1
Vraag
2
Reacties
wibra

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo go via netwerk Vodafone

Ik kan de ziggo go app niet op tv gebruiken. Volgende tekst staat in beeld: Helaas je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken.

deze vraag is eerder gesteld maar kan er niet op reageren.

mijn probleem:

  1. Ik heb een prepaid van Vodafone
  2. ik heb een Xiaomie Mibox
  3. TV in de caravan
  4. Mifi Huawei E5785 hier zit de sim van Vodafone in.

ik wil dus tv kijken met Vodafone naar Ziggo Go dit lukt niet. Wel via deze combinatie naar Ipad of Smartphone. Ook tv replay tot een week terug en alles wat ik via Ziggo bewaard heb.

 

Zet ik Vodafone uit en neem het Ziggo netwerk ook via de Xiaomie naar de TV dan loopt Ziggo Go perfect. Ook naar Ipad en Smartphone gaat het via deze wifi. En ook tv replay doet het.

 

waarom doet Ziggo Go het dan niet via Vodafone?

Daarvoor had ik juist Vodafone genomen.

 

Nog even toegevoegd:

het probleeem ligt bij de combinatie Vodafone, Xiaomi, Ziggo Go

geen probleem met de combinatie Vodafone, Xiaomi, Netflix of Videoland of Disney+ of wat dan ook.

geen probleem met andere wifi provider en Xiaomi, Ziggo Go

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik denk dat ik je dan beter naar deze topic kan verwijzen:
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Kan-ik-ook-tv-kijken-zonder-coaxkabel/ba-p/648013 

Hier krijg je alle informatie wat betreft de werking hiervan. Er bestaan namelijk 2 verschillende vormen van Ziggo GO kijken en dat is via je mobiel (wat je kan doen binnen de EU) maar ook Ziggo GO kijken via zo'n kastje en dat kan alleen via een Ziggo IP adres thuis (dus alleen met je eigen IP adres). 

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Klopt want de tv app is een andere app dan wat je gebruikt via de Xiaomi Mi Box. De Xiaomi Mi Box maakt gebruik van de tv app van Ziggo Go. Deze werkt alleen via de wifi van Ziggo. Je dient deze dan er ook tussenuit te laten als je ergens anders wilt streamen. Ben je niet thuis dan kan dit met de Ziggo Go ap op je telefoon en een chromecast @wibra. De opstelling die jij gebruikt werkt inderdaad niet. 
 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @wibra 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Weet je heel zeker dat als je de Xiaomie Mibox gebruikt op een ander Wifi Netwerk dan Ziggo (thuis), dat het dan wel werkt? Ik dacht namelijk dat de Ziggo GO app op de Xiaomie Mibox alleen te gebruiken is op een Ziggo IP netwerk adres en niet op een ander IP adres, van welke provider dan ook (thuis of onderweg of op je mobiel). Net zoals een Apple TV kastje, die kan je ook alleen maar bij je zelf thuis gebruiken, waar je Ziggo hebt. Is dat ook niet het geval bij de Xiaomie Mibox?

Want dan is dat het probleem en daarom kan je het ook niet via Vodafone gebruiken, je moet dan echt de mobiele versie gebruiken van Ziggo GO en niet die je op de Xiaomie Mibox of Apple TV of Google Chrome installeert. Eigenlijk zou dit meer een vraag zijn voor bij Ziggo, daar zitten de mensen die je er alles over kunnen melden. Maar als het is zoals ik dat het zou moeten werken, werkt het dus niet zoals jij het wil gebruiken en kan je beter gewoon je mobiel gebruiken met Ziggo GO. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @wibra
Welkom op de community van Vodafone. Dat is een hele goede vraag. Hetgeen wat ik hierover weet is dat zowel de telefoon als de Xiaomi Mibox met hetzelfde netwerk verbonden moeten zijn. Denk hierbij aan een Wifi netwerk of verbonden via de Mifi Huawei E5785. Gelukkig lees ik dat @Energieboy je hier al veel informatie over deelt. Het klopt dat de Ziggo GO TV App alleen i.c.m een Ziggo internetverbinding werkt. Meer hierover lees je hier. Heb je de Ziggo GO app op je telefoon al gedownload via de Playstore? 

wibra
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Steven en Energieboy

Bedankt voor jullie reactie.

Ik kan op de tv via de Xiaomi Mibox Ziggo Go kijken met het Wifi netwerk van thuis (=Ziggo). Heb niet kunnen proberen op een andere dan Ziggo wifi.

Ik kan wel Ziggo Go kijken met Vodafone sim in de Huawei. Die zendt het wifi signaal naar mijn telefoon en dan kan ik via Ziggo Go op de telefoon het beeld casten via een Chromecast naar de TV. Wel een beetje omslachtig want je kunt niet altijd Ziggo Go casten, omdat er niet altijd dat vierkante tekentje staat om te casten.

Allemaal een beetje vreemd. Want je zit met de MIFI en Xiaomi via de Huawei op hetzelfde netwerk (Vodafone). Dus wat zou het eigenlijk uit moeten maken hoe je het signaal doorschakelt.
Je kan via die combi wel via de MIFI op de Telefoon en de Ipad naar Ziggo Go kijken, maar via de Xiaomi niet.
Ook vreemd dat je de Xiaomi Mibox met Ziggo Go alleen op een Ziggo IP adres kunt gebruiken. 
Ik heb ook geprobeerd om via de Xiaomi Mibox via Puffy naar internetbrowser te gaan en in te loggen bij Ziggo.nl en daar online via de browser de Ziggo Go op te starten. Ook dan geeft hij dezelfde melding dat het niet kan, terwijl je toch op de site van Ziggo zit.

Ook vreemd dat je wel alle beelden van de zenders ziet werken, maar ze niet kan afspelen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas werkt Ziggo Go niet op deze manier @wibra. Zoals jij het omschrijft is je toestel en mifi verbonden met ons netwerk en je Mibox met de mifi. Hierdoor is niet alles op hetzelfde netwerk verbonden. 
Als je wilt streamen dan moeten alle apparaten verbonden zijn met het zelfde Wifi netwerk (zoals de Huawei Mifi of een ander wifi netwerk. In dit geval zendt de mifi een wifi netwerk uit. Zodra je jouw telefoon en chromecast verbindt via wifi met de wifi van thuis of de Huawei Mifi, kun je via Ziggo Go (app op telefoon) wel streamen. De Chromecast en de Xiaomi werken alleen via een wifi signaal, niet via een mobiel netwerk. 

wibra
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry

Denk dat ik me niet goed heb uitgedrukt. Alles zit uiteraardd op het MIFI (Vodafone) netwerk. De MIFI, de Huawei met de Vodafone sim, de Xiaomi Mi box, Chromecast en de Smartphone en de IPAD. Want ik het het Ziggo signaal dan uiteraard uitgeschakeld. En dan werkt het niet met de Xiaomi.

Wel via casten. Dus zonder de Xiaomi maar via de Chromecast.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik denk dat ik je dan beter naar deze topic kan verwijzen:
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Kan-ik-ook-tv-kijken-zonder-coaxkabel/ba-p/648013 

Hier krijg je alle informatie wat betreft de werking hiervan. Er bestaan namelijk 2 verschillende vormen van Ziggo GO kijken en dat is via je mobiel (wat je kan doen binnen de EU) maar ook Ziggo GO kijken via zo'n kastje en dat kan alleen via een Ziggo IP adres thuis (dus alleen met je eigen IP adres). 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Klopt want de tv app is een andere app dan wat je gebruikt via de Xiaomi Mi Box. De Xiaomi Mi Box maakt gebruik van de tv app van Ziggo Go. Deze werkt alleen via de wifi van Ziggo. Je dient deze dan er ook tussenuit te laten als je ergens anders wilt streamen. Ben je niet thuis dan kan dit met de Ziggo Go ap op je telefoon en een chromecast @wibra. De opstelling die jij gebruikt werkt inderdaad niet. 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic