1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

905 Reacties 905
Frank010

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is er al wat meer bekend?

Stre

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Nee, en dat gaat lang zo blijven.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12307Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3204Likes

Hi @Frank010 
Je hebt de topic gevonden 🙂
Nee, er is dus nog altijd niets bekend. Je zal nog even moeten wachten en hopen dat Vodafone ook met Apple Watch ondersteuning komt. Sta je erom te springen, dan is mijn advies, zoek een andere provider. Ja, dat klinkt erg bot en direct, maar zo is het wel. Aangezien deze topic al in 2021 is geplaatst kan het nog wel duren allemaal. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12307Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3204Likes

Waarschijnlijk lezen de gebruikers van deze topic ook iCulture?!
Gisteren is daar een artikel verschenen over Apple Watch en Vodafone. iCulture heeft opnieuw gevraagd aan Vodafone of ze deze dienst gaan ondersteunen en weer krijgt iCulture geen inhoudelijke reactie op hun vragen. iCulture; Het blijft dus wachten op een officiële aankondiging, mocht Vodafone inderdaad plannen hebben om de Apple Watch Cellular te ondersteunen.

Ook het artikel lezen, zie hier:
https://www.iculture.nl/nieuws/vodafone-4g-apple-watch-prijs-datum/

JohnDykstra

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Ik ben me inmiddels ook langzaam aan het voorbereiden om probleemloos over te stappen zodra mijn abo over te zetten is. Inmiddels internet van KPN en TV van NL-Ziet en de vaste lijn heb ik maar opgezegd. Dus niets houd me straks tegen om met mijn 4 mobiele nummers over te stappen zodra het contract is afgelopen. 0,5% hoop dat Vf nog overstag gaat voor die tijd.

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

RADAR

 

Dank! Dat ICulture-artikel had ik gemist. Als zelfs een gerenommeerde club als ICulture er niet doorkomt en zulke standaard prefab antwoordjes krijgt van Vodafone, is het wel heel erg. Is het een idee om het een keer aan te kaarten bij het tv-programma Radar? Gezamenlijk?

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

RADAR

 

Als zelfs een gerenommeerde club als ICulture er niet doorkomt en zulke nietszeggende prefab antwoordjes krijgt van Vodafone op hun legitieme vragen, is het wel heel erg. Is het een idee om het een keer aan te kaarten bij het tv-programma Radar? Gezamenlijk?

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Je kunt bij iedere provider je bestaande nummer porteren (meenemen dus). Duurt meestal iets langer. 

Quirrel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Op dit forum word word voorlopig niet gereageerd door Vodafone. Simpel weg omdat ze geen antwoord hebben voor nu. 
Zodra het er is word het vanzelf bekendgemaakt.

ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje moe word van het geklaag en het dreigen om naar een andere provider te gaan. Doe gewoon wat je wilt doen en laat dit niet afhangen van een esim, als je naar een andere provider wilt zijn er zeker ook andere zaken waarom je dit wilt. Nogmaals klagen heeft hier geen zin het irriteert alleen maar.

 

ik heb contact gehad met een medewerker en dit was het antwoord.

 

“Ik begrijp dat je liever een andere reactie krijgt. Alleen weten wij ook niet meer dan de informatie die ook op het forum staat. Om terug te komen op je vraag of Vodafone Nederland dit gaat ondersteunen, kunnen wij je dus zelf ook geen antwoord op geven. Simpelweg omdat daar nog geen beslissing over genomen is door Vodafone Nederland.”

 

Doe het met deze informatie en stop klagen om iets dat je niet kan veranderen.

 

 

1Ronald

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Quirrel, ik ben het niet met je eens. We moeten juist veel onze stem laten horen, reageren en klagen. Dit geeft aan dat de behoefte (dus markt voor Vodafone) groot is.

In mijn ogen staan er ”maar” 269 reacties hier, dus relatief kleine behoefte, hadden dit er 269.000 geweest krijgen dit soort technologische ontwikkelingen meer prioriteit.

Snap uiteraard dat de reacties in dit forum het topje van de ijsberg zijn en Vodafone weet dat ook, maar punt blijft hoe meer activiteiten op diverse fora, social, etc. hoe hoger de prioriteit. 

Dus allemaal: vooral klagen, dreigen en posten.
Wil je dat niet lezen en wordt je er moe van, zou ik dat lezen vooral ook niet doen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12307Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3204Likes

Gelukkig mag, en kan, iedereen hier reageren @Quirrel. Maar ik ben het met @1Ronald eens, want het is ook een Community waar iedereen z’n verhaal kwijt kan. Dit is overigens ook zeker goed voor Vodafone, die weten dan wat er leeft. 

En ja, als mensen dan melden te gaan vertrekken, dan is het maar zo. Daar is uiteindelijk ook niets mis mee, toch? Schijn vertrekkers heb je altijd 🤪🤭. En je zegt dat klagen niets veranderd, dat weet je natuurlijk nooit. Zelf hoef je de topic niet te lezen, je kan hem ook overslaan 😉.

Nu zeggen ze hier dat ik een Mol ben van Vodafone en altijd positief blijf. Zat me net af te vragen of jij een Mol bent @Quirrel? Je bent zo positief 🤣😂😁

Quirrel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik ben geen mol.

maar ik heb ook niets te klagen over Vodafone, maar ik ben gewoon realistisch.

 

voor de rest tuurlijk mag iedereen zeggen wat ie wilt maar het geklaag hier klinkt meer als puber/jong volwassen geklaag dan wat anders.

ze reactie in dik gedrukt van 1Ronald, de frustratie druipt er vanaf. 🤣🤣

ik hoor en zie niemand die pogingen heeft gedaan om Vodafone zelf te benaderen via Messenger of telefonisch, dit met zijn allen doen heeft meer zin dat 269 reacties op een forum.

 

maar goed ik hoef het onder niet te volgen dat klopt, maar dat deed ik om eventueel te zien of er vorderingen waren en niet om allen maar geklaag zang te horen. 
ik zal dan ook stoppen met reageren en dit forum te volgen. Ik zie het wel wanneer het gebeurd gelukkig is de Apple Watch voor de grootste tijd prima te gebruiken zonder esim.

 

 

 

1Ronald

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Dik gedrukt was een foutje. 😬

Frustratie is er Idd. 
Zit zakelijk aan Vodafone vast en heb een mooie Ultra om de pols die ik niet ten volle vermogen kan gebruiken.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12307Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3204Likes

Geloof me, ik als SE van deze Community, hang elke dag aan de lippen van Vodafone medewerkers. Laat ik het zo zeggen, die beginnen al gek van me te worden 🤪🤣😂. En ja, de info die ik krijg, die heeft Vodafone hier ook al geplaatst en herhalen heeft geen zin. 

Fijne dag, fijn dat er meer positieve mensen zijn over Vodafone. Welkom bij de club 🥳🤭

WWY

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Erg spijtig allemaal, ziggo-Vodafone draait blijkbaar beide op verouderde technieken die nieuwe functionaliteit in de weg staan. De zeer beperkte upload snelheid bij ziggo, en blijkbaar ondersteund hun mobiele infrastructuur ook geen e-Sim je mag je gaan afvragen of Vodafone en ziggo wel de juiste providers zijn om bij te blijven als ze niet mee kunnen gaan met ‘nieuwe’ technologische ontwikkelingen.

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Vraag me sowieso af hoe het zit met de kwaliteit van hun hardware en software engineers. Zelfs het juiste BTW bedrag kunnen ze niet eens  uitrekenen op een factuur, altijd een cent verschil op de BTW. En na klagen doen ze het ook af dat ze het niet kunnen oplossen. Ben ik daar straks ook mooi van verlost in augustus! 😁

George010

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Zou heel graag weg willen bij Vodafone maar zoals eerder gezegd heb ik in september vorig jaar net verlengt. Snap gewoon niet voor zo’n “grote” provider dat ze dit niet ondersteunen. 

Mikey69

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Laat ik het heel simpel stellen: Vodafone/Liberty hebben totaal nul komma nul zin om een gedeelte  van hun klanten tegemoet te komen. Het is voor hun niet rendabel, simpel genoeg. Ik snap dat niet helemaal want hun hardware is er al wel klaar voor, hun software denk ik ook wel. Het is alleen dat ze administratief een vinkje moeten zetten zodat 1 nummer op meerdere apparaten gedeeld kan worden. En daar zit hem de kneep: ze willen liefst alle nummers apart per (e)SIM want dat  levert centen op.

 

Kijk en vergelijk: de snelheden gaan omhoog voor wat betreft mobiel internet. Wil Vodafone geen klanten en dus inkomsten verliezen moet  Vodafone/Liberty wel mee. Het liefst laten ze de boel de boel want dat scheelt administratie en dus uitgaven. Smart Wearables is een kleine markt die voor Vodafone/Liberty helemaal niet interessant is en die ze liever kwijt zijn.

 

Het feit dat Vodafone/Liberty zo handelt en omgaat met zijn klanten is voor mij een reden temeer om op te stappen zodra mijn contractduur voorbij is. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12307Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3204Likes

En toch, ik blijf het zeggen, iedereen zegt maar dat Vodafone hier de schuldige van is. Wie zegt niet dat ze met Apple een contract hebben afgesloten en dat ze simpelweg nog niets mogen melden en pas bij een nieuwe iOS update, met de verkoop van de nieuwe Apple Watch? Dit soort informatie zullen ze ons dan natuurlijk niet melden, zeker niet als dat contractueel is vastgelegd. Dat was ook toen met Apple Pay acceptatie en de banken.

Maar goed, niemand die dit wil lezen want het ligt alleen maar aan Vodafone 😉😂🤣😎

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Dan moeten ze hun statement anders formuleren: dat zegt nu “als WIJ besluiten…”. Dat impliceert dat Vodafone zelf de afweging maakt, onafhankelijk van andere partijen.  En ik geloof eerlijk gezegd niet zo in dat soort complotten, ik denk dat Vodafone dan al lang had geklaagd bij de Mededingingsautoriteit vanwege oneerlijke concurrentie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic