1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Reacties
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Frank010

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is er al wat meer bekend?

Stre

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Nee, en dat gaat lang zo blijven.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Frank010 
Je hebt de topic gevonden 🙂
Nee, er is dus nog altijd niets bekend. Je zal nog even moeten wachten en hopen dat Vodafone ook met Apple Watch ondersteuning komt. Sta je erom te springen, dan is mijn advies, zoek een andere provider. Ja, dat klinkt erg bot en direct, maar zo is het wel. Aangezien deze topic al in 2021 is geplaatst kan het nog wel duren allemaal. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Waarschijnlijk lezen de gebruikers van deze topic ook iCulture?!
Gisteren is daar een artikel verschenen over Apple Watch en Vodafone. iCulture heeft opnieuw gevraagd aan Vodafone of ze deze dienst gaan ondersteunen en weer krijgt iCulture geen inhoudelijke reactie op hun vragen. iCulture; Het blijft dus wachten op een officiële aankondiging, mocht Vodafone inderdaad plannen hebben om de Apple Watch Cellular te ondersteunen.

Ook het artikel lezen, zie hier:
https://www.iculture.nl/nieuws/vodafone-4g-apple-watch-prijs-datum/

JohnDykstra

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Ik ben me inmiddels ook langzaam aan het voorbereiden om probleemloos over te stappen zodra mijn abo over te zetten is. Inmiddels internet van KPN en TV van NL-Ziet en de vaste lijn heb ik maar opgezegd. Dus niets houd me straks tegen om met mijn 4 mobiele nummers over te stappen zodra het contract is afgelopen. 0,5% hoop dat Vf nog overstag gaat voor die tijd.

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

RADAR

 

Dank! Dat ICulture-artikel had ik gemist. Als zelfs een gerenommeerde club als ICulture er niet doorkomt en zulke standaard prefab antwoordjes krijgt van Vodafone, is het wel heel erg. Is het een idee om het een keer aan te kaarten bij het tv-programma Radar? Gezamenlijk?

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

RADAR

 

Als zelfs een gerenommeerde club als ICulture er niet doorkomt en zulke nietszeggende prefab antwoordjes krijgt van Vodafone op hun legitieme vragen, is het wel heel erg. Is het een idee om het een keer aan te kaarten bij het tv-programma Radar? Gezamenlijk?

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

Je kunt bij iedere provider je bestaande nummer porteren (meenemen dus). Duurt meestal iets langer. 

Quirrel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Op dit forum word word voorlopig niet gereageerd door Vodafone. Simpel weg omdat ze geen antwoord hebben voor nu. 
Zodra het er is word het vanzelf bekendgemaakt.

ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje moe word van het geklaag en het dreigen om naar een andere provider te gaan. Doe gewoon wat je wilt doen en laat dit niet afhangen van een esim, als je naar een andere provider wilt zijn er zeker ook andere zaken waarom je dit wilt. Nogmaals klagen heeft hier geen zin het irriteert alleen maar.

 

ik heb contact gehad met een medewerker en dit was het antwoord.

 

“Ik begrijp dat je liever een andere reactie krijgt. Alleen weten wij ook niet meer dan de informatie die ook op het forum staat. Om terug te komen op je vraag of Vodafone Nederland dit gaat ondersteunen, kunnen wij je dus zelf ook geen antwoord op geven. Simpelweg omdat daar nog geen beslissing over genomen is door Vodafone Nederland.”

 

Doe het met deze informatie en stop klagen om iets dat je niet kan veranderen.

 

 

1Ronald

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Quirrel, ik ben het niet met je eens. We moeten juist veel onze stem laten horen, reageren en klagen. Dit geeft aan dat de behoefte (dus markt voor Vodafone) groot is.

In mijn ogen staan er ”maar” 269 reacties hier, dus relatief kleine behoefte, hadden dit er 269.000 geweest krijgen dit soort technologische ontwikkelingen meer prioriteit.

Snap uiteraard dat de reacties in dit forum het topje van de ijsberg zijn en Vodafone weet dat ook, maar punt blijft hoe meer activiteiten op diverse fora, social, etc. hoe hoger de prioriteit. 

Dus allemaal: vooral klagen, dreigen en posten.
Wil je dat niet lezen en wordt je er moe van, zou ik dat lezen vooral ook niet doen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Gelukkig mag, en kan, iedereen hier reageren @Quirrel. Maar ik ben het met @1Ronald eens, want het is ook een Community waar iedereen z’n verhaal kwijt kan. Dit is overigens ook zeker goed voor Vodafone, die weten dan wat er leeft. 

En ja, als mensen dan melden te gaan vertrekken, dan is het maar zo. Daar is uiteindelijk ook niets mis mee, toch? Schijn vertrekkers heb je altijd 🤪🤭. En je zegt dat klagen niets veranderd, dat weet je natuurlijk nooit. Zelf hoef je de topic niet te lezen, je kan hem ook overslaan 😉.

Nu zeggen ze hier dat ik een Mol ben van Vodafone en altijd positief blijf. Zat me net af te vragen of jij een Mol bent @Quirrel? Je bent zo positief 🤣😂😁

Quirrel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik ben geen mol.

maar ik heb ook niets te klagen over Vodafone, maar ik ben gewoon realistisch.

 

voor de rest tuurlijk mag iedereen zeggen wat ie wilt maar het geklaag hier klinkt meer als puber/jong volwassen geklaag dan wat anders.

ze reactie in dik gedrukt van 1Ronald, de frustratie druipt er vanaf. 🤣🤣

ik hoor en zie niemand die pogingen heeft gedaan om Vodafone zelf te benaderen via Messenger of telefonisch, dit met zijn allen doen heeft meer zin dat 269 reacties op een forum.

 

maar goed ik hoef het onder niet te volgen dat klopt, maar dat deed ik om eventueel te zien of er vorderingen waren en niet om allen maar geklaag zang te horen. 
ik zal dan ook stoppen met reageren en dit forum te volgen. Ik zie het wel wanneer het gebeurd gelukkig is de Apple Watch voor de grootste tijd prima te gebruiken zonder esim.

 

 

 

1Ronald

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Dik gedrukt was een foutje. 😬

Frustratie is er Idd. 
Zit zakelijk aan Vodafone vast en heb een mooie Ultra om de pols die ik niet ten volle vermogen kan gebruiken.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Geloof me, ik als SE van deze Community, hang elke dag aan de lippen van Vodafone medewerkers. Laat ik het zo zeggen, die beginnen al gek van me te worden 🤪🤣😂. En ja, de info die ik krijg, die heeft Vodafone hier ook al geplaatst en herhalen heeft geen zin. 

Fijne dag, fijn dat er meer positieve mensen zijn over Vodafone. Welkom bij de club 🥳🤭

WWY

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Erg spijtig allemaal, ziggo-Vodafone draait blijkbaar beide op verouderde technieken die nieuwe functionaliteit in de weg staan. De zeer beperkte upload snelheid bij ziggo, en blijkbaar ondersteund hun mobiele infrastructuur ook geen e-Sim je mag je gaan afvragen of Vodafone en ziggo wel de juiste providers zijn om bij te blijven als ze niet mee kunnen gaan met ‘nieuwe’ technologische ontwikkelingen.

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Vraag me sowieso af hoe het zit met de kwaliteit van hun hardware en software engineers. Zelfs het juiste BTW bedrag kunnen ze niet eens  uitrekenen op een factuur, altijd een cent verschil op de BTW. En na klagen doen ze het ook af dat ze het niet kunnen oplossen. Ben ik daar straks ook mooi van verlost in augustus! 😁

George010

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Zou heel graag weg willen bij Vodafone maar zoals eerder gezegd heb ik in september vorig jaar net verlengt. Snap gewoon niet voor zo’n “grote” provider dat ze dit niet ondersteunen. 

Mikey69

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes

Laat ik het heel simpel stellen: Vodafone/Liberty hebben totaal nul komma nul zin om een gedeelte  van hun klanten tegemoet te komen. Het is voor hun niet rendabel, simpel genoeg. Ik snap dat niet helemaal want hun hardware is er al wel klaar voor, hun software denk ik ook wel. Het is alleen dat ze administratief een vinkje moeten zetten zodat 1 nummer op meerdere apparaten gedeeld kan worden. En daar zit hem de kneep: ze willen liefst alle nummers apart per (e)SIM want dat  levert centen op.

 

Kijk en vergelijk: de snelheden gaan omhoog voor wat betreft mobiel internet. Wil Vodafone geen klanten en dus inkomsten verliezen moet  Vodafone/Liberty wel mee. Het liefst laten ze de boel de boel want dat scheelt administratie en dus uitgaven. Smart Wearables is een kleine markt die voor Vodafone/Liberty helemaal niet interessant is en die ze liever kwijt zijn.

 

Het feit dat Vodafone/Liberty zo handelt en omgaat met zijn klanten is voor mij een reden temeer om op te stappen zodra mijn contractduur voorbij is. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

En toch, ik blijf het zeggen, iedereen zegt maar dat Vodafone hier de schuldige van is. Wie zegt niet dat ze met Apple een contract hebben afgesloten en dat ze simpelweg nog niets mogen melden en pas bij een nieuwe iOS update, met de verkoop van de nieuwe Apple Watch? Dit soort informatie zullen ze ons dan natuurlijk niet melden, zeker niet als dat contractueel is vastgelegd. Dat was ook toen met Apple Pay acceptatie en de banken.

Maar goed, niemand die dit wil lezen want het ligt alleen maar aan Vodafone 😉😂🤣😎

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

Dan moeten ze hun statement anders formuleren: dat zegt nu “als WIJ besluiten…”. Dat impliceert dat Vodafone zelf de afweging maakt, onafhankelijk van andere partijen.  En ik geloof eerlijk gezegd niet zo in dat soort complotten, ik denk dat Vodafone dan al lang had geklaagd bij de Mededingingsautoriteit vanwege oneerlijke concurrentie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic