Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3522Reacties
  • 213Oplossingen
  • 431Likes

Data delen met Red Together

Red Together biedt een uniek concept: je kan samen data delen. Alle groepsleden gebruiken GB’s uit één grote datapot. Maar, hoe werkt dat nu precies? En hoe moet je het delen van data bij Red Together instellen?

 

Beheerder vs groepslid
Een Red Together bestaat uit één groepsbeheerder (Red Together abonnement) en maximaal 4 groepsleden (Red Together Extra abonnement). Om als groepslid gebruik te maken van de datapot, moet jouw abonnement eerst toegevoegd worden aan de groep. Alleen de beheerder van de groep kan instellingen aanpassen en groepsleden toevoegen of verwijderen. Eerst moet de Red Together groep geactiveerd worden via My Vodafone. Als je een Red Together abonnement hebt, zie je in My Vodafone een speciaal tabblad met al je Red Together opties en instellingen. 

 

< Red Together activeren > 

 

Daarna kan de beheerder groepsleden gaan toevoegen. 

Let op: een groepslid kan alleen toegevoegd worden als hij of zij een Red Together Extra abonnement heeft én op hetzelfde klantnummer staat geregistreerd als de beheerder! 

 

  • Wil je een nummer toevoegen dat geen Red Together Extra heeft? Wijzig dan je abonnement via My Vodafone. 
  • Wil je een nummer toevoegen dat op een ander klantnummer staat? Vraag dan een contractoverdracht aan via My Vodafone. 

Lukt het niet? Bel dan ons speciale Red Together team op 0800-020 09 76. Zodra het groepslid het juiste abonnement heeft én op hetzelfde klantnummer geregistreerd staat, kan de beheerder het groepslid toevoegen. 

 

< Groepslid toevoegen >

 

Databundeltegoed

Met een Red Together Extra abonnement heb je geen eigen databundel. Maar, we verdubbelen de datapot als er minimaal één Red Together hoofdabonnement en één Red Together Extra abonnement in een groep zitten. Gebruiken jullie ook Ziggo? Dan verdubbelen we de datapot nog eens! 

 

Voorbeeld: 

 

red together.png

 

 

Groepsleden gebruiken dus gezamenlijk 200 GB. Deze GB's hoeven dus niet verdeeld te worden onder de groep per lid. 

 

Notificaties

Is de groepsbundel op? Dan ontvangen sowieso alle leden van de Red Together Groep een 100% notificatie. Is de bundel voor 80% op, dan ontvangt alleen de beheerder een notificatie.

Je kan als beheerder wel per groepslid een notificatie instellen. Zit er bijvoorbeeld een enthousiaste puber in je groep die iets te veel Netflix kijkt op zijn telefoon? Dan kan je een notificatie instellen als hij bijvoorbeeld 10 GB heeft verbruikt. Zowel de beheerder als het groepslid ontvangen dan een sms'je. 

 

Pauzeknop
Loopt het de spuigaten uit met één van je groepsleden? Met de Pauzeknop beperk je de internetsnelheid van een abonnement tot 64 kb/s, in NL en de EU. Een appje versturen gaat nog wel, maar een filmpje kijken niet meer. De snelheidsbeperking gaat meteen in als je dit activeert en staat aan het begin van de volgende maand automatisch weer uit. Als de Pauzeknop aan staat, is het datagebruik gratis en gaat het niet van de datapot af.

 

Dat zie er zo uit: 

 

red together overzicht.jpg


Meer informatie
We hopen dat het activeren en instellen van Red Together zo wat duidelijker is. Mis je toch nog informatie? Of kom je er echt niet uit? Laat het ons dan weten in een reactie onder dit topic. De Community kijkt graag met je mee! Vul je profiel zo volledig mogelijk in. Dan kunnen we meteen meekijken. 

 

2 Reacties
evandenenden
Nieuwkomer
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Kan ik die pauzeknop dagelijks aan en uit zetten?

 

Ik heb namelijk gemerkt dat het soms niet meteen werkt als ik het aan of uit zet?

 

Dus ik ben benieuwd of dit de bedoeling is van deze knop dat je die per maand meerdere keren voor een tijd aan en uit kan zetten?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 668Reacties
  • 172Oplossingen
  • 325Likes

Hi @evandenenden 
Een warm welkom hier op de Vodafone Community!

Een kort maar krachtig antwoord op je vraag. De beheerder kan de pauzeknop de hele maand aan- en uitzetten. In de praktijk kan dit dus op dagelijkse basis als je dit wilt. Houdt er alleen wel rekening mee dat als je deze pauzeknop weer uitzet het verbruik vanaf dat moment weer van de datapot afgaat.  Zet je de pauzeknop aan (en zet je deze de volgende dag niet uit), dan staat deze aan het begin van de volgende maand automatisch weer uit. 

Als je de pauzeknop meermaals per maand wilt aan- en uitzetten dan zou ik wel adviseren om ook je telefoon direct opnieuw op te starten aangezien er dan ook gelijke een nieuwe aanmelding op het netwerk wordt gedaan (soort reset). Ik ga er vanuit dat je dan niet meer tegen het euvel aanloopt dat het soms niet meteen werkt. 




Uitgelicht topic