1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Reacties
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3012Reacties
  • 873Oplossingen
  • 1029Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
NIJSTPET

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Logisch dat Vodafone niet veel last heeft van klachten. Alle iwatch bezitters switchen naar een andere providor en klagen niet meer. Benieuwd wat ziggo ervan vind als ik ze vertel dat ik straks naat t-mobile of kpn switch omdat vodafone zijn zaakjes niet op orde heeft

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Wat een onzin allemaal zeg… Vodafone is internationaal een van de grote partners van Apple en heeft deze implementatie in vrijwel alle landen al gedaan. Nederland is voor zowel Apple als Vodafone gewoon niet interessant genoeg om hierin te investeren. Hebben we in het verleden ook met Apple Pay gezien… Ik ben best tevreden met VodafoneZiggo en heb 5 mobiele abonnementen lopen, maar als dit nu niet snel wordt opgelost ga ik over op glasvezel voor Internet en T-Mobile voor mijn mobile abonnementen. Beste Vodafone: kom op en doe hier iets aan. Het heeft nu lang genoeg geduurd.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Gekke vraag hoor, maar wat Ziggo daar van vinden? VodafoneZiggo is 1 bedrijf dus die weten wel wat ze doen. Als Vodafone en Ziggo het erg hadden gevonden dan deed Vodafone wel iets om het werkende te krijgen. Dus al jij weggaat bij Ziggo zullen nu niet zeggen dat ze het voor je gaan regelen 😂😂🤪

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

En wat is voor jou snel @Nietrijker ?

 

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Hahaha… natuurlijk zal het Vodafone een worst wezen of ik opzeg of niet… Dacht je echt dat ik het idee had dat ze daar wakker van zouden liggen? Hahaha…. maar het gaat hier natuurlijk niet om mijn individuele zaak, maar om de grotere getallen: als er maar voldoende geklaagd wordt en als er veel mensen opzeggen, zal ze dat (hopelijk) aan het denken zetten. Als iedereen netjes zijn mond houdt, doen ze zowieso niets.

 

en qua snelheid: vandaag aub? Ze hoeven er werkelijk helemaal niets voor te ontwikkelen, immers hebben ze deze techniek al lange tijd geimplementeerd in vrijwel alle andere landen waar ze opereren.

 

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

My thoughts exactly. Ik zit aan ziggo vast tm 14 februari maar ben dan weg…. Na 20+ jaar.  Zo ook Vodafone die loopt 10 mei af. Dan maar 3 mnd dubbel betalen. Ik ben zo klaar hiermee. Bij verlenging mei dit jaar is me toegezegd: iWatch ondersteuning komt er op korte termijn aan. Yeah right!! Op zich niet erg als iets anders blijkt te zijn maar kom er gewoon voor uit en hou je klanten niet aan het lijntje ! 😡

ErwinLisanne

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Klopt, Vodafone verwijst bij een vraag hierover elke keer naar dit topic.  Zo houden ze klanten al 2 jaar aan het lijntje. Ik zeg niet dat ik daarom direct zal overstappen, maar @Vodafone stelt hier wel gigantisch teleur! 
in andere landen kan het allemaal wel, maar hier kunnen ze niet eens zeggen of ze er überhaupt mee bezig zijn. 

GerdeMan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

En nog steeds maakt Vodafone de slogan "Ready for the future" niet echt waar!

 

Ik ben nu al zo'n vier jaar bezig in het Forum, met tussen pozen.

 

Terwijl in omringende landen de iWatch met e-sim al langer wordt ondersteund, zelfs in België,

is Vodafone Nederland nog steeds het slechtste jongetje van de klas.

 

Het argument dat de Nederlandse markt te klein zou zijn is ook een kul argument,

zijn de markten in Zwitserland en België dan groter dan Nederland?

 

Ik hoop dat Vodafone spoedig overstag gaat en de e-sim/multisim voor de iWatch gaat aanbieden.

Anders helaas na 28 jaar bij Vodafone, dan toch maar de keuze voor T-Mobile of KPN.

 

Apple gebruikers worden nog steeds zwaar in de steek gelaten!

 

BOBO82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wegens dit ben ik morgen weg, na meer dan 10 jaar Vodafone 🙂   Ik ga voor een minder voordelige deal, voor een hopelijk betere service.  Morgen lekker hardlopen in het park met radio aan jeeeeeaaah Succes aan iedereen die wel blijft wachten.. Adieu vodafone 

Zoeduk

Liefhebber
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

ooooeeehhh jaloers. Ik wil ook streaming muziek luisteren vanaf mijn watch.. Veel plezier. Binnenkort volg ik je.

NIJSTPET

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Mijn partner heeft net ziggo opgezegd en gaat nu voor tmobile met esim🥳 waar een schaap over de dam is…

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Eindelijk heeft Vodafone na jaren haar standaard statement veranderd! Er staat nu te lezen dat de ontwikkelingen in de markt laten zien dat de Apple Watch een belangrijk product is geworden. Ik neem aan dat dit betekent dat de ondersteuning er nu echt aan zit te komen, want anders zou Vodafone dit niet op deze manier gecommuniceerd hebben. Ik vermoed dus dat het er binnen nu en een paar maanden (of weken..?) daadwerkelijk gaat komen!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

En waar staat deze info dan?

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Bij de beginpost van dit topic van januari 2021. Daar staat sinds eind van vanmiddag onder: 

 

Moderator edit december 2022: statement bijgewerkt
Vodafone kijkt naar de wensen van klanten en volgt de ontwikkelingen in de markt. Deze laten zien dat de Apple Watch een belangrijk product is geworden. Als wij besluiten de eSim op de Apple Watch aan te bieden, zullen wij onze klanten hierover informeren.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Oh ja, maar dit zegt toch nog helemaal niets. 

Dit staat er: Als wij besluiten de eSim op de Apple Watch aan te bieden, zullen wij onze klanten hierover informeren.

 

haha, en wanneer kan dit zijn? Gewoon weer een mooi rek verhaal om ons zoet te houden. Ja, volgens sommige was ik altijd te positief over Vodafone. Maar ik heb hier toch mijn bedenking bij 🤪🤨

NIJSTPET

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Eerst zien dan geloven. Feitelijk staat er niks. Als ik de lotto win dan…. svp duidelijk antwoord aan de klanten. Of wel en wanneer, of niet. Dan brn je tenminste transparant en dat is toch wel het minste

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Wat ik wel bijzonder vind is het feit dat Vodafone op geen enkele manier reageert in deze forums... 

In 2020 heeft Apple Watch een marktaandeel van 40% van de totale smart-watch markt gepakt. Dat waren maar liefst 34 miljoen horloges. In NL heeft in 2020 maar liefst 1 op de 5 mensen een smartwatch. Daarvan is zo'n beetje de helft een Apple. De groei heeft sinds 2020 behoorlijk doorgezet, dus lijkt het mij een no-brainer dat het een interessante markt is voor mobile operators om hier in te duiken. Helaas is Vodafoon te traag en heeft op dit moment 0% marktaandeel in de Apple Watch markt. Is er nog voldoende ruimte voor een 3de aanbieder? Denk het niet, dus zullen we toch naar T-mobile of KPN moeten overstappen. Dit ondanks het feit dat Vodafoon technisch prima in staat is om deze functie aan te zetten... 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 227Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Wat ik wel bijzonder vind is het feit dat Vodafone op geen enkele manier reageert in deze forums... 

Hi @Nietrijker - We lezen altijd alles mee en reageren indien nodig, maar hebben helaas niets anders te melden dan het (geüpdatete) statement dat je in het hoofdbericht kunt vinden. Meer info heb ik helaas niet voor je en blijft in dit geval een reactie dus verder ook uit. Weet dat we meelezen en signalen intern doorspelen.

Nietrijker

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 57Likes

Fijn te horen Alex. Wordt op prijs gesteld. 

SebWillems

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als er niet snel duidelijkheid komt stap ik over naar T-Mobile, waar het al lang een optie is. Wat een onzin dit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic