Dag,
Ryan heeft mij netjes geantwoord op mijn onderstaande vraag maar ik ben zelf traag geweest met reageren.
Originele vraag: https://community.vodafone.nl/t5/Archief/VoWiFi-werkt-niet-meer-i-c-m-Starlink-Internet/m-p/228200#M...
Reagerende op Ryan's antwoord
"Ik zie dat je benoemd dat er twee Samsung S21 aanwezig zijn. Is het mogelijk om dit uit te sluiten door een ander model/toestel dat voWiFi ondersteund te proberen? Als dit niet mogelijk is, mag je altijd langskomen in één van onze winkels, dan kunnen we dit verder onderzoeken en uitproberen. "
Ik heb inmiddels het volgende thuis geprobeerd:
- Met verschillende telefoons met mijn vodafone SIM VoWifi proberen aan te zetten maar helaas niet gelukt.
Desbetreffende telefoons: Samsung S21, Samsung S24, Oppo, Google Pixel 8 - Andere SIMs in mijn Samsung S21 geprobeerd
Bij een andere Vodafone SIM werkt VoWiFi niet
Bij een Odido SIM werkt VoWifi wel in mijn eigen telefoon - Mijn eigen telefoon met mijn eigen Vodafone SIM bij iemand anders thuis werkt prima
Providers geprobeerd: KPN, Odido (Ziggo), Reggefiber
Gegeven bovenstaande vermoed ik niet dat het aan mijn telefoon ligt, maar eerder aan mijn internet provider (Starlink) in combinatie met Vodafone.
Mijn vraag: Kan het zijn dat er nog gefilterd wordt op IP-adressen en dat de IP-adressen van Starlink nog op het buitenland gemapped zijn en daarom geein VoWifi ondersteunen?
ISP info:
[Querying whois.cymru.com]
AS: 14593 ↗
IP: 216.128.31.73
BGPPrefix: 216.128.30.0/23
CC: US
Registry: ripencc
Allocated: 2005-09-28
ASName: SPACEX-STARLINK,US
Groeten,
Tim