Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
IMS service komt in beeld omdat bellen over WiFi in het toestel aan staat. Je krijgt deze melding dan ook zodra je verbonden bent met een WiFi netwerk. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.
Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te hoeven zetten.
Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven.
Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up.
Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm.
Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken.
Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.
Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi.
Heb je bij ieder Wi-Fi netwerk dat het toestel telkens verbind en weer terug gaat op ons netwerk? Is dit bijvoorbeeld alleen bij je Wi-Fi thuis, dan kun je de router eens een paar minuten uitzetten en dan weer aan (powerflip). Werkt het dan nog niet dan kun je kiezen om het Wi-fi netwerk te vergeten en dan opnieuw te koppelen.
IMS service komt in beeld omdat bellen over WiFi in het toestel aan staat. Je krijgt deze melding dan ook zodra je verbonden bent met een WiFi netwerk. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.
Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te hoeven zetten.
Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven.
Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up.
Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm.
Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken.
Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.
Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi.
Heb je bij ieder Wi-Fi netwerk dat het toestel telkens verbind en weer terug gaat op ons netwerk? Is dit bijvoorbeeld alleen bij je Wi-Fi thuis, dan kun je de router eens een paar minuten uitzetten en dan weer aan (powerflip). Werkt het dan nog niet dan kun je kiezen om het Wi-fi netwerk te vergeten en dan opnieuw te koppelen.
Stel deze vraag eens aan mijn collega's op de Ziggo Community: https://community.ziggo.nl/. Zij kunnen je wat meer vertellen over de ins en outs van je WiFi! 🙂
Krijg je ook wel eens een melding op je telefoon met ‘geen service’ of
‘geen sim’? Vaak heb je dan ook geen verbinding met Vodafone én werkt je
internet niet en/of je kan niet bellen. Gelukkig zijn da...