1
Vraag
2
Reacties
JREN

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SMS werkt ineens niet meer

Zowel de helpdesk van Vodafone als de helpdesk van Apple staat voor een raadsel.

Ik zie op dit forum dat veel meer mensen er last van hebben ….

 

Ik heb mijn simkaart uit mijn “oude” Androidgsm gehaald en in een net gekochte Apple iPhone SE (2020) gedrukt. Vanaf dat moment kan ik niet meer sms’en en ook geen sms meer ontvangen.

Wie heeft een oplossing voor me.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Waarschijnlijk staat het nummer van Mw. als contactnummer in het profiel.
Ik heb het onderzoek erbij gepakt en zie dat het probleem bij Apple ligt. 
Vanuit ons is het mogelijk om sms te versturen en te ontvangen (zowel van bedrijven als particuliere klanten) @JREN 
Hierdoor is het onderzoek gesloten. 

Bekijk in context

Bastiaantje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De sms pogingen liepen bij mij er ook op uit dat het niet mogelijk was om verder te komen dan: de mms instellingen zijn niet ingesteld. Voor het eerst een iPhone SE (2016) ( iOs 14.7) en Vodafoon prepaid, en ik wilde het al opgeven.... Toen bedacht ik me dat het kennelijk zo is dat Apple iets vraagt in de instellingen wat Vodafoon niet geeft, namelijk de mms optie. Die bestaat immers niet meer. Nu hoef ik geen mms te gebruiken maar ik bedacht me dat Apple wel om de instellingen vraagt, en daarom kom je met een sms poging niet verder. Op een oudere Vodafoon-pagina heb ik dit alles gevonden en netjes ingevuld.... en voila...... het wonder van een sms die die weggestuurd kan worden als sms. Wie weet heeft iemand hier nog iets aan ook al is dit al een oudere topic: https://handleidingen.vodafone.nl/apple/iphone-6-ios9/basisfuncties/de-telefoon-instellen-voor-mms/

Bekijk in context

24 Reacties 24
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @JREN 

Ik zie dat je ook al in een ander topic hierover gereageerd hebt.
Laten we het gesprek hier voortzetten. 

Ontvang je helemaal geen sms meer? Kun je wel een sms uitsturen?
Staat iMessage aan? 
Kun je eens controleren of er een software update is?

 

In het topic waarop je reageerder, zaten ook klanten met een Android toestel.

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goed idee.

 

Nee, ik ontvang geen sms meer. Ik kan ook niets versturen. Ik krijg dan de mededeling “Bericht sturen niet mogelijk. Kan alleen worden verstuurd als MMS-berichten zijn ingeschakeld”.

Ik kreeg twee keer een stortvloed aan sms’jes die al een dag geleden aan mij waren verstuurd maar nu is het complete stilte.

Ik heb op verzoek van de Applehelpdesk inmiddels de nieuwste update geïnstalleerd maar dat hielp ook niets.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je de simkaart eens testen in een ander toestel @JREN?

 

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ga ik nu doen.

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met een oude iPhone 7 kan ik wel versturen maar niet ontvangen.

Gek toch?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je ook de mogelijkheid om de simkaart eens te testen in een Android toestel ipv Apple? 
Dan wijst namelijk de simkaart uit waar het probleem zicht vindt @JREN
Dit mag ook in een van onze winkels. 

Er is op dit moment geen storing met SMS bij ons. 

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tja … daar komt de kaart net uit. En daar werkt ‘ie wel. Tenminste …. tot afgelopen vrijdag. Ik ga zo nog even proberen.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan is dit echt een Apple gerelateerd issue en ik vermoed een software issue 😞 @JREN 

Ik kan het voor je laten onderzoeken maar ik ben bang dat je doorverwezen wordt naar Apple.
Kun je de gegevens in je profiel voor mij aanvullen?

Daarnaast wil ik het volgende weten:

Type iPhone
Software
Evt screenshot van de foutmelding bij het versturen.

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het profiel bijgewerkt.

Type iPhone: SE (2020).

Software: iOS 14.2

 

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb je toevallig ook een onderzoeksnummer voor mij? Die wil Apple ook graag weten i.v.m. hun onderzoek. Zij snapten het namelijk ook al niet.

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verzenden met het Androidtoestel: gelukt

Ontvangen met het Androidtoestel: mislukt

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij een privebericht sturen met voorbeelden:
5 x voorbeeld van verstuurde sms  (met datum en tijdstip en nummer

5 x voorbeeld met ontvangen van sms met datum tijdstip en nummer @JREN 

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven Vodafone wrote:

Kun je mij een privebericht sturen met voorbeelden:
5 x voorbeeld van verstuurde sms  (met datum en tijdstip en nummer

5 x voorbeeld met ontvangen van sms met datum tijdstip en nummer @JREN 

Je bedoelt met de simkaart in de nieuwe iPhone SE?

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ja, heel graag @JREN 🙂

 

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi. Dat lukt niet. Ik heb niet één verzonden bericht. Allemaal geven ze hetzelfde als je in het screenshot kan zien.

 

Ontvangen berichten heb ik ook niet (meer). Die staan nog in het oude toestel. In het nieuwe toestel heb ik er eentje maar die is via iMessage ontvangen. Dat lukt namelijk wel.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb het aangekaart voor je. Dit staat bekend onder case 9996917
Je kunt het onderzoek inzien via My Vodafone (website). Als het goed is, heb je hierover ook een e-mail ontvangen @JREN 

 

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven Vodafone wrote:

Ik heb het aangekaart voor je. Dit staat bekend onder case 9996917
Je kunt het onderzoek inzien via My Vodafone (website). Als het goed is, heb je hierover ook een e-mail ontvangen @JREN 

 

Ja dat klopt. Dat werkt gelukkig nog wel, hahaha.

Bedankt hiervoor!  en natuurlijk voor al jouw moeite!!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Graag gedaan! Ik zal het topic open laten staan. Ik hoor graag wat hier uit komt. Mocht je nog wat te horen vanuit Apple, dan hoor ik het ook graag @JREN 

JREN
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uiteraard.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic