1
Vraag
2
Reacties
727252828

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

eSim: kan niet bellen, wel gebeld worden

Na contact met de klantenservice doorverwezen naar het forum omdat ze het zelf ook niet wisten. Het probleem is als volgt:

Na veel gesteggel met de klantenservice is het uiteindelijk gelukt om mijn eSim te activeren. Echter kan ik niemand bellen, maar wel gebeld worden.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik ben momenteel in het buitenland voor werk en heb mijn telefoon erg hard nodig. 
 

Informatie die handig kan zijn: 

  • ik heb wel data van vodafone zonder problemen
  • ik ben 10x geswitcht naar een andere netwerkprovider, dit leidde helaas tot niks
  • voorheen kon ik wel bellen vanuit het buitenland met mij fysieke simkaart

Hoop dat iemand me kan helpen! 🙂

 


 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, ik heb je bericht gezien @727252828. Dankjewel voor de voorbeelden.
Ik heb gelijk het onderzoek aangemaakt. Dit staat bekend onder Case 10090612.

De technische dienst zal hiermee aan de slag gaan en het ook terugkoppelen naar je. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @727252828, welkom op de Vodafone Community!

Frustrerend dat het niet werkt! Juist als je denkt dat alles eindelijk geregeld is. Je bent al flink bezig geweest om één en ander te testen. Voor de zekerheid: heb je het toestel ook al even helemaal opnieuw opgestart?

Kun je tevens aangeven wat je precies te horen krijgt als je probeert te bellen? En het gaat om álle nummers? Zowel Nederlandse als buitenlandse?

727252828
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Alex Vodafone,

Bedankt voor je reactie en fijn dat je wil meedenken! Toestel heb ik inderdaad meerdere malen opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat. 

Wat betreft het bellen: zowel Nederlanse als buitenlandse nummers kan ik niet bellen. Ik krijg de volgende boodschap: Momenteel is dit nummer niet bereikbaar, probeer het later nogmaals.

Ook heb ik getest of ik wel met mijn buitenlandse nummer kan bellen: dit kan probleemloos. 

Heb je een andere suggestie?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk even je nummer erbij gepakt om het een en ander bij ons te controleren @727252828.
Ik zie dat je toestel zich aanmeldt op het 2G/3G netwerk van Ierland. Een verbinding met 4G zie ik helaas niet voorbij komen. 
Je nummer heb ik even van het netwerk afgehaald en er terug opgezet. Start even dadelijk je toestel opnieuw op. 

Ik heb je nummer ook gecontroleerd op blokkades etc. Gelukkig zie ik er geen een voorbij komen. 

Helaas hebben wij geen inzicht in netwerken van andere landen. Hierdoor wordt het al moeilijker om te achterhalen of er problemen zijn in bepaalde landen of locaties.
Daarnaast zijn er in sommige landen waar een netwerk alleen voor data of alleen voor bellen gebruikt kan worden. Dit is per land verschillend. 

Wat mij ook nog te binnen schiet is dat je in het toestel kunt instellen bij de instellingen van de simkaart, hoe je de simkaart wilt gebruiken. Kun je eens controleren of hier oproepen, sms en data aan staat?
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ben je inmiddels weer bereikbaar @727252828?

727252828
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Steven Vodafone , sorry voor de late reactie. Ik heb het toestel opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat.

Steven Vodafone wrote:

Ik zie dat je toestel zich aanmeldt op het 2G/3G netwerk van Ierland. Een verbinding met 4G zie ik helaas niet voorbij komen. 
 

Apart dat dit in het systeem zo omhoog komt, ik heb zelf namelijk slechts de keuze tussen 3G en 4G:


Voor zover ik kan zien staan de instellingen om gebeld te worden aan. En wat betreft het bellen en internetten op her netwerk hier: met de fysieke simkaart kon dat probleemloos. Zou dit in dat geval ook zo moeten zijn?

 

Hoor het graag als je nog tips hebt, thanks!

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je eens vertellen wat er gebeurt als je een ander netwerk selecteert? 
Kun je eens bij simkaart beheer controleren hoe dit staat? 
Staat mobiele data en roaming aan? 

Daarin zit geen verschil met een eSIM en een gewone simkaart @727252828
Je zou gewoon moeten kunnen bellen, sms’en en data verbruiken. Ook in het buitenland.
Ik vermoed eerder dat dit een issue op het netwerk van Vodafone Ierland is. 
Maar ik doorloop liever iedere stap bij ons, zodat we dit kunnen uitsluiten. 

727252828
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zojuist een ander netwerk geprobeerd. Toevallig die van Virgin, waar ik ook een abonnement met een Iers nummer heb, en waarop ik met mijn Ierse Sim ook kan bellen/internetten. Ik krijg op dit netwerk helaas dezelfde respons als ik probeer te bellen met mijn Esim. Ook heb ik hier alleen keuze uit 3G en 4G.

Mobile data evenals Roaming staan ook aan.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je voor mij eens het simkaartnummer vermelden in je profiel bij Ziggo klantnummer? 
Ik wil de simkaart even voor de zekerheid controleren en anders hiervoor een onderzoek aanmaken,.
Heeft de eSIM wel al gewerkt in Nederland @727252828?

727252828
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Steven Vodafone Deze heb ik toegevoegd!

Ik heb deze esim pas in Ierland kunnen activeren omdat Vodafone mijn nummer geblokkeerd had in dit proces, dus dat weet ik niet. Ik vermoed wel dat deze gewerkt zou hebben in Nederland omdat mijn eerste esim zowel in NL als in IE niets deed (gaf aan geen service te hebben).

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik vermoed dat het hierin mis gaat. Activeren van simkaarten raden wij af om dit in het buitenland te doen omdat dit mis kan gaan.
Vandaar dat we dit ook normaal gesproken alleen in Nederland doen.
Enige wat nog van belang is, is dat de esim als sim 1 staat.

 

Kun je mij 5 voorbeelden sturen waarin je belt naar een nederlands nummer met de tijdstippen.
Ik heb hier ook de mobiele nummers voor nodig. Dit mag via een privebericht @727252828 
 

727252828
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top, dankje. De simkaart stond al op esim. Vraagje in het activeren in Nederland: ik heb al eerder dit jaar een vlucht geboekt speciaal om de simkaart te activeren, toen lukte dit niet. Poging 2 was toen ik 3 weken in Nederland was voor kerst en vakantie, toen lukte het ook niet. Zou het in principe met de simkaart die ik nu heb bij de volgende poging wel moeten lukken?

Ik stuur je graag de screenshots toe, maar hoe stuur ik je een privebericht? 🙂 Ik zie de button op je profiel niet, Wellicht kan jij mij er een sturen, dan reageer ik daar op

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je mag op mijn naam klikken en vervolgens kun je aangeven stuur bericht. Maar ik zal je even een bericht sturen 🙂

727252828
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je privebericht. Ik snap meteen waarom ik je er geen kon sturen: zie onderstaand de melding die ik krijg 🙂

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je het nog eens proberen. Dat was mijn fout. Ik moet je hiervoor volgen @727252828 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, ik heb je bericht gezien @727252828. Dankjewel voor de voorbeelden.
Ik heb gelijk het onderzoek aangemaakt. Dit staat bekend onder Case 10090612.

De technische dienst zal hiermee aan de slag gaan en het ook terugkoppelen naar je. 

727252828
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je hulp dusver @Steven Vodafone 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Graag gedaan @727252828 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic