1
Vraag
2
Reacties
TKCable

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

VoWifi met Starlink

Dag,

Ryan heeft mij netjes geantwoord op mijn onderstaande vraag maar ik ben zelf traag geweest met reageren.

Originele vraag: https://community.vodafone.nl/t5/Archief/VoWiFi-werkt-niet-meer-i-c-m-Starlink-Internet/m-p/228200#M...

Reagerende op Ryan's antwoord

"Ik zie dat je benoemd dat er twee Samsung S21 aanwezig zijn. Is het mogelijk om dit uit te sluiten door een ander model/toestel dat voWiFi ondersteund te proberen? Als dit niet mogelijk is, mag je altijd langskomen in één van onze winkels, dan kunnen we dit verder onderzoeken en uitproberen. "

Ik heb inmiddels het volgende thuis geprobeerd:

• Met verschillende telefoons met mijn vodafone SIM VoWifi proberen aan te zetten maar helaas niet gelukt.
    Desbetreffende telefoons: Samsung S21, Samsung S24, Oppo, Google Pixel 8
  • Andere SIMs in mijn Samsung S21 geprobeerd
    Bij een andere Vodafone SIM werkt VoWiFi niet
    Bij een Odido SIM werkt VoWifi wel in mijn eigen telefoon
  • Mijn eigen telefoon met mijn eigen Vodafone SIM bij iemand anders thuis werkt prima
    Providers geprobeerd: KPN, Odido (Ziggo), Reggefiber

Gegeven bovenstaande vermoed ik niet dat het aan mijn telefoon ligt, maar eerder aan mijn internet provider (Starlink) in combinatie met Vodafone. 

Mijn vraag: Kan het zijn dat er nog gefilterd wordt op IP-adressen en dat de IP-adressen van Starlink nog op het buitenland gemapped zijn en daarom geein VoWifi ondersteunen?

ISP info:

[Querying whois.cymru.com]
AS: 14593 
IP: 216.128.31.73
BGPPrefix: 216.128.30.0/23
CC: US
Registry: ripencc
Allocated: 2005-09-28
ASName: SPACEX-STARLINK,US

Groeten,

Tim

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TKCable
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goede avond,

Ik heb mijn 06 toegevoegd aan mijn profiel.

Ik weet niet of het toeval is, maar vanochtend werkt VoWifi 'automagisch' in een keer.

Hiervoor heb ik niets gewijzigd;

• Geen updates op mijn mobiel  (ook niet aan de mobiel van mijn partner waar het nu ook opeens werkt)
  • Geen updates van mijn router
  • ISP gegevens zijn ook niet gewijzigd

Dus voor mij mag het als probleem als opgelost gemarkeerd worden.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 73Posts
  • 20Oplossingen
  • 14Likes

Goedemorgen! @TKCable 

Goed dat je dit allemaal getest hebt, dan kunnen wij verder onderzoeken waarom het niet werkt en hoe we dit gaan oplossen. 

Zou jij je 06-nummer onder je profiel willen noteren zodat ik het kan uitzetten naar de juiste afdeling? Dankjewel! 

TKCable
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Goede avond,

Ik heb mijn 06 toegevoegd aan mijn profiel.

Ik weet niet of het toeval is, maar vanochtend werkt VoWifi 'automagisch' in een keer.

Hiervoor heb ik niets gewijzigd;

• Geen updates op mijn mobiel  (ook niet aan de mobiel van mijn partner waar het nu ook opeens werkt)
  • Geen updates van mijn router
  • ISP gegevens zijn ook niet gewijzigd

Dus voor mij mag het als probleem als opgelost gemarkeerd worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic