Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Apple: In-app aankopen uitschakelen

Je hebt het vast ook wel eens meegemaakt. Ben je lekker aan het spelen en opeens krijg je een pop-up reclame, je klikt er per ongelijk op en dan heb je, zonder dat je het wilde, extra kosten gemaakt door in-app aankoop. Of je geeft je toestel uit handen en iemand anders heeft het gedaan of het zijn je kinderen die extra aankopen doen binnen een spelletje 😁.

Om deze zorgen een beetje weg te nemen heb ik even voor je gekeken. Je kan de in-app aankopen uitschakelen zodat je niet voor onverwachte kosten komt te staan. In veel "gratis" spelletjes kan je in-app aankopen doen en voor je het weet ben je enorm veel geld kwijt. Er is een mogelijkheid om de in-app aankopen te blokkeren!

Hoe kan je in-app aankopen uitschakelen?
- Open de instellingen-app
- Ga naar het schermtijd menu (staat deze uit, dan moet je dit inschakelen)
- Tik op beperkingen en schakel deze in
- Ga nu naar iTunes Store en App Store, en daarna kies je voor in-app aankopen
- Kies voor Sta niet toe

Veel mensen gebruiken, net zoals ik, de mogelijkheid dat je na het uitvoeren van een iTunes aankoop nog 15 minuten de tijd hebt om andere aankopen te doen, zonder een wachtwoord in te voeren. Mijn advies is, wat ik eigenlijk ook moet doen, uitzetten! Natuurlijk is het vervelend om elke keer weer je wachtwoord in te moeten voeren, maar dit helpt ook om app's te downloaden waarvoor je moet betalen. Voor je het weet ben je zo een paar honderd euro lichter op je creditcard. Je kan natuurlijk ook kiezen om te betalen via Apple Gift Card en elke keer saldo toevoegen. Dan voorkom je ook extra kosten.

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic