1
Vraag
2
Reageer en help mee
annet1969

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sms'jes ontvangen

Ik kan opeens sinds 28 oktober geen sms'jes meer ontvangen, wel versturen. Hiervoor werkte het altijd prima 

69 Reacties 69
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @annet1969 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Komt dat misschien niet hier door?
https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/vodafone-introduceert-rcs-chat-302341

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee er staat gewoon sms. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wel vreemd!
Heb je je simkaart al eens in een ander toestel gedaan om te controleren of het aan je toestel ligt of aan je simkaart?

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja heb het op 5 verschillende telefoons getest en overal hetzelfde probleem. Het rare is dat als ik de simkaart eruit haal en weer terug plaats, dan ontvangt hij wel sms'jes, maar naar 10 minuten ontvang ik niets meer. Dit is op alle telefoons hetzelfde probleem.  Het probleem is zo opeens begonnen, hiervoor had ik nooit problemen ermee. Heb ook al een nieuwe simkaart gekregen maar ook daarmee hetzelfde probleem. Heel vreemd.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Uh ja, dat is heel vreemd. Nu kan je wachten op iemand van Vodafone, die met je mee kijkt. Maar je zou ook de klantenservice kunnen bellen om te vragen of die je nummer willen resetten. Misschien is er een technisch probleem en kan het daarmee worden opgelost.

Als je wil dat iemand met me mee kijkt, vul dan je gegevens aan bij je profielinstellingen. Wil je zelf bellen, ook goed, neem dan zelf contact op met de klantenservice. Laat hier alleen dan nog wel even weten wat je doet, dan doet niemand iets dubbel 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @annet1969,

Ervaar je dit bij alle mobiele nummers die een sms sturen of alleen bij specifieke nummers? 
Je geeft al aan dat dit bij elke telefoon voorkomt. Heb je ook al eens een nieuwe simkaart geprobeerd? 
Kun je de gegevens aanvullen in je profiel? Dan kan ik met je meekijken. Geef me even een seintje als je dit gedaan hebt.

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ervaar dit bij elk nummer. Ook heb ik al een nieuwe simkaart. Mijn nummer is ook al gereset, maar niets werkt. Als ik mijn simkaart eruit haal en terug plaats dan krijg ik sms'jes binnen, maar naar zo'n 10 minuten ontvang ik niets meer. Ik heb op elk toestel hetzelfde probleem. Ik heb sinds 28 oktober youtube premium afgesloten ( toen zijn ook de sms problemen begonnen) maar kan me niet voorstellen dat het hier iets mee te maken heeft, maar noem het toch maar.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor het aanvullen van de gegevens @annet1969 
Ik zie dat er een onderzoek is aangemaakt. In dit geval raad ik aan om het onderzoek af te wachten.
 

annet1969
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op 7 november kon ik opeens wel weer sms'jes ontvangen, en vandaag 8 november kan ik weer geen sms'jes ontvangen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk nogmaals de gegevens erbij gepakt en ik zie dat het onderzoek nog loopt hiervoor. 
Hopelijk is het snel opgelost.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie dat het onderzoek op dit moment nog loopt @annet1969. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten.

KPUT

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Vodafone.

Ik ben vrijdag overgestapt op een nieuwe telefoon (iPhone 11 pro) Ik loop nog echter tegen het probleem aan dat ik geen verificatie smsjes kan ontvangen. ING, DigiD, Instagram. Niks komt binnen wel. Normaal sms verkeer werkt wel.

Wanneer ik de simkaart terugstop in de oude telefoon is er niks aan de hand en komt de sms alsnog binnen. 

Hebben jullie een oplossing (e.g netwerk instellingen oid)? Dank!

Deniss

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedeavond, 

 

wat annet hier beschrijft maak ik sinds gister mee. Ik heb gisteren me abonnement verlegd met een iphone 12 pro max. Na het afsluiten kon ik geen smsjes meer ontvangen dus ook geen tan-codes van bepaalde bedrijven. Ik heb met vodafone gebeld en die hebben het een en ander gevraagd zoals telefoon verwisselen. Wat het vreemde is , is dat het daar wel dan ineens binnen komt. Als ik me simkaart dan weer terug doe ik me iphone 12 werkt het 10 minuten .. daarna herhaald het probleem zich weer. Ik ben dit niet gewend van vodafone nu ik nog is een 2 jaar abonnement heb verlengd. Graag hoor ik hier meer over want sms is voor mij belangerijk om eventuele bankzaken te kunnen doen. Ze hadden de netwerkinstellingen via vodafone aangepast maar op 1 op andere manier veranderd dat. Ik denk zelf dat het met het doorvoeren van de verlening te maken heeft. Ik verzoek vodafone vriendelijk om dit probleem zo snel mogenljjk op te lossen want ik ben al een hele dag ermee bezig geweest. Een nieuwe simkaart heb ik ook al gehad dus dat werkt ook niet. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Deniss,
Ik maak hier graag een onderzoek voor aan. 
Kun je de gegevens in je profiel aanvullen? 

Kun je mij gelijk ook de volgende vragen beantwoorden:
Kun je alleen betaalde sms/ sms’jes vanuit bedrijven of gewone sms’jes niet ontvangen? 
In welk toestel werkt het wel en welk toestel niet?
Gaat het om alleen sms ontvangen of ook versturen?
Welke smscentrale nummer heb je ingevuld? 
Wat gebeurt er als je iMessage uit of aan zet? 
Welke software heb je op het toestel staan?
Sinds wanneer ervaar je dit?
Heb je voor mij voorbeelden waarop je deze sms'jes aanvraagt en ze niet aangekomen zijn (max 5 dagen oud)?

Staat er een blokkade in het toestel op Premium sms? 
Heb je een blokkade op www.payinfo.nl?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @KPUT,
 

Welkom op de Community van Vodafone.
Ik ben het inderdaad al eerder tegen gekomen hier.
Het is inderdaad een vervelend issue. 

Kun je de gegevens in je profiel aanvullen? Dan kan ik een onderzoek aanmaken.
Graag hoor ik ook in welk toestel het wel werkt.
Kun je controleren welk sms centrale nummer je hebt? 

xJBx

Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Al meerdere weken krijg ik geen verificatie sms'jes meer binnen.
Het lijkt er een beetje op dat ik na een nieuwe update van mijn telefoon de problemen zijn begonnen, kan ook toevallig zijn maar toen viel het me eigenlijk pas op. Tot nu toe eigenlijk niet echt heel veel hinder door gehad, maar na contact te hebben gehad met de Vodafone klantenservice vrijdag en zij mij een verificatie code hadden toegestuurd, kwam die niet binnen. Zonder die te krijgen konden zij niet echt vel doen, dus dat is best vervelend. Nu lees ik dat er dus meerdere mensen hier last van hebben, dus dacht laat ik daarom ook maar even een reactie achter.
Hoop dat hier wel snel wat op gevonden word!!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @xJBx,

Ik hoor van meerdere dat het mis gaat met de sms. Dit is voornamelijk bij toestellen van Apple.
Ik heb je topic even samengevoegd met het topic wat hierover gaat.  

Ik maak hier graag een onderzoek voor aan. 
Kun je de gegevens in je profiel aanvullen? 

Kun je mij gelijk ook de volgende vragen beantwoorden:
Kun je alleen betaalde sms/ sms’jes vanuit bedrijven of gewone sms’jes niet ontvangen? 
In welk toestel werkt het wel en welk toestel niet?
Gaat het om alleen sms ontvangen of ook versturen?
Welke smscentrale nummer heb je ingevuld? 
Wat gebeurt er als je iMessage uit of aan zet? 
Welke software heb je op het toestel staan?

Sinds wanneer ervaar je dit?
Staat er een blokkade in het toestel op Premium sms? 
Heb je een blokkade op www.payinfo.nl?

Heb je voor mij voorbeelden waarop je deze sms'jes aanvraagt en ze niet aangekomen zijn  (max 5 dagen oud)?

KPUT

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Steven Vodafone 

Ik heb mijn profiel geupdate. Wat bedoel je met sms centrale nummer?

Groet,

Koen

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dit staat bij de instellingen van sms. Het kan zijn dat bij Apple dit niet ingevuld hoeft te worden.
Ik heb je topic even samengevoegd met het andere topic hierover @KPUT 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic