Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Alle ins en outs van Red Together

 

Met Red Together deel je samen één grote databundel met vrienden of familie. Daarnaast kunnen alle gekoppelde aansluitingen onbeperkt bellen en SMS'en. Ben je als Beheerder ook Ziggo klant en heb je al Non-Stop Dubbele data? Dan verdubbelt je bundel nog een extra keer! Bovendien krijg je € 2,5 korting op alle Red Together Extra abonnementen in je Red Together groep. 


In onderstaand topic vind je algemene informatie over de tarieven, voorwaarden en uitleg over de databundel. Heb je een vraag over het instellen en activeren van de groep? Of zoek je informatie over de Pauzeknop? Bekijk dan dit topic.


Veel gestelde vragen


Hoe kan ik een Red Together aanschaffen?
Red Together en Red Together Extra zijn verkrijgbaar via onze webshop, Vodafone winkels of telefonische verkoopafdeling via 0800-0200 056. Heb je op dit moment een ander abonnement en wil je overstappen naar Red Together? Dat kan heel eenvoudig via My Vodafone. Als er eerst een contractoverdracht moet plaatsvinden, kan dat via deze pagina.

 

Hoe kan ik een Red Together groep creëren?
Wanneer je minimaal één Red Together én Red Together Extra onder je contract hebt staan. Je activeert een Red Together groep met één druk op de knop via My Vodafone of de My Vodafone app. Je ontvangt een notificatie en als je daarop klikt is de Red Together groep geactiveerd.


Wie is de beheerder?
Degene die als eerste een My Vodafone account aanmaakt of de My Vodafone app update en de groep activeert, is de beheerder van de Together groep. Dit kan iedereen zijn met een Together of Together Extra abonnement binnen hetzelfde klantnummer. De beheerrechten zijn gekoppeld aan de groep en kunnen niet worden overgedragen. Verlaat de beheerder de groep dan behoudt hij alle rechten.

Hoe kan ik de beheerder wijzigen?
Het is niet mogelijk om zelf in My Vodafone de beheerder te wijzigen. Wil je een andere Beheerder? Start dan een eigen groep met een nieuwe Beheerder. Dit moet via een contractswijziging, die onze klantenservice voor je regelt.


Hoe kan ik de Red Together groep deactiveren?
Als beheerder zet je bij Instellingen andere groepsleden op ‘uit’. Ze worden dan aan het einde van de maand niet meer gerekend tot de groep. Eventueel verkregen voordelen komen dan voor dit groepslid te vervallen. Het groepslid is dan nog wel zichtbaar in My Vodafone en kan nog gebruikmaken van de diensten van Vodafone. Bij minder dan twee overgebleven Red Together (Extra) abonnementen wordt de Red Together groep opgeheven en vervallen de voordelen aan het einde van de maand.


Moet iedereen die in een groep zit familie zijn?
Nee hoor. Een Red Together groep kan uit maximaal 5 groepsleden bestaan. Dat betekent niet dat je allemaal op hetzelfde adres hoeft te wonen. Uitwonende kinderen of opa en oma zijn ook gewoon welkom in een Red Together groep. Om te profiteren van de voordelen van Red Together is de enige voorwaarde dat de Red Together abonnementen van je groep aan hetzelfde klantnummer zijn gekoppeld. Dat regel je eenvoudig met een contractoverdracht via My Vodafone. Ook het wijzigen van het abonnement naar een Red Together kan je zelf via My Vodafone.

Ik heb geen abonnement van Vodafone, kan ik de beheerder zijn van mijn Red Together?
Dit is niet mogelijk. Om beheerder te zijn moet je dus een Red Together of een Red Together Extra abonnement hebben.


Hoe weet ik wat ik in de Together groep verbruik?
De beheerder en de groepsleden kunnen in My Vodafone zien (desktop en app) wat de gezamenlijke databundel is en wat het totale verbruik van de groep is in die maand. Enkel de beheerder kan Instellingen wijzigen!


Gezamenlijke databundel - limiet en extra Data BloX


Hoe weet ik dat ik mijn limiet heb bereikt?
Zodra 80% van de gezamenlijke datapot is verbruikt krijgt de beheerder een notificatie.
Zodra 100% van de gezamenlijke datapot is verbruikt krijgen de beheerder en alle groepsleden een notificatie. Alleen de beheerder kan dan een data BloX aansluiten.

Wat kan ik doen als de gezamenlijke databundel op is?
Wanneer de gezamenlijke databundel verbruikt is, kun je als beheerder de BloX Together data toevoegen aan de databundel.
Je hebt de keuze uit:

5 GB: € 25
10 GB: € 40
20 GB: € 60

Red Together Extra abonnementen kunnen géén gezamenlijke Data BloX afsluiten. Zij kunnen wel de individuele BloX afsluiten. Let op: De kosten hiervan zijn voor de contracthouder.

Kan ik alle data BloX delen met mijn Red Together groep?
Je kan alleen de BloX Together data (5, 10 of 20 GB) delen met de andere groepsleden. De overige BloX zijn alleen voor individueel gebruik en tellen niet mee in de gezamenlijke databundel.

Welke bundel wordt als eerste verbruikt als de Together Extra aansluiting een extra data BloX aansluit?
De individuele bundels worden altijd als eerste verbruikt. Is deze op? Dan wordt pas de algemene databundel gebruikt.

Hoe weet ik of mijn data is verdubbeld?
Heb je een Red Together afgesloten en heb je nog minimaal één Red Together abonnement? Dan verdubbelen we automatisch je data als je dit deelt met andere groepsleden. Deze data komt dan in de gezamenlijke databundel. De data die daar wordt weergegeven is het aantal GB ná verdubbeling.

Over het persoonlijke data tegoed


Hoe stel ik het persoonlijk data tegoed in?
Het persoonlijk data tegoed is door de beheerder gemakkelijk in te stellen via My Vodafone. Selecteer het groepslid en kies de maximale hoeveelheid data. Je hebt vooralsnog de keuze uit de volgende mogelijkheden: 1 GB, 2 GB, 5 GB,10 GB, 20 GB, 30 GB, 50 GB, 60 GB, 70 GB, 80 GB, 90 GB, 100 GB, 110 GB, 120 GB, 130 GB, 140 GB of 150 GB. Zodra de gebruiker 100% van het data tegoed heeft bereikt, sturen we de beheerder én het geselecteerde groepslid een notificatie via sms.

Moet ik het persoonlijk data tegoed iedere maand opnieuw instellen?
Het data tegoed blijft iedere maand hetzelfde ingesteld zolang je dit niet wijzigt. Je kan het data tegoed wijzigen of uitzetten op ieder gewenst moment. Je nieuwe data tegoed start dan op de eerste dag van de nieuwe maand.

Wat gebeurt er als een groepslid de limiet van het persoonlijk data tegoed bereikt?
Wanneer een groepslid 100% van het persoonlijk data tegoed heeft bereikt, sturen we de beheerder én het geselecteerde groepslid een notificatie via sms. Het geselecteerde groepslid kan gewoon blijven internetten. De beheerder kan besluiten om de Pauzeknop aan te zetten om de datasnelheid voor deze gebruiker in NL en de EU te beperken. Die kan op elk gewenst moment door de beheerder aan- en uit gezet worden.

 

Red Together in combinatie met Ziggo

 

Ik combineer Vodafone & Ziggo en ontvang Non-stop gratis extra’s. Welke voordelen krijg ik dan als ik een Red Together groep creëer?
Als je Vodafone & Ziggo combineert, ontvang je Non-stop gratis extra’s:

* Dubbele data op alle Red Together abonnementen die op hetzelfde adres geregistreerd staan
* €5 korting op alle Red Together abonnementen die op hetzelfde adres geregistreerd staan. Niet op de Red Together Extra.
* Een gratis TV-pakket naar keuze (Movies & Series, Sport Totaal of Kids)
* Een gratis Veilig online pakket, waarmee je tot 20 apparaten kan beveiligen

Kijk hier voor meer informatie over de Non-stop gratis extra's.

Ik combineer Vodafone & Ziggo en ontvang non-stop gratis extra’s. Krijg ik dan nogmaals dubbele data als ik een Red Together groep creëer?
Ja, je krijgt dubbele data wanneer je Vodafone en Ziggo combineert (50 GB naar 100 GB), én je krijgt dubbele data wanneer je jouw Red Together data deelt met andere Red Together (Extra) groepsleden (100 GB naar 200 GB).

Zelf heb ik geen Ziggo, maar mijn familielid dat op een ander adres woont en bij mij op het contract zit wel. Als we dan een Red Together groep vormen krijgen we dan ook de non-stop extra’s?
Nee, dat is niet het geval. De match voor de Non-stop extra’s wordt gemaakt op het adres voor Ziggo én dat van de Vodafone contracthouder. Alleen wanneer die gelijk zijn krijg je Non-stop extra’s.

 

Overige vragen


Ik heb nog een abonnement met toestellening en wil graag deelnemen aan Red Together. Kan dat?
Als je nog een abonnement met toestellening hebt, moet deze eerst afbetaald zijn. Pas dan kunnen we het contract overzetten naar een Red Together en onderdeel maken van een Red Together groep. Neem contact op met de klantenservice voor het afbetalen van je toestellening.

Ik wil de Red Together groep verlaten. Hoe werkt dat?
Als je een Red Together groep wilt verlaten kan je dit aangeven in de My Vodafone app. De beheerder kan jouw account op ‘uit’ zetten, waardoor je geen onderdeel meer uitmaakt van de groep. Je bent nog wel zichtbaar in het overzicht omdat je nummer onder hetzelfde klantnummer valt.

Ik ben de beheerder van de Red Together en zeg mijn contract op. Wat gebeurt er dan met de Red Together groep?
Wanneer er 2 of meer abonnementen binnen de Red Together overblijven, verandert er niets: je blijft dan nog steeds beheerder van Red Together. Je hebt dan de mogelijkheid om via de My Vodafone app alle abonnementen te beheren. De voordelen blijven in stand (op basis van de nog aangesloten abonnementen. Bij 2x Extra verdwijnt bijvoorbeeld wel de gezamenlijke databundel. Indien de Red Together groep uit 2 abonnementen bestond en je jouw contract opzegt, vervalt hiermee de Red Together groep (en de voordelen) omdat er slechts één abonnement overblijft.

Voor datagebruik in het buitenland bestaat een ‘Fair Use Policy’. Geldt dit ook voor Red Together?
De Fair Use Policy die geldt voor individuele abonnementen, geldt ook voor Red Together data. Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 40 GB per sim per maand. Kijk hier voor meer informatie over de Fair Use Policy.

 

Heb je nog meer vragen of wil je graag Red Together afsluiten? 


< Zo werkt Red Together >

 

184 Reacties
Wizkitt

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat een top punt weer bij vodafone, wat nou TOGETHER. ben anderhalf uur aan het bellen (op dit moment in de wacht) sommige mensen weten niet eens dat het bij Vodafone er is andere zeggen dat het in de pijp lijn zit andere dat het een gerucht is, ben nu met iemand aan de lijn dit zegt dat ik alle nummers op mijn naam moet hebben pfff om gek van te worden. Zal toch raar zijn dat je dadelijk als vader je abb van je vrouw en van je zoons op je naam moet hebben om TOGETHER te hebben die van me zoons snap ik nog maar die van mijn vrouw !!!!!

Vodafone SNAPPEN JULLIE zelf dan niet dat je eerst aan jullie mensen moet vertellen wat je verkoopt voor dat je iets aan de consument gaat slijten.

Ben inmiddels ander half uur veder (als je dan geen hart voor VODAFONE hebt) en heb nog niets, een hoge bloeddruk accounts toe gevoegd om dat dat moest, maar nog steeds niet wat ik wou. Ik weet wel volgende keer kijk ik wel een deurtje veder en ik hoop dat dat meerdere mensen doen, hoe goed Vodafone vroeger was hoe slecht en vervelend het nu is.

schaam jullie
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Wizkitt ,
Dit is een heel nieuw abonnement en ben al aan het zoeken gegaan maar deze info is nog niet terug te vinden op de website van Vodafone. Wel het abonnement maar verder nog niets aan info, jammer genoeg. Echter, Serkan heeft hier het een en ander al geplaatst en zie daar deze info:

Moet iedereen die in een groep zit familie zijn?
Nee hoor. Een Red Together groep kan uit maximaal 5 groepsleden bestaan. Dat betekent niet dat je allemaal op hetzelfde adres hoeft te wonen. Kinderen die het huis uit zijn of ergens anders staan ingeschreven, ooms, tantes of opa’s en oma’s kunnen ook gewoon bij Red Together komen. Het maakt eigenlijk niet uit met wie jij straks een groep vormt, maar alle groepsleden staan straks wel op het contract van de beheerder.

Ik heb geen abonnement van Vodafone, kan ik de beheerder zijn van mijn Red Together?
Je kunt alleen de beheerder zijn van jouw Red Together groep, indien de contracten van jouw groepsleden op jouw naam staan en door jou worden betaald.


Daar staat dat je de Together kan aanmaken maar dan moet wel iedereen op jouw naam staan. Zoals je zegt, kinderen en vrouw (goed, voor deze keer dan) is nog te begrijpen, maar een contract afsluiten op jouw naam voor je tante, ooms, opa's en/of oma's gaat toch eigenlijk best wel een beetje ver. Een leuk abonnement maar wel eentje om heel goed over na te denken, denk ik :wink:. Overigens is niet alleen Vodafone daar heel vreemd in, ook een andere provider heeft een hele vreemde constructie gemaakt om korting te krijgen (die mogen alleen mensen die op hetzelfde adres wonen extra korting geven). Eigenlijk is Vodafone dan nog breder voor de klanten maar om een contact op jouw naam te nemen voor anderen?!

Ik ben heel benieuwd hoe je uit je gesprek komt en wat je ervaring is. Waarschijnlijk ben je een van de eerste die hier mee komt en in aanraking komt met Vodafone en dus ook nieuw voor mij. Wil je dat hier nog melden? Zou mooi zijn, dan kunnen andere klanten er ook van leren en ik ook 🙂

Succes in ieder geval en toch hoop ik dat je er straks wel blij mee bent want het is best een leuke abonnement vorm.
Wizkitt

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ben nog steeds aan het bellen ?! het gaat niet alleen om de constructie, maar om hoe je wordt behandeld en wat de mensen van VODAFONE weten en vooral niet weten !!!??

ben al meer dan 2 uur aan het bellen !!!!!

om iets om te zetten dat is niet normaal toch
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Zoals je zegt, het is natuurlijk niet normaal dat je zo lang moet wachten op informatie. Maar een nieuw abonnement is altijd even wennen en ik denk dat dit dan ook het probleem is. Zou zeggen, probeer het anders ook eens via My Vodafone om met de klantenservice te chatten in de app en/of via je browser (via deze weg heb je "vaker" sneller contact en antwoord). Je kunt het er in ieder geval bij naast proberen 🙂

Laten we hopen dat ze je snel kunnen helpen.
Wizkitt

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
nou ben klaar met bellen, had een jongen man aan de lijn die van voor niet wist dat die van achter leefde maar goed 2:15 uur veder, er is iets veder. nu maar hopen dat het goed is ???!!

ben er bang voor, kan nu al zien dat het niet helemaal klopt, maar heb nu even n iet de pfff meer om te bellen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Wizkitt ,
Begrijp dat als het niet goed is dat je na zo'n lange tijd geen zin meer hebt om nog contact op te nemen. Neem even een kopje koffie en probeer het dan even via My Vodafone. Daar kan je chatten, dat gaat misschien een stuk makkelijker en dan kan je aangeven wat er niet klopt. Zou natuurlijk nog vervelender zijn als dat wat niet klopt in de weg komt te staan voor dit abonnement.

Rustig blijven... Koffie drinken.... Diep ademhalen.... en dan nog eens proberen 🙂
Kan wel zo makkelijk en met een grapje zeggen, maar snap je frustratie wel hoor!!
Peter Geerlink

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
is het ook mogelijk om een lopende red abbonement om te laten zetten naar red together en de 2 vodafone sim only abb. van de kinderen ook om te zetten
Wizkitt

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Alles is mogelijk maar neem er wel de tijd voor, een uur of 2. En is het nog niet goed. Pfff niet normaal. Ben er wel een beetje klaar mee .doffe ellende vodafone
Wizkitt

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En je kan allemaal we zeggen dat het nieuw is en dat het wennen is en dat ik de klant rustig moet blijven, maar jullie bieden iets aan en ik de klant belt daarover om informatie of om het product af te nemen dan kan het nooit zo zijn dat die daar de dupe van moet worden.

Het zelfde als dat je in een nieuw vliegtuig stapt en de piloot zegt even wenen weet nog niet zo goed hoe alles werkt , rust koffie drinken dan kan ik alle knoppies leren kennen en weet ik over een paar uur hoe die vliegt
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wizkitt
Jullie... ho, ik ben ook maar een klant hoor 🙂
Dus aan mijn uitspraken is Vodafone niet schuldig en ik zeg het toch ook maar met een grapje!
Het leven is al zo zuur en daarom zeg ik dat ik je begrijp, als klant, en dan het zeker allemaal goed moet gaan. Maar als je nu al weet dat er iets mis kan gaan, dan zou ik niet wachten en toch alvast een melding maken. Dat zou mijn keuze zijn.

Peter Geerlink
Je kunt Red Together alleen activeren als de Red Together en Red Together Extra abonnementen onder één contract of klantnummer vallen. Dat betekent dat je mogelijk een contract moet overdragen. Zie hier hoe dat werkt. Vodafone klantenservice raden je aan om daarna contact op te nemen met de experts (0800-0200056). Zij helpen je met het omzetten van de contracten naar een Red Together en Red Together Extra. Dit betekent dat de eventueel aanwezige Ziggo korting op één van de abonnementen komt te vervallen. Wel in ruil voor heel veel data.

Je kunt een regulier abonnement ook omzetten naar een Red Together, even in het kort 🙂
De afdeling migratie beoordeelt uiteindelijk of een abonnement overgezet kan worden, hier zitten wel wat voorwaarden aan natuurlijk. Wat betreft de kinderen; daar geldt hetzelfde voor maar ik ga ervan uit dat zij alleen kunnen overstappen als ze geen contract meer hebben. Deze info moet je echt even navragen bij de experts! Daar kan ik verder geen uitspraken over doen, dat kan de afdeling migratie (experts klantenservice).
Peter Geerlink

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wizkitt Hier kan ik mee verder ,
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Peter Geerlink je bedoelde vast Energieboy hier kan ik mee verder 🙂
Geeft niets... maar ik begrijp hem wel... LOL
Wizkitt

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Na een uitgebreide lunch toch maar even gebeld, en ja hoor het klopt niet. Dus vanochtend 2,5 voor niets gebeld kan nu weer opnieuw beginnen, pfff ellende
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wizkitt
Misschien heb je wat aan de info die ik aan Peter heb toegezonden?
Volgens de website zouden op dat nummer mensen zitten die weten wat ze moeten doen om dit abonnement af te sluiten. Misschien dat je die ook kan benaderen? Laat ik hopen dat het andere mensen zijn en er echt verstand van hebben.
Wizkitt

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels alles geannuleerd wat een aan fluiting
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Er jammer hoor...
Misschien anders even laten rusten en van de week nog eens bellen.
Wel jammer dat het zo verloopt, ik kan je jammer genoeg niet helpen, anders had ik het graag gedaan.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Wizkitt Vervelend om te lezen dat het niet soepel verloopt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We willen je hier graag mee helpen om het alsnog op te lossen. Heb je de mogelijkheid om ons hiervoor even een bericht via Facebook of Twitter te sturen? Ik hoor het graag.
Bullet

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmmm, in Nederland is het mij wel duidelijk,

Mijn situatie;2x RED Super abonnementen (oude typen)

Red Super, onbeperk/onbeperk/12Gb
Omdat ik tevens Ziggo klant bent heb ik een data verdubbelaar, dus 12GB extra

2x 24Gb in totaal. Deze 24 GB mag ik beide ook in het buitenland inzetten.
De huidige RED abonnementen zijn 20Gb + 20Gb (Ziggo verdubbelaar) waarvan 20 GB in het buitenland is te gebruiken.

In de Red Together situatie zou ik dus dit krijgen;

40Gb Red Together (Ziggo verdubbelaar) = 80Gb + 80Gb i.v.m. Red Together Extra
Maandkosten, 40 euro (basis incl. Ziggo korting) + 15 euro voor Together Extra = 65 euro voor 160Gb
Ik kan die 160Gb verdelen over 2 abonnementen; 40/120, 80/80 of 120/40 het is allemaal mogelijk...

Tot zover is het mij helemaal helder...

Nu mijn vragen;

Ik heb extra simcard's gekoppeld aan mijn huidige abonnementen (auto- en werk telefoon) gaan deze extra simcards gewoon mee?

Hoeveel Gb kan ik "vrij" gebruiken zonder extra kosten in het buitenland? Is dit 40Gb per abonnement?, 80Gb ivm verdubbelaar of de maximale 160gb?
Angelo76

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bullet wrote:

Nu mijn vragen;

Ik heb extra simcard's gekoppeld aan mijn huidige abonnementen (auto- en werk telefoon) gaan deze extra simcards gewoon mee?

Hoeveel Gb kan ik "vrij" gebruiken zonder extra kosten in het buitenland? Is dit 40Gb per abonnement?, 80Gb ivm verdubbelaar of de maximale 160gb?


Dit zijn precies de vragen die ik ook heb.

Daarnaast zie ik ook iets raars staan in de voorwaarden. Ik zie dat 088 nummers als servicenummers gezien worden en buiten de bundel vallen. Dat is toch al jaren niet meer zo. Die moeten volgens mij zelfs wettelijk hetzelfde behandeld worden als normale nummers. Kunnen jullie daar ook iets over roepen?
eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Jammer dat het een heel gedoe is. Alle abonnementen dienen eerst onder één klantnummer te worden gezet. Ik begreep dat deze aanpassing door Vodafone (na een ingediend verzoek) tot wel tien werkdagen in beslag kan nemen. Onbegrijpelijk dat dit niet direct kan worden gedaan als je Red Together wilt afsluiten en dat het mogelijk zelfs twee weken kan duren voordat je dit geregeld hebt. Tot die tijd kun je namelijk helemaal niets veranderen naar Red Together. Handiger zou zijn als je deze procedure zelf online of desnoods in een winkel direct zou kunnen (laten) uitvoeren. Nu is het zelfs zo, dat je bij het afsluiten of omzetten naar zo'n abonnement eerst moet worden doorverbonden naar een andere medewerker (om de procedure alles onder één klantnummer uit te voeren) om er vervolgens achter te komen dat je dit pas kunt afsluiten als dit administratief geregeld is. Met andere woorden, pas als dat gedaan is, moet je wéér gaan bellen, want online kun je ook dan de lopende abonnementen nog steeds niet omzetten.

Verder lees ik dat Vodafone het 'handig' vindt dat alles op één rekening komt. Indien er straks mogelijk sprake is van andere leden dan die van je eigen gezin en eventueel op een ander adres, dan lijkt het mij juist alles behalve handig als het totaalbedrag van één rekening geïncasseerd wordt. Want dan moet je iedere maand in de gaten houden of die mensen hun deel van de rekening wel naar je overmaken. Dan wordt je dus zelf een soort van incassobureau. Of is het anders en betaalt ieder straks wel zijn eigen deel vanaf zijn eigen rekening middels een incasso?

In mijn geval staan alle abonnementen (drie stuks) op drie verschillende klantnummers, maar wél al op mijn naam. Dit omdat ik die ooit heb afgesloten voor mijn twee kinderen, naast mij eigen abonnement, maar ik vind het wel heel omslachtig als je dan ook nog een overdracht zou moeten doen op naam als dit niet zo is. Is dat echt zo?

Volgens mij kun je alle lopende contracten zonder extra kosten migreren naar Red Together (extra), mits je geen toestel-afbetaling hebt op één van die abonnementen. In dat geval zou je die eerst moeten aflossen. Of is het anders en kan je pas overstappen als je (sim-only) contract afloopt? Volgens mij niet, want de procedure was altijd al dat je gratis ' omhoog' kon migreren. Downgraden naar een kleiner abonnement kon volgens mij ook altijd, maar dan wel tegen een vergoeding. Is dit correct?

In eerste instantie werd ik er niet op geattendeerd dat ook de toestelafbetaling eerst geregeld moet worden om overgezet te kunnen worden naar Red Together. Pas nadat ik zelf telefonisch nog een keer navraag heb gedaan, werd ik hierop gewezen. Ik vind echt dat de klant hierover direct over geïnformeerd moet worden, bij het eerste telefonische contact als de lopende abonnementen worden bekeken. Anders kan het in de praktijk dus gebeuren dat je nog eens tien werkdagen zou moeten wachten (na de eerste procedure 'alles eerst onder één klantnummer' ) en dat je daarna nóg een keer zou moeten bellen om het abonnement te kunnen omzetten. In dit geval heb ik dit tegelijk in werking gezet omdat ik zelf extra navraag heb gedaan. Maar als je dus niet volledig geïnformeerd wordt, dan zou het tot twintig werkdagen kunnen oplopen, waarbij je zeker tot vier keer zou moeten bellen om dit geregeld te krijgen.

Ook moet je je ervan bewust zijn dat een extra datasim niet langer meer mogelijk is bij deze abonnementsvorm. Op zich logisch, maar Vodafone zou er goed aan doen om dit duidelijker te vermelden op de pagina die gewijd is aan deze abonnementsvorm.
eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
In antwoord op andere vragen hierboven, een extra datasim is niet langer meer mogelijk bij deze abonnementsvorm. Heb dit nagevraagd en online ook 'ergens' kunnen vinden, weet alleen niet meer waar....
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Op bovenstaande vragen heb ik ook nog geen antwoord. Ben daar wel mee bezig, mocht ik iets vernemen dan zal ik dit natuurlijk zo snel mogelijk melden. Maar er kan ook een moderator langs komen en dat die het allemaal netjes opschrijft.

Het klopt dat de MultiSim niet meer mogelijk is. Deze informatie staat op deze pagina: Het is niet mogelijk om MultiSim aan te vragen bij een Red Together abonnement. Maak je momenteel gebruik van MultiSim en stap je over op Red Together? Dan wordt je tweede simkaart gedeactiveerd.

Dat is dan de wereld uit en deze is dus niet meer mogelijk. Zelf denk ik dat een Duo-Sim nog wel gewoon mogelijk zal blijven want het gaat hier alleen om 2 verschillende Sim-kaarten die je om beurten gebruikt in een ander toestel, of zoals hier boven aangegeven, auto. Maar goed, zolang ik niet echt juist antwoord kan krijgen kan ik dit dus niet echt met zekerheid melden.

Ook ik zoek me suf op internet om er alles over te weten te komen en vraag elke keer aan de klantenservice en via de chat op My Vodafone maar veel medewerkers weten nog niet eens wat het is en als ze het al wel weten nog niet alle ins en outs. Maar goed, het is hun eerste dag ook dat ze er mee in aanraking komen. Zodra ik meer weet, zal ik het laten weten 🙂
Angelo76

Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy Dank je voor het uitzoeken. Ik kan me voorstellen dat het erg druk is op dit moment.

Ik ben gisteren eens hard aan het denken geweest over dit abonnement. An sich kan het voor gezinnen handig zijn om samen een heel grote bundel te hebben.
Ik ga het echter niet doen. De reden hiervoor is heel simpel. Ik maak gebruik van de mogelijkheid van een extra datasim. Dat vind ik echt een meerwaarde van het Red abonnement en ik vind het onbegrijpelijk dat deze niet meegenomen kan worden. We leven in een tijd dat steeds meer apparaten de mogelijkheid hebben om rechtstreeks via 4G aan het net gekoppeld te worden. Denk daarbij aan auto's met een 4G router, tablets en laptops. Het is jammer dat juist die mogelijkheid wordt afgesloten. Als het in de toekomst wel mogelijk wordt om ook een paar datasims te koppelen, dan zal ik dit abonnement zeker gaan nemen. Voor nu is het te duur om twee extra abonnementen a €15 erbij te nemen alleen voor de data.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi eouwehand & Bullet & Wizkitt
Er is op dit moment een Vodafone medewerker, Steven-, die jullie waarschijnlijk alles prima kunnen uitleggen over het nieuwe Red Together abonnement. Misschien dat hij jullie kan helpen met alle vragen en kan aangeven waarom het bij Wizkitt verkeerd ging. Hij weet van heel veel dingen af, wie weet kan die jullie ook helpen 🙂

Ik heb al wel antwoord op de vragen over de Duo-sim, deze kan gewoon gebruikt worden, dat is geen probleem. Multi-sim kan niet! En over de aantal GB's: Je abonnement is dan 160GB (even uit gaan van 2 personen met Ziggo en het Red Together) dit betekent dat je de 160GB mag gebruiken in de Eu. Dus per persoon 80GB

Zorg er dan wel voor dat je de 4 maanden ervoor meer dan dat hebt verbruikt in Nederland. (info over redelijk verbruik is op deze pagina terug te vinden)
eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Energieboy bedankt! Ik heb al besloten om gebruik te gaan maken van Red Together, maar eerst moeten mijn 3 abonnementen onder 1 klantnummer worden gezet. Staan op mijn naam, maar dus met 3 klantnummers. Helaas moet ik dat dus eerst afwachten, maar ik ben benieuwd hoe ver Vodafone inmiddels is... Steven- ?? 😉
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
eouwehand wrote:
Energieboy bedankt! Ik heb al besloten om gebruik te gaan maken van Red Together, maar eerst moeten mijn 3 abonnementen onder 1 klantnummer worden gezet. Staan op mijn naam, maar dus met 3 klantnummers. Helaas moet ik dat dus eerst afwachten, maar ik ben benieuwd hoe ver Vodafone inmiddels is... Steven- ?? 😉

TOP!
Wat goed om te horen dat je toch hebt besloten om over te stappen. Het vergt even wat administratief werk maar dan heb je ook wel wat :). Laten we hopen dat Vodafone daar snel genoeg in is en je gebruik kan gaan maken van Red Together. Hou ons op de hoogte.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Bullet wrote:
Hmmm, in Nederland is het mij wel duidelijk,

Mijn situatie;2x RED Super abonnementen (oude typen)

Red Super, onbeperk/onbeperk/12Gb
Omdat ik tevens Ziggo klant bent heb ik een data verdubbelaar, dus 12GB extra

2x 24Gb in totaal. Deze 24 GB mag ik beide ook in het buitenland inzetten.
De huidige RED abonnementen zijn 20Gb + 20Gb (Ziggo verdubbelaar) waarvan 20 GB in het buitenland is te gebruiken.

In de Red Together situatie zou ik dus dit krijgen;

40Gb Red Together (Ziggo verdubbelaar) = 80Gb + 80Gb i.v.m. Red Together Extra
Maandkosten, 40 euro (basis incl. Ziggo korting) + 15 euro voor Together Extra = 65 euro voor 160Gb
Ik kan die 160Gb verdelen over 2 abonnementen; 40/120, 80/80 of 120/40 het is allemaal mogelijk...

Tot zover is het mij helemaal helder...

Nu mijn vragen;

Ik heb extra simcard's gekoppeld aan mijn huidige abonnementen (auto- en werk telefoon) gaan deze extra simcards gewoon mee?

Hoeveel Gb kan ik "vrij" gebruiken zonder extra kosten in het buitenland? Is dit 40Gb per abonnement?, 80Gb ivm verdubbelaar of de maximale 160gb?


@Bullet Gaat het om Duo Simkaarten? In dat geval blijven deze simkaarten ongewijzigd.
Anonymous
Niet van toepassing
Hi Energieboy ik zie dat mijn collega Marc- al gereageerd heeft 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
eouwehand wrote:
Volgens mij kun je alle lopende contracten zonder extra kosten migreren naar Red Together (extra), mits je geen toestel-afbetaling hebt op één van die abonnementen. In dat geval zou je die eerst moeten aflossen. Of is het anders en kan je pas overstappen als je (sim-only) contract afloopt? Volgens mij niet, want de procedure was altijd al dat je gratis ' omhoog' kon migreren. Downgraden naar een kleiner abonnement kon volgens mij ook altijd, maar dan wel tegen een vergoeding. Is dit correct?


Ik quote even alleen dit stukje, op de rest heb ik namelijk nog geen antwoord gevonden. Dit is intern uitgezet.

Je hoeft alleen de toestelafbetaling af te lossen in het geval van een contractoverdracht. Als er geen contractoverdracht nodig is hoef je deze dus ook niet af te lossen.

Je hoeft niet te wachten tot je contract afloopt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Marc-
Dus als je een vrouw en kind hebt, waarvan hun contract op eigen naam staat, moet ik eerst hun toestelafbetaling aflossen en dan kan ik deze omzetten? Aangezien dit wel het meest gaan voorkomen denk ik?

Wanneer iemand gewoon een Sim-Only dan heb je er geen last van natuurlijk 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven- wrote:
Hi Energieboy ik zie dat mijn collega Marc- al gereageerd heeft 🙂

Kom jij makkelijk van af ;). HAHAHA
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Energieboy wrote:
Marc-
Dus als je een vrouw en kind hebt, waarvan hun contract op eigen naam staat, moet ik eerst hun toestelafbetaling aflossen en dan kan ik deze omzetten? Aangezien dit wel het meest gaan voorkomen denk ik?

Wanneer iemand gewoon een Sim-Only dan heb je er geen last van natuurlijk 🙂


Klopt inderdaad!
Anonymous
Niet van toepassing
Energieboy wrote:

Steven- wrote:
Hi Energieboy ik zie dat mijn collega Marc- al gereageerd heeft 🙂
Kom jij makkelijk van af ;). HAHAHA

Zeker weten :sweat_smile: maar je bent in goede handen bij Marc-
eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Het schiet nog niet erg op, Vodafone moet nog steeds de abonnementen onder 1 klantnummer wegschrijven. Onbegrijpelijk dat dit dagen moet duren. Ik had gehoopt dat dit proces in de praktijk sneller zo gaan dan mij werd aangegeven via de telefoon, maar helaas. Dat kan je toch niet meer mee aankomen in 2018, met dit soort procedures?
Cornmeister

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
All,

ik heb een vodafone Smart L, welke eind december afloopt, ook betaal ik tot die tijd maandelijks 18 euro voor mn telefoon af.
Het liefst wil ik asap over op een Red Together, samen met mijn vrouw, welke contract vrij is.

Kan ik ondanks dat mijn contract nog loopt over naar Red Together ?
Normaliter zou ik binnenkort nieuw abo afsluiten, en er een nieuw toestel bij nemen. hoe zit dat nu ? kan ik dat alsnog doen ?
eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ja, je kunt een migratie doen, maar dan dien je wel eerst het toestel volledig af te betalen.
Cornmeister

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
eouwehand wrote:
Ja, je kunt een migratie doen, maar dan dien je wel eerst het toestel volledig af te betalen.

maar kan ik dan, wanneer ik eerder overstap, er wel weer een toestel bij nemen ?
eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Dat weet ik niet, maar bel even naar 1201 😉
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Cornmeister ,
Zoals eouwehand al schrijft, je kan het beste even contact opnemen met de klantenservice. Het antwoord staat er volgens mij ook al tussen: Je hoeft alleen de toestelafbetaling af te lossen in het geval van een contractoverdracht. Als er geen contractoverdracht nodig is hoef je deze dus ook niet af te lossen. Je hoeft niet te wachten tot je contract afloopt.

In jouw geval zou ik het contact op de naam van de MAN nemen, Red Together, en dan kan het contract vrije abonnement van je VROUW naar die van de MAN en dan heb je daar geen problemen mee. Maar nogmaals, bellen met de klantenservice is wel het beste 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
eouwehand wrote:
Verder lees ik dat Vodafone het 'handig' vindt dat alles op één rekening komt. Indien er straks mogelijk sprake is van andere leden dan die van je eigen gezin en eventueel op een ander adres, dan lijkt het mij juist alles behalve handig als het totaalbedrag van één rekening geïncasseerd wordt. Want dan moet je iedere maand in de gaten houden of die mensen hun deel van de rekening wel naar je overmaken. Dan wordt je dus zelf een soort van incassobureau. Of is het anders en betaalt ieder straks wel zijn eigen deel vanaf zijn eigen rekening middels een incasso?

In mijn geval staan alle abonnementen (drie stuks) op drie verschillende klantnummers, maar wél al op mijn naam. Dit omdat ik die ooit heb afgesloten voor mijn twee kinderen, naast mij eigen abonnement, maar ik vind het wel heel omslachtig als je dan ook nog een overdracht zou moeten doen op naam als dit niet zo is. Is dat echt zo?


eouwehand Ik had de andere vragen intern uitgezet. Daar heb ik inmiddels een terugkoppeling op.


  • Er is één rekening en daarbij hoort helaas ook één incasso. Het is niet mogelijk om ervoor te kiezen om het eigen deel via een aparte rekening te laten verlopen.
  • Als het abonnement op verschillende klantnummer staat is inderdaad ook daarvoor eerst een contractoverdracht nodig. Het moet op één klantnummer komen te staan. Dit is echter wel een situatie die ik nog niet eerder heb gezien en zelden voorkomt. Normaal staat alles op één klantnummer als het op dezelfde naam staat.
eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Marc- Bedankt voor de terugkoppeling! Inmiddels heb ik van beide abonnementen die overgezet moeten worden een factuur ontvangen. Ik neem aan dat dit de afrondende zijn, want op 1 factuur zie ik een verrekening (er is minder in rekening gebracht ),. Dus ik ga er vanuit dat die (Sim-only) abonnementen nu overgezet kunnen worden naar dat ene klantnummer. Alhoewel, er vinden maandelijks rond de 21ste en de 23ste incasso’s plaats, dus wellicht ben ik te voorbarig.

Het is verder jammer dat dit hele proces lang duurt en dat je nergens kunt zien of het überhaupt wel in gang is gezet sinds afgelopen maandag. Telefonisch kan er ook niets over worden opgevraagd , maar gezien de verrekening, ga ik er maar vanuit dat de ‘verhuizing’ nog loopt. Jij kunt daar zeker ook niet zinnigs over zeggen?
eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Omzetten gaat zo moeizaam. Ik ben nu al vanaf vorige week maandag bezig om de abonnementen (die allemaal al op mijn naam stonden) om te zetten naar hetzelfde klantnummer. Nu zijn het drie verschillende die ooit aangemaakt zijn door Vodafone, dus daar kon (en kan) ik zelf niets aan doen. Maar de abonnementen op Red Together zetten kan alleen als aan die voorwaarde is voldaan.

Ondanks dat ik meerdere malen expliciet heb gevraagd wat ik nog meer moest of kon doen van mijn kant om dit in goede banen te leiden, blijkt nu ineens dat de omzetting is tegen gehouden omdat de abonnementen niet allemaal van hetzelfde bankrekeningnummer worden geïnd. Dat die rekeningen wel gewoon om mijn naam stonden doet niet ter zake, ze hadden gelijk moeten zijn. Alleen heeft niemand mij dit in al die gesprekken die ik al gevoerd heb hierover verteld.

Dat het is geweigerd door het systeem, hoor ik pas nadat dat ik zelf weer ben gaan bellen. Dus ik ben nog steeds geen steek verder en kan niet telefonisch worden doorgezet (nadat ik zelf direct de bankrekeningnummers had aangepast terwijl ik ze nog aan de telefoon had).

Het is weer wachten tot mijn verzoek opnieuw in behandeling wordt genomen, terwijl mij dit al uren heeft gekost. Vodafone, maak nou even iemand vrij om dit om te zetten, dit is zo frustrerend.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
eouwehand wat vervelend dat het allemaal zo lang duurt. Ik heb begrepen dat dit nieuwe abonnement allemaal verloopt via specialisten op het nummer 0800 - 22 66 789 (gratis). (Openingstijden maandag t/m vrijdag van 8:00 - 18:00 uur. Zaterdag van 08:00 - 20:00 uur. Via Twitter of Facebook kunnen we dit helaas niet regelen.)

Heb je dit ook al eens aan de lijn gehad, of alleen maar 🙂
Ik zoek even een oplossing om het sneller te laten gaan maar aangezien ik niet bij Vodafone werk kan ik je er ook niet echt verder mee helpen. Had het graag voor je willen regelen, duurt zeker allemaal veel en veel te lang.
eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Energieboy

Bedankt voor je poging om mij toch verder te helpen 😉

Ik heb toch weer de telefoon gepakt, gebeld met 0800 - 22 66 789, alles uitgelegd en wederom krijg ik de mededeling (nadat ik twee medewerkers heb gesproken) dat ik niet kan worden doorverbonden met de afdeling die de abonnementen op één klantnummer kan zetten. En nu komt het mooie, ‘deze afdeling is helaas voor ons ook niet telefonisch bereikbaar’. Ze hebben daar gewoon geen telefoon!

Twee keer alles uitgebreid uitgelegd, maar ze kunnen niets anders doen dan via de bestaande case nogmaals het verzoek indienen.

Ondanks dat het fout is gegaan, ik al ruim een week wacht en totaal al uren heb gebeld, is dit waar ik het mee moet doen. Geen enkele medewerker denkt op zo'n moment 'out of the box' en zet die extra stap die nodig is om een klant echt te helpen (waarbij het zo moeizaam verloopt). Ook geeft bijna iedere medewerker die ik spreek bijna elke keer andere antwoorden, terwijl mijn vragen hetzelfde zijn en waren.


Waarom werkt het altijd zo bij dit soort bedrijven? Als het werkt, dan werkt het. Maar het moet niet buiten de paden lopen, want dan ben je kansloos. We weten het allemaal, maar er verandert ondertussen niets.

Wel je elke keer met 'klant tevredenheidsonderzoekjes' lastig vallen nadat je contact hebt gehad, maar dit soort dingen veranderen nooit.. ---> 'Dit zijn onze procedures en daar houden wij ons aan (hoe bont we het ook maken)'.

Lees in plaats daarvan dit soort verhalen eens terug Vodafone, neem contact met mij op om er echt iets van te leren.

Ik heb nu wel net (op mijn verzoek) een bevestiging per mail gekregen over deze case. Tot nu toe had ik die namelijk nog geen enkele keer gekregen, ondanks dat dit bij sommige gesprekken was gemeld. Dus daardoor had ik geen zekerheid dat er ook maar iets gebeurde aan mijn omzetting (behalve mondelinge toezeggingen). Nu heb ik wel onderstaande bevestiging. Over de nietszeggende inhoud en schrijffout zal ik maar niet beginnen 😉

’Hierbij een bevesiting over de case.
Ik heb de case aangevuld zodat ze er mee verder kunnen.
Groetjes

Team Vodafone’
eouwehand

Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ter aanvulling, hier nog een vervolg over mijn ervaringen met 'Red Together'

https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/red-together-294974/index1.html#post295583
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
hoi eouwehand

Ik heb geregaereerd op je topic waarin beschreven is hoe jij dit ervaart. Nogmaals dank voor je eerlijkheid en je feedback!
Doeloe

Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry maar dit is een waardeloos abonnement. Zoveel data maar een datasim is niet mogelijk, maar wel een extra abonnement van 15 euro aanbevelen waar huidige red super abonnees nu niets voor betalen. Heel erg jammer.
Rebecca77

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik wil graag met het hele gezin over op red together. Alleen zitten we met verschillende abbo periodes bij andere providers . Ik zelf kan bv per oktober afsluiten met 1 kind. Mijn man pas in maart en mijn oudste in augustus . Nu is mijn vraag ... kan ik hun achteraf toevoegen? En deze abbo’s zijn allemaal Sim only ?`


*moderator: topic verplaats naar bestaand topic
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Rebecca77
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het antwoord is JA.
Je kan in oktober voor jezelf en voor je kind het abonnement Red Together nemen en later je mag en nog een kind toevoegen. Dat is geen enkel probleem. Overstappen van een andere provider naar Vodafone is ook zeer makkelijk te regelen online.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.
Rebecca77

Nieuwkomer
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je wel voor het antwoord !

Dus ik neem bv dan red together , mijn dochter red together extra en uiteindelijk de andere twee ook?
en het is Sim only toch bij zowel red together als together extra ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic