeft, bel je met 1201. Vraag dan naar de Network Crew (tijdens kantoortijden).
Wil je op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen rondom Bellen via WiFi? Volg dan dit topic. Zodra er een update is, plaatsen we deze hier. Wil je direct een melding krijgen als er nieuws is? Abonneer je dan op dit topic door rechtsboven bij "Opties" op "Abonneren" te klikken. Je ontvangt dan een e-mail als er een update is. Ben je nog geen lid van onze Community?Maak dan eerst een account aan.
Ik heb binnen de Google play store met als zoekargument 'Vodafone' een App gevonden genaamd Wifi calling waarmee ik kan wifi-bellen via het Vodafone-netwerk met een toestel dat nog niet op de Vodafone-lijst staat. De App behoudt zich het recht voor dat het (nog) niet op ieder toestel werkt en gewoon een kwestie van proberen is. Bij mijn Motorola Moto G5 werkt het in ieder geval wel.
Dat is fijn om te horen N.N. Hopelijk helpt deze app andere ook waarbij het toestel nog niet ondersteund. Goede tip! 🙂 Op dit moment is het nog niet bekend wanneer het uitgerold wordt voor de Moto G5
Marc- wrote: [update 25-7-2018] Bellen over 4G met een Sony Xperia XA2: Sony Xperia XA2 bezitters kunnen met de laatste software update nu ook bellen via 4G.
Wanneer verwachten jullie ondersteuning voor meer Sony telefoons zoals bijv. de XZ Premium?
Hey Steven, ik heb zojuist gesproken met de support afdeling van Oneplus (ik heb een Oneplus 6) en zij melden ook dat ze VoLTE wel ondersteunen en ook op zoek zijn om het verder uit te rollen naar andere gebieden. Als Vodafone hetzelfde doel heeft waar loopt zoiets dan op spaak? Het lijkt erop dat jullie hetzelfde willen.
Dit kan een stukje software etc zijn VincentJ Daarnaast wordt dit eerst aar branded toestellen uitgerold om vervolgens naar de non branded toestellen te gaan. Hierin is gekozen voor de toestellen die door ons aangeboden / verkocht worden.
[Update 24-8-2018] Bellen over WiFi en 4G met een Nokia 7 Plus: Nokia gebruikers met een 7 Plus konden al gebruik maken van bellen over 4G. Sinds heden is bellen via WiFi ook weer volledig actief.
VincentJ wrote: Hey Steven, ik heb zojuist gesproken met de support afdeling van Oneplus (ik heb een Oneplus 6) en zij melden ook dat ze VoLTE wel ondersteunen en ook op zoek zijn om het verder uit te rollen naar andere gebieden. Als Vodafone hetzelfde doel heeft waar loopt zoiets dan op spaak? Het lijkt erop dat jullie hetzelfde willen.
VincentJ wrote: Hey Steven, ik heb zojuist gesproken met de support afdeling van Oneplus (ik heb een Oneplus 6) en zij melden ook dat ze VoLTE wel ondersteunen en ook op zoek zijn om het verder uit te rollen naar andere gebieden. Als Vodafone hetzelfde doel heeft waar loopt zoiets dan op spaak? Het lijkt erop dat jullie hetzelfde willen.
Is er al meer bekend over het VoLTE in combinatie met de OnePlus 6? Ik merk dat ik best vaak internet gebruik tijdens het bellen en dat lukt niet echt. Of zijn daar andere mogelijkheden voor?!
Ik heb een Nokia 8 128gb versie unbranded is daar al over duidelijk wanneer de vowifi beschikbaar komt volgens de fabrikant zou hij het moeten ondersteunen.
Heier spreek een Finse gebruiker dat zowel volte als vowifi bij hem werken op het Finse Elisa netwerk. Wanneer gaat vowifi werken in Nederland voor de Nokia 8 de 7 supporter jullie al
[Update 22-9-2018]Bellen over WiFi en 4G met de iPhone Xs en Xs Max iPhone gebruikers met een iPhone Xs en Xs Max kunnen gebruik maken van zowel bellen via 4G als via WiFi. Het overzicht in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.
Ik wilde even meedelen dat sinds ik de Android Pie (9.0) Stable update op mijn OnePlus 6 heb gezet het bellen over wifi en 4g prima werkt. Inclusief nummerweergave van inkomende oproepen. Je moet alleen wel even deze handleiding volgen om het opnieuw te activeren.
Helaas werkt WiFi bellen niet bij mij en ben er eens voor gaan zitten om uit te zoeken hoe dit komt. Eerst alle stappen doorlopen die op dit forum te vinden zijn
Ik krijg zie geen service indien ik binnenshuis geen dekking heb maar wel WiFi.
Ik woon in Nederland en het werkt thuis niet Mijn iPhone is model SE met IOS12 (16A366) Ik kan wifi bellen in en uitschakelen. (vf nl 33.0) Ik heb een goede WiFi verbinding. Geprobeerd met optie WiFi assistentie uit en ingeschakeld Ik heb een nederlandse DNS ingesteld (meerdere geprobeerd) Iphone na elke wijziging uit en aan gezet. Vliegtuig modus aan / uitgezet.
Daarna aan de slag gegaan met de volgende controle Poorten 500 en 4500 staan open op de firewall adres epdg.epc.mnc004.mcc204.pub.3gppnetwork.org is bereikbaar
Mbv Wireshark heb ik de verbinding tussen mijn iPhone en epdg.epc.mnc004.mcc204.pub.3gppnetwork.org (109.39.144.148) geanalyseerd. De verbinding komt op zowel poort 500 en 4500 tot stand
Enig idee of de Blackberry Key2 binnenkort VOWiFi zal ondersteunen op het Vodafone netwerk? Ik heb thuis vrijwel geen ontvangst. Femtocel gehad, maar die wordt niet meer ondersteund. Met de iPhopne werkte het prima, maar met de Blackberry niet meer. De KeyOne ondersteunde het blijkbaar wel. Ligt het aan de telefoonleverancier of aan Vodafone of dit wordt ondersteund?
[Update 13-10-2018] Bellen over WiFi en 4G met de Samsung J4+, A7, J6+ (2018), Note 9 en J6 (2018) Samsung gebruikers met een J4+, A7, J6+ (2018), Note 9 of J6 (2018) kunnen gebruik maken van zowel bellen via 4G als via WiFi. De pdf bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.
[Update 16-10-2018] Bellen over WiFi en 4G met de Nokia 7.1 Gebruikers met een Nokia 7.1 kunnen gebruik maken van zowel bellen via 4G als via WiFi. De pdf bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.
Ik was heel blij met mijn femtocel. Deed het heel goed. Zonder heb ik op de begane grond namelijk geen ontvangst. (Ook al woon ik in de randstad...) Heel vervelend om nu nog geen ontvangst te hebben. Tot een week of anderhalf geleden. Toen stopte mijn femtocel ineens met werken en sindsdien dus geen ontvangst meer... Gelukkig van werk nog een KPN simkaart, die lukt het iets beter te doen. Even gegoogled. Gelukkig wordt nu ook VoWiFi ondersteund door Vodafone en ondersteunt mijn OnePlus 5 dit ook....! Dacht ik.... Maar helaas... Vodafone ondersteunt VoWiFi op de One0lus toestellen nog niet.... Dus vooralsnog ga ik er met de nieuwe ontwikkelingen bij Vodafone heel hard op achteruit. Erg slecht van Vodafone dat de femtocelllen niet meer lijken te werken terwijl het alternatief nog nauwelijks beschikbaar is...
bmns wrote: Helaas werkt WiFi bellen niet bij mij en ben er eens voor gaan zitten om uit te zoeken hoe dit komt. Eerst alle stappen doorlopen die op dit forum te vinden zijn
Ik krijg zie geen service indien ik binnenshuis geen dekking heb maar wel WiFi.
Ik woon in Nederland en het werkt thuis niet Mijn iPhone is model SE met IOS12 (16A366) Ik kan wifi bellen in en uitschakelen. (vf nl 33.0) Ik heb een goede WiFi verbinding. Geprobeerd met optie WiFi assistentie uit en ingeschakeld Ik heb een nederlandse DNS ingesteld (meerdere geprobeerd) Iphone na elke wijziging uit en aan gezet. Vliegtuig modus aan / uitgezet.
Daarna aan de slag gegaan met de volgende controle Poorten 500 en 4500 staan open op de firewall adres epdg.epc.mnc004.mcc204.pub.3gppnetwork.org is bereikbaar
Mbv Wireshark heb ik de verbinding tussen mijn iPhone en epdg.epc.mnc004.mcc204.pub.3gppnetwork.org (109.39.144.148) geanalyseerd. De verbinding komt op zowel poort 500 en 4500 tot stand
Heb je onder de opties ook bellen over 4g/ wifi aangezet ? Dit staat bij instellingen -mobiele netwerk -opties. De optie wifi assistentie is staat hier los van en zorgt ervoor dat als deze aan staat en het netwerk sterker is dan het Wifi netwerk, hij automatisch over gaat ok het netwerk.
Steven wrote: Heb je onder de opties ook bellen over 4g/ wifi aangezet ? Dit staat bij instellingen -mobiele netwerk -opties. De optie wifi assistentie is staat hier los van en zorgt ervoor dat als deze aan staat en het netwerk sterker is dan het Wifi netwerk, hij automatisch over gaat ok het netwerk.
Zou je eens contact kunnen opnemen met mijn collega's zodat zij kunnen controleren of bij ons in het systeem alles goed staat? Excuus ik had over de bijlage heen gekeken bmns En kun je eens controleren of je de laatste software hebt?
Steven wrote: Zou je eens contact kunnen opnemen met mijn collega's zodat zij kunnen controleren of bij ons in het systeem alles goed staat? Excuus ik had over de bijlage heen gekeken bmns En kun je eens controleren of je de laatste software hebt?
@steven Bedankt, Hoe kan ik de collega’s bereiken?
Mijn iPhone is model SE met IOS12 (16A366) Ik kan wifi bellen in en uitschakelen. (vf nl 33.0)
Steven wrote: Heb je onder de opties ook bellen over 4g/ wifi aangezet ? Dit staat bij instellingen -mobiele netwerk -opties. De optie wifi assistentie is staat hier los van en zorgt ervoor dat als deze aan staat en het netwerk sterker is dan het Wifi netwerk, hij automatisch over gaat ok het netwerk.
Bij wie moet je zijn voor de netwerk crew hier is bereik helemaal niets, en bellen via wifi staat wel aan, maar bereik en 4G in huis is noppes om het netjes te verwoorden. Ik ben ook wegens me revalidatie en ziekenhuisbehandelingen niet of nauwelijks te bereiken, ze krijgen vaak te horen toestel is buiten bereik.
Steven wrote: Heb je onder de opties ook bellen over 4g/ wifi aangezet ? Dit staat bij instellingen -mobiele netwerk -opties. De optie wifi assistentie is staat hier los van en zorgt ervoor dat als deze aan staat en het netwerk sterker is dan het Wifi netwerk, hij automatisch over gaat ok het netwerk.
Bij wie moet je zijn voor de netwerk crew hier is bereik helemaal niets, en bellen via wifi staat wel aan, maar bereik en 4G in huis is noppes om het netjes te verwoorden. Ik ben ook wegens me revalidatie en ziekenhuisbehandelingen niet of nauwelijks te bereiken, ze krijgen vaak te horen toestel is buiten bereik.
Beterschap xGarfieldx . Problemen met bereikbaarheid zijn extra vervelend in jouw situatie. Hopelijk kan Vodafone het probleem snel voor je oplossen.
Het probleem met WiFi bellen ligt niet aan de klant maar aan de zijde van Vodafone want de verbinding wordt (in mijn situatie) wel opgezet.
Ik kom er nu pas achter waarom mijn SignaalPlus het niet meer doet. Erg jammer want ik kan nu thuis niet bellen aangezien mijn 4G bereik (en 3G ook overigens) niet voldoende is.
Is er een manier om bellen over WiFi aan de praat te krijgen op een HTC10? Of gaat Vodafone nu een nieuw toestel toesturen...? 😉
Signaalplus is inderdaad uitgefaseerd sinds begin oktober. Zie ook dit topic.
Hiervoor hebben wij de optie bellen over Wi-FI uitgerold. Ik heb heel even de lijst gecontroleerd maar ik zie dat de HTC10 (nog) niet de optie bellen over WI-fi/ 4G heeft. Ik durf helaas niet te zeggen of deze optie er gaat komen.
DaanD wrote: Ik kom er nu pas achter waarom mijn SignaalPlus het niet meer doet. Erg jammer want ik kan nu thuis niet bellen aangezien mijn 4G bereik (en 3G ook overigens) niet voldoende is.
Is er een manier om bellen over WiFi aan de praat te krijgen op een HTC10? Of gaat Vodafone nu een nieuw toestel toesturen...? 😉
Vodafone gaat zeggen we bieden diverse toestellen aan die 4G bellen / WiFi bellen ondersteunen. En daarmee is voor hun de kous af dus als klant ben je simpelweg de dupe. Je zoekt het maar uit daar komt het op neer.
DaanD wrote: Ik kom er nu pas achter waarom mijn SignaalPlus het niet meer doet. Erg jammer want ik kan nu thuis niet bellen aangezien mijn 4G bereik (en 3G ook overigens) niet voldoende is.
Is er een manier om bellen over WiFi aan de praat te krijgen op een HTC10? Of gaat Vodafone nu een nieuw toestel toesturen...? 😉
Vodafone gaat zeggen we bieden diverse toestellen aan die 4G bellen / WiFi bellen ondersteunen. En daarmee is voor hun de kous af dus als klant ben je simpelweg de dupe. Je zoekt het maar uit daar komt het op neer.
Ja precies, in andere landen werkt bellen over wifi gewoon op een HTC10, maar het moet Vodafone natuurlijk niet teveel moeite kosten om hun klanten te behouden. Als in het centrum van Utrecht het al niet voor elkaar krijgen normaal bereik te verzorgen...
@CJM, op dit moment is alleen de HTC U11 officieel geschikt voor bellen via VoLTE, helaas niet voor bellen via VoWiFi. Over de HTC U11+ is op dit moment geen officiële informatie m.b.t. VoWiFi en VoLTE via Vodafone NL bekendgemaakt. Zodra daar meer informatie over komt zal ik of een van mijn collega moderators dit uiteraard op het Forum vermelden.
@atttze, dat is inderdaad mogelijk, ook zie ik vaker terug dat het met sommige OnePlus toestellen gewoon werkt. Maar officieel ondersteunen we het nog niet en is het niet volledig getest. Het kan dus gebeuren dat het bij een update van ons netwerk of van het toestel het niet meer zal werken. Maar laten we hopen dat het gewoon blijft werken! 🙂
Een maandje geleden kwam ik erachter dat mijn Signaalplus het helaas niet meer deed. Die had ik nodig om in huis beter bereik te krijgen. Dus sinds 1 oktober waardeloos bereik in huis.
Ik had moeite om VoWiFi aan de praat te krijgen. Eerder had dat wel probleemloos gewerkt. Vandaag had ik een goede ingeving. Ik had een tijd terug op mijn TP-Link switch opties aangezet om Denial of Serivce aanvallen tegen te gaan. Deze zojuist uitgezet en voila! VoWiFi werkt weer. Wellicht hebben anderen daar ook wat aan.
Steven Op zich kan Google Pixel 3 (XL) wel wifi-bellen. Betekent dit dat de provider/Vadafone DAARNAAST ook iets extra's moet aanpassen voordat wifi-bellen-geschikte toestellen op jullie netwerk werken? Zo ja, hebben jullie een planning welke toestellen wanneer geaccepteerd gaan worden? Dat is wel zo handig voor vee mensen die bijvoorbeeld gaan verlengen bij jullie en een nieuwe telefoon gaan kiezen. Ik woon op IJburg, een wijk waar honderden huishoudens binnen geen bereik hebben.
[Update 27-11-2018] Bellen over WiFi en 4G met de Huawei Mate 20 (ook de Pro en Lite) en de Samsung A6 Gebruikers met een Huawei Mate 20 (ook de Pro en Lite) en de Samsung A6 kunnen gebruik maken van zowel bellen via 4G als via WiFi. De pdf bijlage in het eerste bericht van dit topic is daarop bijgewerkt.
Apple heeft op 9 september de langverwachte iPhone 16-serie onthuld! Er
komen vier varianten op de markt: de iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone
16 Pro en iPhone 16 Pro Max. Benieuwd naar de nieuwste sp...