1
Vraag
2
Reageer en help mee
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Privacy is heel belangrijk!

En dat Privacy heel belangrijk is, dat heb je vandaag kunnen lezen in de krant van een ander mobiele provider. 

Waarom schrijf ik deze topic? Soms hoor ik wel eens mensen zeggen dat men bij Vodafone de privacy niet vertrouwd. Uiteraard heel goed dat je daar over denkt want het is toch onze eigen privacy die je in handen legt van een groot bedrijf. Zo schrijft Vodafone: Jouw privacy is belangrijk. Daarom kun je hier aangeven welke gegevens je met ons wilt delen. Meer informatie nodig? Lees dan ons Privacy Statement.

En in het begin, toen ik een abonnement had bij Vodafone, wist ik niet eens van deze pagina af. Later kwam ik deze pagina tegen en alles stond op JA, of wel, ik vond alles best. Maar dat wilde ik natuurlijk helemaal niet en daarom wil ik iedereen, die hier ook over heeft gedacht, helpen om je gegevens goed door te nemen en te zorgen dat wat jij wil, ook moet gebeuren. 

Ik wil dit alleen maar aangeven omdat je zelf verantwoordelijk bent voor de gegevens die je wel, of niet, wil doorgeven en mag worden verwerkt door Vodafone. Men zal hier vast een waterdichte algemene voorwaarden voor hebben, of privacy statements, maar zelf kan je hier dus ook nog iets aan doen! En ik wil bij deze ook zeggen dat ik dit niet schrijf omdat ik denk dat Vodafone zomaar met je gegevens aan de haal gaat, NEE! Het is gewoon om zelf eens te kijken of alles wel staat zoals jij het wil hebben. 

Op deze pagina, binnen je My Vodafone, kan je delen met Vodafone en/of Klantonderzoek aan-, of uitzetten:
https://www.vodafone.nl/my/service/gegevens-en-privacy/privacy-instellingen 

Wat kan je zoal aanpassen op deze pagina?
- Hoe Vodafone contact met je mag houden
Door aan te geven hoe je met ons in contact wilt blijven, bepaal je zelf hoe je informatie ontvangt over acties en passende aanbiedingen. Dit heeft geen invloed op onze serviceberichten zoals informatie over je rekening. Die krijg je altijd, zelfs als je alle opties hieronder uitzet. Zo mis je geen belangrijke informatie.

- Mobiele gebruikersgegevens

Door je bel-, sms- en mobiel internetgebruik te delen kunnen wij deze gegevens analyseren en je advies geven om je abonnement en bundels beter af te stemmen op je gebruik. Ook kunnen we zo onze producten en services verbeteren.

- Klantprofielen
Als je ons toestemming geeft om je gegevens te gebruiken voor het maken van klantprofielen, kunnen we je automatisch aanbiedingen doen die passen bij je persoonlijke voorkeuren.

- Locatiegegevens
Door je locatiedata te delen, krijg je jouw aanbiedingen en belangrijke informatie niet alleen op het juiste moment, maar ook op de juiste plaats.


Ook niet onbelangrijk, klantonderzoek:
Door mee te doen aan klantonderzoeken help je ons onze producten en services te verbeteren.

Nummervermelding, of wel het afschermen van je nummer op de rekening van anderen:

Geef hier aan of je je mobiele nummer wilt afschermen op de rekening van anderen. Ga naar mijnnummervermelding.nl om je telefoonnummer op te laten nemen in telefoongidsen, of je aan te melden bij nummerinformatiediensten.



En ja... privacy, laat dan gewoon je mobiel thuis en gebruik hem NIET!  😉

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic