Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Een reactie in dit topic is gekozen als oplossing:Bekijk oplossing
Zowel de helpdesk van Vodafone als de helpdesk van Apple staat voor een raadsel.
Ik zie op dit forum dat veel meer mensen er last van hebben ….
Ik heb mijn simkaart uit mijn “oude” Androidgsm gehaald en in een net gekochte Apple iPhone SE (2020) gedrukt. Vanaf dat moment kan ik niet meer sms’en en ook geen sms meer ontvangen.
Vanochtend werd mijn vrouw 2x gebeld door een onbekend nummer waarna ze een sms kreeg:
Wel grappig op zich. Mijn vrouw heeft het telefoonnummer dat begint met 10 en ik met 20. Zij krijgt de sms. Ik niet natuurlijk want bij mij werkt het nog steeds niet. Voor de zekerheid heb ik de genoemde stappen 2x uitgevoerd maar dat had geen enkel effect. En “Volgens onze systemen” ….. de dame aan te telefoon (Vodafone helpdesk) gaf sowieso al aan dat het systeem geen fout aangaf. Heeft het systeem nu ineens wel een fout ontdekt?
Daarna kreeg ik notabene een email met als onderwerp “Case gesloten email” en de tekst dat “je verzoek met nummer xxxxxx is afgehandeld …. / ….. We hopen dat we je goed hebben geholpen.”.
Nou ja, er is dus nog niets gewijzigd. Waarom sluiten ze de case dan zomaar?
Waarschijnlijk staat het nummer van Mw. als contactnummer in het profiel. Ik heb het onderzoek erbij gepakt en zie dat het probleem bij Apple ligt. Vanuit ons is het mogelijk om sms te versturen en te ontvangen (zowel van bedrijven als particuliere klanten) @JREN Hierdoor is het onderzoek gesloten.
De sms pogingen liepen bij mij er ook op uit dat het niet mogelijk was om verder te komen dan: de mms instellingen zijn niet ingesteld. Voor het eerst een iPhone SE (2016) ( iOs 14.7) en Vodafoon prepaid, en ik wilde het al opgeven.... Toen bedacht ik me dat het kennelijk zo is dat Apple iets vraagt in de instellingen wat Vodafoon niet geeft, namelijk de mms optie. Die bestaat immers niet meer. Nu hoef ik geen mms te gebruiken maar ik bedacht me dat Apple wel om de instellingen vraagt, en daarom kom je met een sms poging niet verder. Op een oudere Vodafoon-pagina heb ik dit alles gevonden en netjes ingevuld.... en voila...... het wonder van een sms die die weggestuurd kan worden als sms. Wie weet heeft iemand hier nog iets aan ook al is dit al een oudere topic: https://handleidingen.vodafone.nl/apple/iphone-6-ios9/basisfuncties/de-telefoon-instellen-voor-mms/
Hi @Bastiaantje Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Wat goed zeg! Ik zelf heb een iPhone 11 Max Pro maar daarin hoeft het dus niet ingevuld te worden, heb het probleem niet. Misschien moet het bij oudere toestellen van Apple wel en goed dat jij daar dan een oplossing voor hebt gevonden. Laten we hopen dat het voor anderen ook helpt en dat die het dan ook weer goed krijgen.
Super bedankt voor het delen van deze info, fijn weekend!
Dankjewel voor de toevoeging @Bastiaantje. Voor oudere toestellen kan dit inderdaad de oplossing zijn. Helaas geldt dit niet voor de nieuwere toestellen omdat MMS niet meer aangeboden wordt. Daardoor hoeven de gegevens niet ingevuld te worden of staat de optie er niet meer tussen. Maar super dat je dit deelt met ons :).
Krijg je ook wel eens een melding op je telefoon met ‘geen service’ of
‘geen sim’? Vaak heb je dan ook geen verbinding met Vodafone én werkt je
internet niet en/of je kan niet bellen. Gelukkig zijn da...