1
Vraag
2
Reacties
Sjannien59

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

WhatsApp verbindt niet op nieuwe telefoon

Hallo,

Ik heb gisteren mijn oude telefoongegevens naar mijn nieuwe overgezet met Smart Switch. Echter mijn Whatsapp verbindt niet als ik deze open op mijn nieuwe telefoon. Heb alles volgens het boekje gedaan en meerdere oplossingen geprobeerd. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

B.v.d. Sjannien. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
xJBx

Gedreven Raadgever
  • 178Posts
  • 16Oplossingen
  • 61Likes

Als een herinstallatie van de app niet helpt, zou je nog een factory reset van je telefoon kunnen proberen. En dan daarna de app handmatig uit de Play Store downloaden. 

Bekijk in context

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 143Posts
  • 43Oplossingen
  • 49Likes

Je hebt je nieuwe telefoon niet voor niets aangeschaft, natuurlijk. Elders op het web las ik dat de volgende stappen het wel eens kunnen verhelpen:

1. Installeer WhatsApp op je nieuwe telefoon 

2. Hierna gelijk opslag + cache wissen op je nieuwe telefoon via instellingen -> apps -> appbeheer -> WhatsApp -> opslaggebruik
3. Vervolgens WhatsApp ''gedwongen stoppen'' via instellingen -> apps -> app-beheer -> WhatsApp -> gedwongen stoppen
4. Klik nu WhatsApp weer aan op je telefoon en stel het in

Laat je ons weten of dit het verhelpt?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 12504Posts
  • 3604Oplossingen
  • 3281Likes

Hoi @Sjannien59 
Wat heb je dan geprobeerd? Eigenlijk moet je voor deze vraag bij Whatsapp zijn, daar heeft Vodafone niet zoveel mee te doen omdat dit een app is buiten het Vodafone Netwerk (of wel, service informatie). Daarom verwijs ik je graag naar de Whatsapp site om die even helemaal na te kijken bij de Q&A. 

Ik heb zelf geen Whatsapp dus ik zou niet weten hoe je dat moet doen. Maar misschien helpt deze pagina je, mocht je er niet uit komen bij Whatsapp zelf. Ik ga er vanuit dat je een iPhone hebt, kijk dan ook eens op deze pagina. Anders helpt deze pagina je, daar staat ook voor een Android toestel. 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

Goedemorgen @Sjannien59, welkom op de Vodafone Community! 😄

Ik zie dat @Energieboy al een goed antwoord heeft gegeven. We horen graag van je of het is gelukt. 😄

Sjannien59
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Energieboy,

Hartelijk dank voor je reactie. En ja, ik weet dat het geen Vodafone issue is, maar ik dacht ik probeer het toch. Misschien zit er een handige persoon bij Vodafone die mij kan helpen !

Ik heb een Samsung Galaxy S21FE. Ik heb al op veel forums gekeken en alles toegepast en ook bij Whatsapp zelf, maar het probleem is nog niet opgelost. Ik weet het niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd waar een ander over kan meedenken. Bij voorbaat dank.

Sjannien59
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee, helaas nog niet. Zie mijn bericht aan Energieboy.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 149Posts
  • 26Oplossingen
  • 33Likes

Mogelijk is er iets in de backup niet goed gegaan @Sjannien59. Verwijder de app eens, en installeer deze opnieuw via de Play Store. (niet uit de backup of Samsung Store)

xJBx

Gedreven Raadgever
  • 178Posts
  • 16Oplossingen
  • 61Likes

Als een herinstallatie van de app niet helpt, zou je nog een factory reset van je telefoon kunnen proberen. En dan daarna de app handmatig uit de Play Store downloaden. 

Sjannien59
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je voor je reactie. Dat heb ik al gedaan, meerdere keren zelfs, maar ook dat helpt niet.

En daarnaast ook andere oplossingen geprobeerd, maar het probleem bestaat nog steeds.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12504Posts
  • 3604Oplossingen
  • 3281Likes

Whatsapp terug installeren op je oude telefoon?
Kan je er dan wel in en/of dingen nog aanpassen?

Sjannien59
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb mijn Whatsapp teruggezet op mijn oude telefoon. Dan kan ik er wel in. En ook dingen aanpassen. Maar het is de bedoeling dat dit op mijn nieuwe telefoon komt. Hoe realiseer ik dat dan ? 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 143Posts
  • 43Oplossingen
  • 49Likes

Je hebt je nieuwe telefoon niet voor niets aangeschaft, natuurlijk. Elders op het web las ik dat de volgende stappen het wel eens kunnen verhelpen:

1. Installeer WhatsApp op je nieuwe telefoon 

2. Hierna gelijk opslag + cache wissen op je nieuwe telefoon via instellingen -> apps -> appbeheer -> WhatsApp -> opslaggebruik
3. Vervolgens WhatsApp ''gedwongen stoppen'' via instellingen -> apps -> app-beheer -> WhatsApp -> gedwongen stoppen
4. Klik nu WhatsApp weer aan op je telefoon en stel het in

Laat je ons weten of dit het verhelpt?

Sjannien59
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Vincent.

Ik heb na vele back-ups van mijn nieuwe telefoon deze gereset naar fabrieksinstellingen. Daarna stap voor stap opnieuw geinstalleerd.

Hartelijk dank voor uw reactie. 

Groet, Sjannien

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic